אופניים חשמליות בזול- לא בכל מחיר

אופניים חשמליות הן פתרון תחבורתי משתלם מאוד: אין צורך בביטוח יקר (כפי שנדרשים לשלם רוכבי קטנועים, כולל אלה הצנועים), אין הוצאות על רישוי פעם בשנה (הטסט המוכר, שרק האגרה עבורו עולה כ-1,000 ש"ח), לא צריך להיכנס פעמיים בשבוע לתחנת דלק (ולצאת ממנה עם כמה מאות שקלים פחות בארנק או בחשבון הבנק) וגם החיפושים אחרי חנייה (שעלותה הופכת גבוהה מיום ליום) נעלמים מהחיים. המחיר של האופניים עצמן נמוך למדי אף הוא, ובוודאי שביחס לאופנועים ומכוניות, אבל גם כך במקרים רבים החיפוש הוא אחרי אופניים חשמליות בזול.

אפשר להבין למה אנחנו מחפשים את האופציה הזולה ביותר – אף אחד לא אוהב לשלם ביוקר ולהרגיש פראייר – אבל כשמדובר על כלי רכב כדאי לזכור שישנם עוד מרכיבים בתועלת שלנו חוץ מהעלות, ושלפעמים קניית אופניים עם מנוע בזול עולה לנו ביוקר.

סוללה חלשה

אחד המרכיבים העיקריים בעלות של אופניים חשמליות הוא הסוללה. אופניים זולות עלולות להתגלות כבעלות סוללה חלשה ואפילו עלובה – כזו שתוך זמן קצר תתחיל לגמגם ותגרום לאופניים לקרטע, שתגביל משמעותית את טווח הנסיעה בין הטענה להטענה, תחייב המתנה ממושכת עד שהיא נטענת במלואה ובאופן כללי תהפוך את האופניים לפחות חשמליות מכפי שהן יכולות להיות. בנוסף, סוללה זולה מתאפיינת במקרים רבים בתוחלת חיים קצרה, כך שכבר אחרי מספר חודשים תצטרכו לקנות סוללה חדשה ולהשקיע עוד סכום בלתי מבוטל, כך שבסופו של דבר לא נהניתם אפילו מרווח כספי.

מערכת הנעה לא יעילה

סיבה טובה נוספת לבחון היטב כל אופניים חשמליות זולות היא שבמקרים רבים המחיר הנמוך מגיע ביחד עם מערכת הנעה לא יעילה. במקרים אלה אנרגיה רבה יורדת לטמיון בגלל חיכוך מיותר והביצועים של האופניים פושרים מאוד. בנוסף השחיקה של הצמיגים עלולה להיות מהירה מאוד, ולחייב אתכם להחליף אותם בתדירות גבוהה ובעצם להפסיד לפחות חלק ממה שהרווחתם כשקניתם אופניים חשמליות בזול.

שלדה לא חזקה מספיק

אופניים זולות מתאפיינות לעתים בשלדה שכל מכה קטנה גורמת להתכופף ואף להיסדק. בנוסף, עלולה השלדה של אופניים חשמליות נחותות לצבור קורוזיה רבה תוך זמן קצר, דבר שמחליש אותה עוד יותר – ועלול גם לפגום בבטיחות של מי שרוכב עליהן.

בלמים לא איכותיים, צמיגים שנשחקים בכלום זמן

מרכיבים חשובים נוספים באופניים החשמליות הם הבלמים והצמיגים, שמטבע הדברים משפיעים במידה ניכרת גם על הבטיחות. באמת כדאי לחסוך כמה מאות שקלים ולגלות ברגע האמת שהבלמים לא עושים את העבודה? שהצמיגים נשחקו כבר אחרי כמה נסיעות ואחיזת הכביש שלהם לא ראויה?

איך בכל זאת לקנות בזול אבל לא בכל מחיר?

מצאתם אופניים חשמליות במחיר נמוך מאוד? לפני שאתם מתלהבים מה"מציאה" בדקו היטב שלא מדובר על זוג אופניים שיגרום לכם להתגאות במחיר אבל תוך זמן קצר להתבייש בתמורה, להידרש להוצאות גבוהות ואפילו להיפגע תוך כדי רכיבה בגלל האיכות הירודה.

המלצה חשובה נוספת היא לקנות אופניים חשמליות רק בחנות אמינה ורצינית – בחנות כזו גם הדגמים היחסית זולים יהיו איכותיים, ובפרט ישנם אנשי צוות מנוסים שיוכלו לעזור לכם לבחור את האופניים הטובות ביותר בהתאם לצרכים שלכם ולמסגרת התקציב גם יחד.

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות