כיצד לבחור סקוטר חשמלי?

המבחר הרחב של סקוטרים חשמליים מאפשר מצד אחד בחירה של דגם שמתאים בדיוק לצרכים של כל אחד ואחת, אבל מצד שני לפעמים השפע עלול לבלבל ולהקשות על הגעה להחלטה הטובה ביותר עבורנו.

מה עושים?

מבינים מהם הפקטורים החשובים ביותר באופן כללי לבחירת סקוטר חשמלי, מחליטים עד כמה חשוב כל אחד מהם ספציפית עבורכם, בהתאם לאופי השימוש המיועד בכלי, ואז משווים בין הדגמים שמוצעים לכם על סמך השיקולים הנ"ל. פשוט, לא?

הפרמטרים העיקריים הם: טווח הנסיעה על הסקוטר, צורת הרכיבה האהובה (בעמידה או בישיבה), המשקל של הרוכב וגם זה של הסקוטר, ומן הסתם גם למחיר חלק בהחלטה הסופית איזה סקוטר חשמלי לקנות.

מתי תצטרכו סקוטר עם טווח נסיעה גדול במיוחד?

בדרך כלל טווח הנסיעה של סקוטרים חשמליים בין הטענה אחת של הסוללה לשנייה הוא כ-12-15 ק"מ.

אם אתם מתכננים לעבור מרחק גדול יותר מדי יום – חפשו דגם שמבטיח טווח ארוך יותר. אם אתם מתעתדים לצלוח עם הסקוטר עליות, ובמיוחד כאלה שהן תלולות יחסית, קחו בחשבון שטווח הנסיעה מתקצר (כי המנוע זקוק ליותר כוח כדי לסחוב אתכם בעלייה), כך שייתכן שאתם זקוקים לדגם עם סוללה חזקה. באופן דומה, גם רוכבים כבדי משקל יחסית עשויים להזדקק לדגם עם טווח נסיעה יותר גדול מזה הממוצע.

מדוע משפיע המשקל של הרוכב על בחירת סקוטר חשמלי?

המשקל של הרוכב משפיע על בחירת סקוטר חשמלי לא רק מבחינת עוצמת הסוללה אלא גם מבחינת חוזק הכלי עצמו.

ככלל, רוכבים שמשקלם עד 80 ק"ג יוכלו לעלות בבטחה ובנוחות על כל הסקוטרים החשמליים הקיימים, ואילו רוכבים שמשקלם גבוה יותר זקוקים לכלים מסיביים – ככל שהמחט של המשקל זזה יותר ימינה, כך מצטמצם מגוון הדגמים האפשריים (אם כי ישנם סקוטרים חשמליים שנושאים בלי בעיה גם 120-130 ק"ג).

איך אתם אוהבים לרכב, בעמידה או בישיבה?

ישנם דגמים רבים של סקוטרים חשמליים עם מושב ומבחר רחב לא פחות של דגמים עליהם רוכבים בעמידה. ההעדפה היא עניין של טעם אישי בלבד – אם עדיין לא התנסיתם ברכיבה על סקוטר חשמלי, מומלץ לבצע סיבוב ניסיון על כלים משני הסוגים כדי להתרשם ישירות משתי האפשרויות ולדעת איזו מהן מתאימה לכם יותר.

gotube-scooter על הכביש - סקוטר חשמלי

עד כמה אתם מוכנים להתאמץ כדי לסחוב את הסקוטר?

המשקל של דגמי הסקוטרים החשמליים השונים מתחיל מ-15-18 ק"ג ועשוי להגיע לכמה עשרות קילוגרמים.

כל מי שמשתמש בסקוטרים צריך מפעם לפעם לסחוב אותם איתו – אם מבחינתכם אין בעיה להרים משקלים משמעותיים, תוכלו לבחור גם בדגמים המסיביים יותר. אם אתם לא רוצים או לא יכולים לעשות זאת, חשוב להקפיד לבחור בסקוטר קל משקל.

רוכבים גם בגשם?

אמנם כמות הגשם בישראל נמוכה למדי, ועושה רושם שהיא הולכת ופוחתת, אבל אם מבחינתכם אין מצב להשאיר את הסקוטר החשמלי בבית אפילו בחלק מימי החורף, כדאי לבחור דגם עמיד במיוחד למים.

עד כמה אתם מוכנים להשקיע בסקוטר חשמלי?

גם טווח המחירים של הסקוטרים משתרע על פני מנעד רחב למדי. חשוב מאוד קודם לסנן את כל הדגמים עפ"י הפרמטרים הנ"ל – אם למשל אתם לא יכולים לסחוב סקוטר כבד, אין טעם להתפתות לדגם זול ששוקל 30 ק"ג – ורק אז להשוות את האפשרויות מבחינת העלות.

בכל מקרה כדאי לזכור שאת תג המחיר של הסקוטר החשמלי תשכחו כעבור זמן מה, אבל התועלת שהוא יספק לכם תוסיף איכות לחייכם מדי יום.

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות