כיצד ישפיעו התקנות החדשות על רוכבי האופנים והקורקינטים החשמליים?

לא רק לנו ברור שאין תחבורה עירונית בלי אופניים וקורקינטים חשמליים, ולא רק אנחנו מבינים שנדרשות תקנות ברורות כדי למצות את הפוטנציאל של כלי הרכב החשמליים האישיים ובמקביל לצמצם את הסיכונים שהם מייצרים – גם המדינה מתחילה לסגור את הפער עם המציאות: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את התקנות החדשות שגיבש משרד התחבורה, וחשוב להבין כיצד הן ישפיעו על עולם האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים.

מזל טוב לקורקינט החשמלי – שהפך לחוקי!

השינוי המשמעותי ביותר בגישה של המדינה הוא ביחס לקורקינט החשמלי – אם עד עכשיו רכיבה עליו כלל לא הוסדרה בתקנות התעבורה, מעכשיו ניתן להשתמש בקורקינט עם מנוע באופן חוקי, כל עוד מקפידים על התנאים הבאים: הספק המנוע הוא עד 250 וואט, מהירות הרכיבה לא תעלה על 25 קמ"ש, המשקל של הכלי יהיה עד 30 ק"ג, והכי חשוב – אסור לעלות עם קורקינט חשמלי על מדרכות אלא יש לרכב רק בכבישים ובשבילי האופניים.

תקנות נוספות נוגעות לרוכבים על הקורקינטים החשמליים: מגיל 16 ומעלה, רק עם קסדה בכל תנאי דרך ובחושך מתווסף גם אפוד זוהר.

קורקינט חשמלי תערוכה סין

אופניים חשמליים – מגיל 16 בלבד

המהלך להסדרת הרכיבה על כלי רכב חשמליים אישיים כולל שינוי משמעותי נוסף: מעתה רק בני ובנות 16 ומעלה יוכלו לרכב על אופניים חשמליים (במקום 14 ומעלה, כפי שהיה מותר עד היום). הסיבה לכך ברורה: ריבוי מקרים שבהם צעירים השתמשו באופן חסר אחריות בכלי הרכב שמגיע למהירות 25 קמ"ש ושפגיעתו עלולה להיות קשה.

יותר אכיפה

המדינה לא הייתה באמת מוכנה לגל של האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים, ובפרט התגובה לרכיבה מסוכנת הייתה מבולבלת ובעצם כמעט לא קיימת.

כעת מתחייב משרד התחבורה להרחיב את האכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים שלא שומרים על החוק. כחלק מהמאמץ לדאוג לביטחון כל מי שנמצא בכבישים ובמדרכות, מבקש שר התחבורה ישראל כץ להעניק סמכויות אכיפה כנגד הרוכבים הלא זהירים גם לפקחים של הרשויות המקומיות, שיוכלו לסייע למעט מדי שוטרים שפועלים בתחום. שר הפנים אריה דרעי, שעד עכשיו התנגד, שינה את הגישה, אם כי על-מנת שאכן תוגבר רמת האכיפה נדרש גם שיתוף פעולה של הרשויות המקומיות עצמן.

כמו כן תוגבר רמת האכיפה כנגד חנויות שמוכרות אופניים וקורקינטים חשמלים שלא עומדים בתקן. גם עד עכשיו הוחרמו לא מעט כלי רכב חשמליים אסורים לשימוש וכן הוגשו כתבי אישום נגד המוכרים – וזו גם אחריות שלנו, לא לקנות אופניים או קורקינטים חשמליים בלי תו תקן, כך שלא נסתכן שלא לצורך ולא נסכן את הסביבה.

חוק על אופניים חשמליות

יותר חינוך

במסגרת פרסום מהלך הסדרה, הדגיש השר כץ את יתרונות הקורקינטים והאופניים החשמליים, ובפרט צמצום העומס בכבישים והפחתת זיהום האוויר. שר התחבורה גם הצהיר כי בקרוב יושק מסע הסברה מקיף שיעודד את מי שעוד לא נהנה מכלי הרכב החשמליים היעילים והכיפיים לעשות זאת, תוך הקפדה כמובן על רכיבה זהירה ובטוחה בהתאם לתקנות החדשות.

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות