חידושים בתחום האבטחה של אופניים חשמליים

כשרוכבים על אופניים חשמליים יש המון רגעים של כיף ונחת, אבל גם כאלה של דופק מואץ, ומהסיבות הלא נכונות: במיוחד יש לחץ כשאנחנו חוזרים למקום שבו קשרנו את האופניים ותמיד יש את הרגע שבו נדמה לנו שהם כבר לא שם…

בהתאם אין פלא שבתחום האבטחה של האופניים החשמליים ישנם כל הזמן חידושים ומושקעת תשומת לב ביצירת חומות הגנה אפקטיביות באמת בפני גנבים. בין החידושים שכדאי להכיר: מנגנון הפעלת אופניים רק באמצעות טביעת אצבע, קיבוע של הגלגל הקדמי באמצעות חיבור לסמארטפון, מערכות GPS מוטמנות שישדרו לכם את המיקום המדויק של האופניים אם הן נגנבו, הודעות לסלולרי על כל נגיעה מיותרת באופניים שלכם כשאתם לא איתם, אזעקות חכמות ועוד.

אופניים שרק האצבע שלכם יכולה להתניע

ישנם דגמים מתקדמים של אופניים חשמליים שמאפשרים את הפעלת המנוע רק אחרי שהם זיהו את הבעלים החוקיים שלהם – באמצעות טביעת אצבע, שהיא כמובן דבר ייחודי שאי אפשר לחקות או לזייף. דוגמה לדגם כזה היא ה-Greyp G12, שאמנם עולים בערך 30,000 ש"ח אבל כמו כל חידוש טכנולוגי סביר להניח שבקרוב נראה אותו גם בדגמים עם מחיר נגיש יותר.

greyp-אבטחה לאופניים חשמליים בטביעת אצבע

 

Bisecu – למה לחפש עמוד אם אפשר לנעול את האופניים לסמארטפון?

חידוש מסקרן אחר בתחום האבטחה של האופניים החשמליים הוא מנעול חכם שנקרא Bisecu. הביסקיו מגיע מקוריאה, והפעולה שלו היא פשוט נעילה של הגלגל הקדמי בלי שיהיה צורך לקשור את האופניים לעמוד כזה או אחר. הנעילה מתבצעת באמצעות אפליקציה ייעודית, והחיישנים השונים שמותקנים בביסקיו מבטיחים לא רק שאי אפשר יהיה להזיז את הגלגל הקדמי, ובעצם את האופניים, אלא גם שאם מישהו ינסה להתעסק איתם תושמע אזעקה (בעוצמה של 100 דציבלים) ובעל האופניים יקבל מיד התראה לטלפון. יתרון משמעותי נוסף של הביסקיו הוא שניתן להשתמש בו כדי להגן על כל זוג אופניים חשמליים.

להחזיר אופניים שנגנבו – בזכות GPS מוטמן

גנבי אופניים חשמליים מתאפיינים בדרך כלל בנחישות רבה, כך שהם עלולים להעלים גם אופניים שמצפצפים בעוצמה ובכלל אין דרך לרכב עליהם. פתרון שעוזר להחזיר אופניים שנלקחו ללא רשות הוא מערכת GPS שמוטמנת במקום מוסתר באופניים – למשל באחת המנורות, במוט שעליו מורכב הכיסא, בתוך השלדה וכו' – ונכנסת לפעולה באמצעות אפליקציה וכרטיס SIM. בדרך כלל ביחד עם ה-GPS ישנה גם אזעקה רגישה למגע והאפליקציה גם מיידעת מידית את בעל האופניים על כל ניסיון להזיז אותם כשהם אמורים לעמוד ולהמתין לכם. ישנם אופניים חשמליים שמגיעים עם מערכת שכזו בילט אין (למשל דגם בשם Flash שמוצע באינדיגוגו תמורת 1,199$ אם כי המנוע שלו לא מתאים לתקן הישראלי), ויש מערכות שכאלה שניתן להתקין על כל אופניים ובהן G20, spybike, ועוד.

באופן טבעי כדי לקבל בחזרה את האופניים החשמליים האהובים עליכם נדרש גם שיתוף פעולה של המשטרה – למרבה הצער לשם כך עדיין לא פותחה טכנולוגיה מתאימה…

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות