טיפים ברכישת אופניים חשמליות

כשמחפשים אופניים חשמליות יש מספר דברים שכדאי לשים לב אליהם. מחיר הוא פקטור שמיד מתבלט לעין, ומשפיע במידה בלתי מבוטלת על ההחלטה איזה דגם לקנות. זהו כמובן מצב טבעי, ותמיד טוב להשוות מחירים (ובמיוחד כשמדובר על מוצר כמו אופניים ממונעות שעולות כמה אלפי שקלים) אבל במקביל יש מספר פקטורים רבים אחרים שחייב להפנות אליהם את תשומת הלב:

עמידה בתקנים העדכניים

רכיבה לא זהירה של חלק מבעלי האופניים החשמליות, שאולי המנוע שלהם צנוע אבל במהירות של 25 קמ"ש הן בהחלט עלולות לגרום נזק חמור, הובילה את המשטרה להכריז על החמרת האכיפה בתחום – וגם ליישם את ההחלטה.

במסגרת מגמה זו, מי שיקנה אופניים חשמליות לא תקניות עלול יום אחד להיאלץ להיפרד מהם לשלום אחרי שהם יוחרמו ממנו. בנוסף, אופניים לא תקניות עלולות להיות גם לא בטיחותיות ולסכן אתכם ואת הסביבה – סיבה טובה מספיק להתמקד רק בדגמים שעומדים בתקן הישראלי.

אילו נתונים קובעים את איכות הסוללה?

במסגרת החיפוש אחרי אופניים חשמליות מחיר הוא כאמור פקטור משמעותי, אבל כדאי לקחת בחשבון גם שאופניים חשמליות אמורות לשרת אותנו לאורך שנים רבות, ולחשב בהתאם את יחס העלות תועלת.

במיוחד חשוב לזכור את זה כשבוחנים את הסוללה: סוללה במחיר נמוך שאפשר להטעין אותה מחדש 300 פעמים לא בהכרח משתלמת יותר מסוללה יקרה עם 1,000 מחזורי חיים.

נתון משמעותי אחר לגבי סוללות הוא הסוג שלהן, כשליתיום נחשב טוב בהרבה מניקל-קדמיום ועופרת (בין אם מדובר בליתיום-יון, ליתיום-ברזל או ליתיום-פולימר).

בנוסף, חשובים המתח שמספקת הסוללה וקיבולת האנרגיה שלה, שנמדדים בוולטים ובאמפר-שעה. ככל שהנתונים האלה גבוהים יותר, הביצועים של האופניים יהיו טובים יותר ובפרט יתארך טווח הנסיעה. אם ממילא אתם מתכוונים לרכב למחקרים קצרים, אין צורך בסוללה חזקה במיוחד, אבל למי שחשוב לעבור קילומטרים רבים מדי יום כדאי להשקיע קצת יותר בסוללה איכותית ועוצמתית.

מה מאפיין את סוגי הבלמים השונים?

בלמים לאופניים חשמליות נחלקים לשני סוגים עיקריים: בלמי V ובלמי דיסק – בלמי הדיסק נחשבים לאיכותיים יותר, ובפרט ממלאים את ייעודם גם כשיש שמיניות בגלגל ובכל תנאי מזג אוויר, כך שהם מצדיקים גם מחיר גבוה יותר.

עוד כדאי לדעת שישנם שני סוגים של בלמי דיסק: מכניים והידראוליים.

בלם דיסק מכני מצריך שימוש במעט יותר כוח כדי לעצור, תחזוקתו פשוטה והוא זול יותר מבלם הידראולי. בלם הידראולי מתאפיין באמינות גבוהה, אבל מחייב תחזוקה נאותה של אנשי מקצוע מנוסים.

השלדה – קלה או כבדה?

עבור רובנו, שלדה קלה עדיפה מכבדה והסיבה ברורה: מפעם לפעם אנחנו צריכים להעלות איתנו את האופניים, וכדאי שהן ישקלו כמה שפחות.

החומרים מהם מיוצרת שלדה עבור אופניים חשמליות הם פלדה, אלומיניום, סיבי פחמן וטיטניום. האופציה האחרונה היא הקלה והחזקה ביותר, אבל גם היקרה ביותר, הפלדה מתאימה כשישנו צורך באופניים מסיביות, ואילו האלומיניום וסיבי הפחמן (קרבון) מעניקים משקל קל ויציבות גבוהה במחיר סביר.

עוד חשוב להדגיש שישנן שלדות אלומיניום איכותיות ושלדות אלומיניום נחותות, ובאופן דומה שלדות קרבון משובחות ושלדות קרבון פחות טובות – ומסיבה זו מומלץ בחום לקנות רק אופניים חשמליות של יצרנים מוכרים ובחנויות רציניות ואמינות.

האם אופניים חשמליות מתקפלות משתלמות עבורכם?

ברוב רובם של המקרים לדגם מתקפל, ובפרט אם הוא מתקפל לממדים קטנים באמת, מוצמד תג מחיר גבוה יותר.

יחד עם זאת, כשהתועלת מהאפשרות לקפל את האופניים גבוהה – למשל אם אתם מתכננים לעלות מעת לעת עם האופניים לרכבת כדי לרכב עליהן גם מחוץ לסביבה הרגילה שלכם – כדאי להשקיע מעט יותר ולזכות בתמורה גבוהה משמעותית. במקרים אלה מומלץ לנסות לקפל ולפתוח את הדגם כדי לוודא שמדובר בפעולה פשוטה ונוחה לביצוע.

יש אחריות?

לכל דגם של אופניים חשמליות מחיר משלו, שמורגש מיד עם הקנייה בחשבון הבנק שלכם. היתרון הגדול של כלי הרכב הנוח, היעיל, הכיפי והידידותי הוא העלות השוטפת הנמוכה מאוד, וכדי להבטיח שכך יהיה חשוב לוודא שאתם מקבלים אחריות – וכמובן לבדוק מה היא כוללת ולכמה זמן היא תקפה.

הנאות האופניים בעיניכם?

ועוד טיפ קטן: אופניים עם מנוע לא רק מאפשרות להגיע מנקודה לנקודה בקלות אלא מספקות לכם גם הנאה, וחלק מההנאה הוא המראה שלהן. עבור אופניים נאות בעיניכם בהחלט כדאי לשלם קצת יותר. את המחיר ממילא תשכחו אחרי זמן מה – את הסיפוק מאופניים יפות ואיכותיות תרגישו כל יום.

 

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות