תלת גלשן TLTBoard – חדשנות ישראלית וכיף לא רגיל

במאה הקודמת תעשיית הרכב בישראל סיפקה בעיקר פולקלור משעשע עם הסוסיתא וההצלחה שלה בקרב גמלים רעבים (שנהגו לכרסם את הפיברגלס ממנו יוצרה המכונית) – אבל עולם הרכב השתנה לחלוטין עם הופעת כלי הרכב החשמליים האישיים, וגם כאן בארץ מיוצרים דגמים מתקדמים ומרשימים. אחד מהם הוא ה-TLTBoard.

הTLT מוגדר כ"תלת-גלשן". הדגם הראשון שפותח הוא ה TLTCruiser. אם תביטו בתמונות תראו מיד שמדובר בכלי שלא דומה לסקייטבורד חשמלי אופייני, ומה שלא ניתן לראות בהגדרה הפורמלית ולא בתמונות הוא את הכיף העצום שאפשר לחוות עם ה-TLTcruiser.

לגו, צה"ל, ניו זילנד והטכניון – כך נולד TLT

האדם שמאחורי התלת-גלשן, או בעצם מעליו, רוכב בכיף, הוא אייל אלוני, מהנדס מכונות נשוי+ 2 בן 39 מצפון הארץ. קורות החיים של אייל מגלים שהקרוזר, ואיתו 3 דגמים נוספים של TLT שעדיין נמצאים בשלב הפיילוט, היו עניין של זמן: כבר כילד הוא נהג לשלב אבני לגו עם חלקים חשמליים שאותם פירק מצעצועים סיניים כדי ליצור פריטים ייחודיים, השלב הבא היה אופניים עם תוספות וגם אופנועים ומכוניות ישנות שזכו לשדרוגים שונים, הייתה גם גיחה להרכבת רהיטים ואז שוב חזרה אל עולם התחבורה, שירות בחייל האוויר (בו למד להתבונן בכלי רכב דרך עיני המשתמש ולא רק היצרן), טיול בניו זילנד וספיגת השראה מאופנוע אקסטרימי יוצא דופן שבנה ג'ון בריטן, והשלב האחרון בדרך לתלת – לימודי הנדסה בטכניון.
במסגרת לימודים אלה התמחה אלוני בתרמודינמיקה, אבל בעיקר חלם על כלי רכב אישי שיאפשר לו להתנייד בקלילות בתוך הקמפוס. בהמשך החלום השתנה לכיוון של תלת-גלשן ששטים איתו על אדמה במקום במים, וה-TLTBoard הוא בעצם מימוש של חלום זה.

תלת גלשן cruiser על הדשא

מפרט טכני מרשים ובעיקר המון פאן

הדרך למימוש החלום על תלת גלשן שמספק שעות רבות של פאן בפארקים ובמרחבים פתוחים עברה גם בטלוויזיה, בתוכנית "המיזם" ששודרה בערוץ 2. התוכנית עצמה לא התרוממה, אבל אלוני זכה גם להזדמנות להציג את כלי הרכב הייחודי שהגה, וגם ב-100,000 ש"ח שסייעו לו להשלים את הפיתוח של התלת .

הדגם הסופי, ה- TLTCruiser שישווק בחו"ל החל מהחודש הבא, מגיע למהירות מקסימלית של 30 קמ"ש, וטווח הרכיבה שלו הוא כ-25 ק"מ. אורכו 95 ס"מ, הרוחב הוא 55 ס"מ והגובה שלו (כשהידית מקופלת) הוא 35 ס"מ. המחיר שלו בחו"ל ינוע סביב ה-1000$ עם תוספת 200 דולר משלוח, הוא דורש למידה כדי למצות את הפוטנציאל (הרב) שלו. מי שרוצה ליהנות כבר עכשיו מחווית הנסיעה שלו יכול לרכוש כאן בארץ את גרסת הבטא שלו היישר מהיצרן.

tltvruser-תלת גלשן חשמלי בכביש

tlt cruiser תלת גלשן על החול

ויש עוד 3 דגמים

במקביל להשלמת פיתוח ה-cruiser עבד אלוני על פיתוח של שלושה דגמים נוספים, שנכון לעכשיו נמצאים בשלב הפיילוט וסביר להניח שגם הם יגיעו לחובבי כלי הרכב האישיים הייחודיים בעתיד הנראה לעין.

דגם אחד נקרא TLTcity – זהו תלת גלשן קומפקטי וזריז מאוד שמיועד להתניידות במרחבים האורבניים ועל-פי אלוני התחושה שהוא מקנה דומה לריחוף. יתרון נוסף של הסיטי הוא המשקל הקל שלו, 15 ק"ג (כולל הסוללות), כך שאין בעיה לסחוב אותו אתכם כשאתם עולים לרכבת למשל. המהירות המקסימלית של ה-City היא 25 קמ"ש, וטווח הרכיבה המרבי הוא 20 ק"מ. הממדים שלו הם אורך 95 ס"מ, רוחב 50 ס"מ וגובה 30 ס"מ.

הדגם השני זכה לשם TLTextreme. המהירות המקסימלית שלו היא 40 קמ"ש, הוא מצויד ב-2 סוללות של 16 אמפר- שעה כל אחת, משקלו 28 ק"ג והוא מיועד לנסיעה על דיונות חול.

הדגם השלישי הוא TLTgrizzly, שממונע על בנזין ומסוגל לקחת אותך למסעות ארוכים, עם מהירות מקסימלית של 35 קמ"ש ומשקל של 35 ק"ג. הממדים שלו הם אורך 105 ס"מ, רוחב 60 ס"מ וגובה 30 ס"מ.

יש לכם גם כלי תחבורה שייצרתם? פטנט מיוחד שקשור לתחום החשמלי ? נשמח לשמוע עליו ולפרסם אצלנו !
ניתן לשלוח לנו מידע לפייסבוק או למייל Info@eway.co.il

עוד כלים חשמליים מיוחדים מחו"ל :

 Outrider תלת אופן חשמלי לרכיבת שטח

Stromer st2-s- הטסלה של האופניים החשמליים

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות