Stromer ST2-S – הטסלה של האופניים החשמליים

טווח הנסיעה איתם הוא כ-180 ק"מ; הם מאיצים מ-0 ל-50 קמ"ש בפחות מ-5 שניות; העיצוב שלהם חדשני; הסוללה נטענת גם תוך כדי רכיבה; ויש גם אפליקציה שמאפשרת לשלוט עליהם מרחוק – אין פלא שהביקורות שמקבל הדגם החדש של STROMER, ה-ST2-S, טובות עד מתלהבות, ויש גם מי שהשווה אותם לטסלה, המכונית החשמלית שמבטיחה מהפכה בעולם הרכב (בהבדל קטן אחד: עם טסלה, עדיין תיתקעו בפקקים ולא תמיד תמצאו חנייה…)

 

stromer-st2s electric bike

סגר את משק החי, פתח סטארט-אפ של אופניים חשמליים

נקודת המוצא של סטרומר, כפי שמתארת הגרסה שמופיעה באתר שלה, מעניינת: החברה היא בעצם התפתחות טבעית של חנות אופניים שפתח השווייצרי תומאס ביגנלי בכסף שקיבל ממכירת משק החי של ההורים שלו כשהם היו בחופשה, וזאת אחרי שהבין שהעתיד שייך לכלי רכב יעילים, כיפיים ולא מזהמים.

היזם הצעיר, שהושפע מחברות כמו טסלה, אפל וגוגל, החליט להביא את החדשנות אל עולם האופניים החשמליים – וגם מימש את החלום עם דגם בשם ST1 שזכה לשבחים רבים, עם ה-ST2 שהצליח להתעלות על אחיו הבכור ועם ה-ST2-S שהושק ב-2016 והוכיח שסטרומר לא מפסיקה להתחדש ולהשתכלל.

טווח נסיעה ארוך, תאוצה מרשימה

מי שקונה את ה-ST2-S יכול לבחור בין 2 סוללות, שתיהן מרשימות: ה"בסיסית" מספקת אנרגיה בכמות של 814 וואט-שעה ומאפשרת לרכב על האופניים החשמליים למרחק של עד 150 ק"מ, והחזקה יותר כבר כוללת אנרגיה בכמות של 983 וואט-שעה, ואיתה אפשר לעבור עד 180 ק"מ בלי להטעין אותה. בשני המקרים המתח הוא 48 וולט ומשקלה של הסוללה הוא 5 ק"ג.

המנוע מציע 500 וואט, ובעיקר מומנט של 40Nm, מה שמאפשר למי שרוכב על ה-ST2-S להגיע ממצב של עמידה למהירות של 50 קמ"ש תוך 5 שניות, ובפרט לייצר תאוצות מרשימות גם במהירויות גבוהות יחסית.

המפרט הטכני של הדגם המתקדם ביותר של סטרומר (עד להצטרפות ה-ST1-X במהלך 2017) כולל גם 2 בלמי דיסק הידראוליים של מגורה (Magura), צמיגים של שוולבה (Schwalbe) ופנס קדמי שעוצמת האור שלו מגיעה עד ל-1,600 לומן.

את ממדי השלדה ניתן לבחור מתוך 3 אופציות – 17 אינץ' (שלדה שמתאימה לרוכבים שהגובה שלהם הוא עד 1.78), 20 אינץ' ו-22 אינץ' (שלדה לאנשים גבוהים יחסית, מעל 1.85, שרוצים אופניים חשמליים נוחים). עוד אופציה מעניינת של ה-ST2-S היא האפשרות להטעין את הסוללה תוך כדי רכיבה, בזכות ניצול הכוח של הבלמים (קונספט שנקרא regenerative breaking).

 

stromer-st2-on-the-ride

העיצוב של דגמי סטרומר: פחות זה יותר

לכל הדגמים של סטרומר מכנה משותף: המראה שלהם ממחיש בצורה משכנעת במיוחד ש-Less הוא אכן More. כל המרכיבים השונים ובפרט החיווט מוטמנים בשלדה, ובאופן כללי האופניים החשמליים שמפותחים במרכז החברה בברן מתאפיינים בלוק שווייצרי נקי ומדויק מאוד.

חיבור מושלם לסמארטפון

את ההשראה לפיתוח האופניים החשמליים קיבל כאמור ביגנלי מחברות כמו אפל, גוגל וטסלה, ואחד האלמנטים שבהם קל לראות את ההשראה ואת החדשנות הוא ה-Omni, אפליקציה מבוססת ענן שמייצרת ממשק משתמש מתקדם במיוחד עבור האופניים החשמליים.

Omni מציגה על מסך המגע המשוכלל של ה-ST2-S ובסמארטפון שלכם נתונים רבים כולל אבחון עדכני של מצב המערכות השונות, מחברת את האופניים ואת הרוכב לפורטל של STROMER, ובנוסף מאפשרת שליטה מרחוק על האופניים. השליטה מרחוק יוצרת הגנה אפקטיבית בפני גניבות, וגם את האפשרות לאתר את כלי הרכב בעזרת ה-GPS שמותקן בו – בהחלט תוספת מבורכת.

המחיר: 8,990 אירו (כ-35,000 ש"ח) – הרבה כסף בשביל אופניים חשמליים, אבל כשלוקחים בחשבון שה-ST2-S הם לא עוד אופניים חשמליים, ולא בכדי יש מי שהשווה אותם לטסלה, גם תג המחיר נראה פחות מאיים, ובכל מקרה כדאי להמשיך לעקוב אחרי סטרומר וביגנלי, שכבר הוכיח שהוא יודע לחזות את העתיד.

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות