תל אביב יוצאת במסע אכיפה נגד רוכבי האופניים והכלים החשמליים

אפשר לכעוס על עיריית תל אביב שמשקיעה משאבים רבים בהכשרת פקחים שיפעלו נגד רוכבי אופניים חשמליים במקום לסלול עוד שבילים איכותיים עבור כלי הרכב המתאים ביותר לשימוש בעיר, ואפשר לשבח את רון חולדאי ואנשיו שמנסים להחזיר את המדרכות לייעוד המקורי שלהן, הליכה ברגל – כך או כך מדובר בעובדה מוגמרת: החל מחודש אוגוסט 2017, הפקחים של עיריית תל אביב מוסמכים לחלק דוחות בגין רכיבה על אופניים חשמליים בניגוד לחוק, ובספטמבר הם גם יתחילו לעשות זאת.

מה לא כדאי לעשות בתל אביב?

לאור העובדה שעיריית ת"א הכשירה עשרות פקחים לאכוף את החוקים הנוגעים לאופניים חשמליים, מומלץ בחום לכל מי שרוכב על אופניים עם מנוע בתל אביב להתנהל עפ"י התקנות – מן הסתם אף אחד לא רוצה להעשיר את קופת העיר או למצוא את עצמו חוזר הביתה ברגל אחרי שהאופניים הוחרמו.

עיקר האכיפה תתבצע כנגד העבירות הבאות:

* רכיבה על מדרכה

* רכיבה על מעבר חצייה שאינו מיועד לאופניים בלבד

* שימוש בסלולרי תוך כדי רכיבה

רוכבי אופניים חשמליים שייתפסו על-ידי הפקחים העירוניים רוכבים על מדרכה יקבלו דוח בגובה של בין 100 ל-250 שקלים. גם רכיבה במעבר חצייה שאינו מיועד לאופניים בלבד תגרור קנס דומה (ההתנהגות הנכונה כשמגיעים לצומת עם מעבר חצייה שכזה היא לרדת מהאופניים, לעבור את הכביש בהליכה, ורק אז לחזור לרכב. מבאס, אבל מי שכבר נתפס בביצוע העבירה הזו – למשל בשדרות ירושלים ביפו שם נוהגת המשטרה להציב מארבים מעת לעת – יספר לכם שהרבה יותר מבאס לשלם 100 ש"ח סתם כך).

שימוש בסלולרי, כולל החזקתו, תוך כדי רכיבה על אופניים חשמליים נחשב עבירה חמורה אף יותר והקנס עליה הוא 1,000 ש"ח, כך שגם אם אתם משוכנעים שקיבלתם הודעה דחופה, כדאי קודם כל לעצור בצד ורק אז לשלוף את הסמארטפון (אגב, גם מי שרוכב על אופניים בלי מנוע ומשתמש בטלפון נייד עלול למצוא את עצמו נפרד מ-1,000 ש"ח. לעומת זאת הפקחים לא יאכפו את איסור הרכיבה על המדרכה במקרים של אופניים רגילים, אלא אם כן יש במקום גם שביל ייעודי לאופניים, או אם הרוכב ישתמש באזניות כשהוא על המדרכה).

עוד כדאי להדגיש שהאכיפה תתבצע גם כנגד רוכבי קורקינטים חשמליים שלא יצייתו לחוק, וכי בסמכותם של הפקחים העירוניים גם להוציא את האוויר מגלגלי האופניים שלכם, גם להחרים אותם וגם לעכב אתכם עד להגעתו של שוטר לזירת האירוע – סיבות טובות נוספות לשתף פעולה ובעיקר לרכב כחוק.

יש גם בשורות טובות לרוכבי האופניים

הרצון של עיריית תל אביב להפריד בין השימושים השונים של הקהלים השונים לא בא לידי ביטוי רק בהורדת האופניים החשמליים מהמדרכות, אלא גם בהוצאת הולכי הרגל מהשבילים המיועדים לאופניים – דרך הסברה מקיפה ואזהרות, והחל מספטמבר גם בקנסות: הולכי רגל שיפריעו לרכיבה על האופניים בשבילים המיועדים להם ייקנסו ב-500 ש"ח.

כמו כן מבטיחים בעיריית תל אביב כי המקביל למסע האכיפה, תמשיך העירייה לקדם את השימוש באופניים החשמליים שמהווים את התחליף האופטימלי למכוניות מזהמות, ובפרט יושקעו משאבים בסלילת עוד שבילים ובפיתוח נוסף של התשתיות הקיימות.

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות