קורקינט חשמלי לילדים- יש חיה כזאת

בשנים האחרונות נדמה שהקורקינטים הפכו ממשחק ילדים כיפי לכלי תחבורה חשמלי ,זול ויעיל למבוגרים, בעיקר בסביבה אורבנית – אבל גם כך עדיין ישנם דגמים של קורקינטים חשמליים שמתאימים גם לזאטוטים ומהווים מתנה מושלמת עבורם כמו גם הזדמנות לרכב כמו גדולים, לפתח מיומנויות חשובות והכל בבטחה ובנחת.

מה אומר החוק על קורקינטים חשמליים לילדים?

קורקינט חשמלי לילדים חייב לעמוד במספר כללים: ראשית, המהירות המקסימלית שהוא מפתח מוגבלת ל-12 קמ”ש, שנית, אסור שהמשקל שלו יעלה על 12 ק”ג, ושלישית, נפח המנוע שהופך את הקורקינט לחשמלי הוא עד 100 וואט בלבד.

בנוסף בעת קניית קורקינט חשמלי לילד חשוב מאוד לוודא שהדגם הנבחר עומד בכל התקנים הרלוונטיים. חשוב לדעת שקורקינטים חשמליים בעלי מנוע חזק יותר של 250 וואט ואשר מגיעים למהירויות של עד 25 קמ”ש מותרים עפ”י החוק לרכיבה רק ע”י בני 16 ומעלה (ואסור להשתמש בהם על מדרכות).

מאיזה גיל אפשר להרשות לילד לרכב על קורקינט חשמלי?

ישנם קורקינטים חשמליים שמתאימים מבחינת הממדים והביצועים שהם מאפשרים גם לילדים בני 5 ומעלה. דגמים אחרים של קורקינטים חשמליים מומלצים לבני 8 ומעלה, ובכל מקרה ההורים הם אלה שמכירים את הילד שלהם יותר טוב מכל אחד אחר, ורק הם יכולים לדעת בוודאות אם הזאטוט אכן כבר בשל לרכב על כלי רכב חשמלי שמגיע למהירות של 10 קמ”ש.

מהם הפרמטרים החשובים להתאמה מושלמת של קורקינט חשמלי לילד?

הפרמטר העיקרי בבחירת קורקינט חשמלי לילד שלכם הוא התאמה בין הגודל הפיזי של הילד לבין ממדי הקורקינט, כך שהרכיבה תתבצע בנוחות מרבית (שמובילה גם לרמת בטיחות מקסימלית).

פרמטרים אחרים הם משקל הכלי, כך שניתן יהיה לסחוב אותו בקלות (קחו בחשבון שבמקרים רבים אתם אלה שתיאלצו להיגרר איתו…), קלות הקיפול שלו כשמדובר בדגם מתקפל ואיכות הסוללה, נתון שממנו נגזר גם הזמן המקסימלי שאפשר לרכב על הקורקינט – אם הילד שלכם הוא לא מהמשתעממים במהירות, כדאי לפרגן לו סוללה חזקה.

עוד כדאי לדעת שישנם דגמים של קורקינטים חשמליים לילדים בעלי 3 גלגלים, שמבטיחים יציבות רבה יותר ובאופן כללי הופכים את הרכיבה לקלה יותר.

איך לעזור לילד לרכב בזהירות ובבטחה?

באופן טבעי מעניקה האופציה של רכיבה על קורקינט חשמלי לילדים ריגוש עז ובדרך כלל גם תחושה של “כמו גדולים” – ואיתם באה גם אחריות רבה.

להורים, מן הסתם, חלק בלתי מבוטל באחריות: קודם כל חובה להבהיר לילדים שהרכיבה היא רק על המדרכות או בגני משחקים ובוודאי שלא בכבישים, ולא רק להבהיר להם אלא גם לוודא שהם אכן לא יורדים למקומות מסוכנים עבורם. בנוסף, אסור להתפשר על חבישת קסדה, ומומלץ בחום שתהיה זו קסדה איכותית שבאמת תגן על הראש של האוצר היקר לכם. עוד חשוב להדריך את הילדים, לפחות עד שהם רוכשים ניסיון, לרכב כל הזמן עם מודעות לסביבה, הן כדי להימנע מהיתקלות במכשולים והן כדי לא לפגוע בילדים אחרים שנקרים בדרכם. הדרכה מקיפה ומעקב אחרי הרכיבה בפועל כדי לעזור לילדים להבחין בטעויות שהם לא יכולים לראותן ללא תיווך של מבוגר, מבטיחים מקסימום הנאה לילדים מהקורקינט החשמלי המלהיב ובמקביל ראש שקט להורים – השילוב המושלם להתפתחות נכונה.

No Image

5 תגובות

  1. 7 במאי 2018

    הרשו לי להוסיף. יש לנו את הקורקינט החשמלי G3.1 שהוא מתאים גם לילדים והוא בעל תקינה ככזה. כדי ש G3.1 יהיה מתאים לתקן הוא מגיע ללא בורד ללא מעצור קידמי . ללא כנפיים ועם סוללה קטנה. במצב הזה הוא מגיע ל 12 קג . גם ילדים צריכים כלי בטוח ומהנה ולא צעצוע מסוכן . כמובן שהילדים הם הכי יקרים לנו . לכן שלא נזלזל בהם עם צעצועים לא בטוחים. הקורקינט החשמלי של איזיבייק מציע גם בטיחות הכי גבוהה שיש בשוק וגם התאמה מושלמת לילדים.
    תודה
    ניר

    השב
    • 22 באפריל 2022

      רציתי לברר על הקורקינט החשמלי לילד עד גיל 10

      השב
  2. 12 במאי 2019

    רציתי לברר לגבי קורקינט חשמלי

    השב
  3. 19 ביוני 2019

    לא כל כך הבנתי, מצד אחד אתם כותבים שהחוק מתיר רכיבה רק מגיל 16 ומצד שני רושמים על דגמים שמתאימים לילדים. האם החוק מאשר לילדים מתחת לגיל 16 לרכב על דגמים מסוימים? זה לא ברור מהכתבה. תודה

    השב
  4. 3 במאי 2021

    חרטא המדינה הזאת אני נוסע בקורקינט רגיל יותר מ25 קמ"ש..

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות