סקייטבורד חשמלי מהיר Boosted 1st generation

נא להכיר- בוסטד דור 1 (Boosted 1st generation) – סקייטבורד חשמלי שמופעל ע"י שלט ובעיקר נוסע מהר, ממש מהר.

הבוסטד הוא פתרון מצוין לבעיה שנקראת הקילומטר האחרון: אפשר להסתובב איתו בכיף בעיר, לדלג בקלילות מבניין אחד לשני באוניברסיטה או המכללה, ואם אתם משתמשים בתחבורה ציבורית והאוטובוס או הרכבת משאירים אתכם במרחק של קילומטר פלוס מינוס מהיעד, או אפילו קצת יותר, עם הבוסטד לא תצטרכו ללכת אלא תוכלו להגיע ליעד במהירות ובלי מאמץ – וחוצמזה לרכב עליו זה ממש כיף!

נתחיל מהסבר על השלט.בחלק התחתון יש כפתור שמשמש גם להדלקת השלט (פשוט לוחצים עליו במשך 2 שניות) וגם כדי לעבור בין סגנונות רכיבה שונים (אני אפרט על זה בהמשך). הנורה שמעל הכפתור מציינת שהשלט פועל, זאת שמעליה דולקת כשהשלט מחובר ללוח, ומעליה אפשר לראות מה מצב הסוללה של הסקייטבורד עצמו. חוצמזה יש בשלט מצד שמאל וכשלוחצים עליו אפשר להזיז את גלגל השיניים שנמצא בחלק הימני העליון של השלט. גלגל השיניים הקטן מאפשר להאיץ (כשמסיטים אותו כלפי מעלה) או להאט (כשמזיזים אותו כלפי מטה). בעזרת הגלגל הזה אפשר גם לנסוע ברוורס – פשוט מזיזים אותו כלפי מטה כשהסקייטבורד בעצירה והוא ינוע אחורה. עוד בשלט, בחלק התחתון שלו: כניסת מיני USB ומקום שאפשר להכניס אליו שרוך אם אתם רוצים לקשור את השלט לכף היד.

זהו, בואו נראה מה עוד יש בקופסה של הבוסטד: יש מדריך הפעלה תמציתי למי שאוהב לקרוא מדריכים כאלה, יש כרטיסי ביקור שאתם מוזמנים לחלק לכל מי שמתלהב מהסקייטבורד ורוצה גם, כבל מיני USB כדי שאפשר יהיה להטעין את השלט, מדבקות מגניבות שכתוב עליהן BOOSTED, מטען לסקייטבורד עצמו, כבל לחיבור המטען לחשמל והשרוך שמאפשר לחבר את השלט ליד כדי לרכב בראש שקט בלי לדאוג שמא השלט ייפול.

ועכשיו ללוח עצמו – ויש הרבה מה להגיד עליו: 2000 וואט, מהירות מקסימלית של 35 קמ"ש, טווח רכיבה של 11.2 ק"מ כשהוא במצב ECO, מצליח לעלות גם עליות עם שיפוע של עד 25 מעלות, שוקל 6.8 ק"ג ומורכב מחלקים איכותיים מאוד. הלוח הוא באורך של 38 אינץ' (97 ס"מ), גמיש להפליא ונוח מאוד לעמוד עליו. עם גלגלים בתחתית מבית "אראנגאוטן(orangutan ), בקוטר 75 מילימטר.

 

כשהופכים את הלוח אפשר לראות בחלק התחתון הקדמי שלו את הסוללה, יחד עם כפתור ההפעלה והפתח להטענה שלה. בחלק האחורי נמצאים ה-drive train ושני מנועי ה-Brushless, כך ששם בעצם הכל קורה ומשם מגיע הכוח שמאפשר לסקייטבורד להסיע אתכם ב-35 קמ"ש.

כשאתם מתחילים לרכב, אתם חייבים להיות זהירים. אם תקפצו עליו, תעבירו ל-Pro ותפתחו את המצערת עד הסוף, הבוסטד יטוס ואתם פשוט תעופו ממנו. לי לקח בערך 10 דקות ללמוד לשלוט בו ולהרגיש איתו בנוח – לכם אולי ייקח יותר זמן או פחות זמן, אבל בכל מקרה תנו לעצמכם להרגיש את הסקייטבורד ולהתרגל אליו.

