Rubbie- מנוע שהופך בסטייל את האופניים לחשמליות
לפעמים נדמה לנו שכולם כבר רוכבים על אופניים חשמליות, ואכן בכבישים ובשבילים המיועדים לכך כבר נעים כ-300,000 זוגות של אופניים עם מנוע – אבל במקביל ישנם גם רבים שעדיין מתניידים על גבי אופניים "רגילות", כשלפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מיובאים מדי שנה לארץ למעלה מ-400,000 זוגות שכאלה.
גם בעולם ישנן אופניים רבות ללא מנוע. במקרים רבים מבחינת הבעלים שלהן הדרך הטובה ביותר להתקדם לגרסה החשמלית היא לא לזרוק אותן ולקנות במקומן חדשות אלא פשוט להוסיף להן מנוע, ובהתאם נעשים לא מעט ניסיונות לפתח מנועים שניתן להרכיב אותם בקלות על אופניים קיימות ופשוט להתחיל לרכב בכיף.
אחד המנועים האלה הוא Rubbee. מי שפיתח את רובי הוא בחור ליטאי בשם ג'דימינאס נמאניס, שהדגיש 3 יתרונות משמעותיים שהצליח להעניק למנוע שלו:
ראשית, קלות החיבור של המנוע לכל זוג אופניים קיים – כל אחד יכול להרכיב את rubbee על האופניים שלו, תוך כמה שניות בלבד וללא צורך בכלים או במיומנות טכנית.
שנית, הסטייל – בניגוד לערכות הסבה שמשדרגות את הביצועים של האופניים אבל משנמכות את האסתטיקה שלהם, רובי נראה כאילו תמיד היה שם על הגלגל האחורי כחלק בלתי נפרד מהאופניים.
ושלישית, הביצועים המרשימים: מהירות מקסימלית של 25 קמ"ש, טווח רכיבה מקסימלי (ללא דיווש) של 25 ק"מ וסוללת LiFePo4 חזקה (20 אמפר-שעה) שנטענת תוך שעתיים ומחזיקה מעמד כמעט 5 שנים גם בשימוש אינטנסיבי (5,000 מחזורי הטענה).
המשקל של Rubbee הוא כ-6.5 ק"ג (כולל הסוללה), והערכה כוללת גם אור אדום אחורי שמשפר את הנראות וגם תורם לאסתטיקה של האופניים.
מה קרה לרובי?
כמו חידושים רבים אחרים בעולם האופניים החשמליות, גם רובי הוצג לעולם באתר מימון המונים. הפרויקט בקיקסטארטר הוכתר כמוצלח כשהחברה גייסה קרוב ל-65,000 ליש"ט (קצת יותר מהיעד שהציבה לעצמה – 63,000 ליש"ט), ולאחר מכן ניתן היה לרכוש את המנוע שהופך בסטייל אופניים לחשמליות דרך האתר של החברה (תמורת 690 יורו) – אולם נכון למאי 2017 מי שנכנס לאתר של רובי נתקל בהבטחה שהחברה "עובדת על משהו חדש" שיהיה "קטן יותר. קל יותר. חכם יותר".
האם זו גרסה משודרגת של Rubbee? משהו אחר שיעשיר את עולם האופניים החשמליות? עדיין לא ידוע, אבל שווה להמשיך לעקוב.
שפריר שמעון 12 בינואר 2022
איך אני מגיע ולאפה על מנת שאוכל להסב את האופנייט שלי לחשמליות