לבוסטד יש גם אפליקציה נלווית. אחרי שהורדתם אותה תוכלו לראות כמה אחוזי טעינה יש לסוללה, כמה מיילים עברתם עם הבוסטד באופן כללי וכמה ברכיבה הנוכחית. קל מאוד לדאוג שהאפליקציה תהיה מחוברת לסקייטבורד וגם להתנתק, וחוצמזה בצד ימין למטה יש כפתור שנקרא Ride Mode – אם תלחצו עליו תוכלו לבחור באיזה סגנון לרכב: מתחילים (בכחול, עם ציור של צב חמוד), ידידותי לסביבה (בירוק, עם סימן מתאים), מומחים (בצהוב, עם סימן של חללית כי בסגנון הזה אפשר ממש לטוס עם הבוסטד) ו-PRO (כתום, עם סימן של גביע – כי זה באמת למקצוענים מנוסים בלבד).

עוד 2 דברים חשובים: אפשר לשנות את סגנון הרכיבה גם דרך השלט, בכמה לחיצות פשוטות, ובכל זמן נתון אפשר לחבר רק מכשיר אחד ללוח – או את הסמארטפון או את השלט (אם תנסו לחבר את האפליקציה כשהשלט פועל, לא תצליחו, ובאופן דומה לא תצליחו להדליק את השלט כשהאפליקציה מחוברת).

בטח אתם רוצים לדבר גם על הסוללה, כי כשאנחנו מדברים על הסוללה אנחנו מדברים על טווח הנסיעה. כשרכבתי עליו ב-Pro Mode ובמהירות מקסימלית, כולל עליות ובלי לדפוק חשבון לסוללה, הגעתי לבערך 7 ק"מ. חזרתי הביתה, הטענתי את הבוסטד – זה לא ייאמן עד כמה מהר אפשר להטעין אותו, תכל'ס זה די מטורף כי תוך פחות משעה הסוללה שלו כבר הייתה מלאה (כשהתחלתי מ-0%!) – וחזרתי לרכב עליו אבל הפעם הייתי קצת יותר רגוע ומתחשב בסוללה. השתמשתי גם ב-Regenerative Breaking (שזה אומר שאם אני בולם במהלך ירידה, או רוכב ממש מהר ואז מאט, הבלימה עוזרת לסוללה להתמלא תוך כדי נסיעה), ואפילו ש-85% מהזמן הייתי ב-Pro (ושאר הזמן ב-Eco) הצלחתי לעבור יותר מ-11 ק"מ!

אזהרה קטנה: חשוב להיזהר מהטענת יתר של הסוללה. אני לא מתכוון למצב שבו אתם משאירים את הסוללה מחוברת למטען יותר מדי זמן, אלא למצב שבו אתם רוכבים בירידה כשהסוללה על 100% ואז מאטים (כדי לא לאבד שליטה וליפול) – במקרים כאלה בגלל ה-Regenerative Breaking התוצאה היא עודף מטען חשמלי והבוסטד פשוט יכבה את עצמו.

עוד אזהרה: הבוסטד לא עמיד בפני מים, אז אל תיכנסו לשלוליות ובאופן כללי אל תאפשרו למים להיכנס למנוע או לסוללה – חבל על הסקייטבורד היקר.

מצד שני, אל תתנו לאזהרות להרתיע אתכם: הבוסטד הוא כיפי בטירוף וגם יכול לחסוך לכם המון זמן, כך שכדאי לכם לנסות אותו. במיוחד מומלץ לעשות את זה אם אתם מחפשים כלי רכב לנסיעות קצרות (כמו שאמרתי, כזה שפותר את בעיית הקילומטר האחרון). בכלל, אל תחשבו על הבוסטד כעל צעצוע או גאדג'ט – אלא כעל כלי רכב לכל דבר. בתור צעצוע הוא די יקר, אבל בתור רכב הוא זול ובעיקר משתלם מאוד כי הוא יחסוך לכם הרבה כסף, וגם זמן.

אם אתם בעניין, יש 3 דגמים שההבדל היחיד ביניהם הוא המהירות המקסימלית: הדגם הבסיסי מגיע ל-29 קמ"ש, השני ל-32 קמ"ש והשלישי -2000 וואט מגיע ל35 קמ"ש. בקיצור, רוב הסיכויים שגם הדגם הבסיסי מתאים לכולם –חווית נסיעה מהנה במיוחד!

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

תגובה אחת

  1. 21 באוקטובר 2018

    סקט בורד חשמלי מהיר

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות