קורקינטים חשמליים מתחלקים ל 3 הקטגוריות הבאות

כמו כל כלי חשמלי, כשאנחנו רוצים לקנות קורקינט חשמלי אין דבר כזה "הכי זול" או "הכי טוב" מה שחשוב הוא שהקורקינט יהיה במחיר הכי נמוך מבחינת מה שמתאים לך ספציפית והכי טוב מאלו שמתאימים לך ולצרכים שלך ספציפית.

הדבר האחרון שאתה רוצה הוא לקנות קורקינט ב 2,500 ש"ח עם גלגלים 6" מגומי מלא שתרגיש איתם כל סדק במדרכה כשיש לך מסלול יומי של 10 ק"מ לכל כיוון. או קורקינט ענק ששקל 30 ק"ג כשאתה צרי להעלות אותו 4 קומות בלי מעלית כדי להכנס הביתה בסוף היום.

כתוצאה מכמות השאלות ששואלים אותנו על התאמת קורקינט למשתנים כאלה או אחרים של כל אחד ממכם חשבנו לעשות קצת סדר עם חלוקה מסודרת לקטגוריות, החלוקה שעשינו (על דעתנו בלבד ובלי קשר לתקנים כאלו או אחרים) באה להסביר:

קורקינטים חשמליים עד 10 ק"ג

מחירים מייצגים: 2,500 ש"ח – 5,500 ש"ח.

אלו קורקינטים שבאים לסגור את הפינה של תחבורת ה"מייל האחרון" "Last mile transportation" כלומר להחמיא לשימוש בתחבורה ציבורית כדי לעזור לכם להגיע למקום המיועד כשהתחבורה הציבורית סבירה ומביאה אתכם לק"מ אחד או שניים ממנו.

קשה להכליל כי תמיד יהיו יוצאים מהכלל אבל אלו יהיו קורקינטים קטנים במיוחד, עם קרש קטן וגלגלים קטנים, 8" ומטה. בדרך כלל גם טווח הנסיעה יהיה מצומצם יחסית אבל לא תמיד. נוחות ואיכות הנסיעה היא משהו שככל הנראה התפשרו עליו היות שמאד קשה להשיג נוחות נסיעה טובה ומעלה עם גלגלים קטנים.

מבחינת המהירות והבלמים, המהירות תהיה נמוכה יחסית ובד"כ תעמוד על 15 קמ"ש וברובם לא יהיו בלמים בשני הגלגלים ולא בלמי דיסק משוכללים, הדגמים בקטגוריה הזו יציגו בד"כ בלמים בצורה של חיכוך או בלמים שמאטים באופן אלקטרוני עם עזיבת ידית הגז.

רוב הקורקינים החשמליים בקטגוריה הזאת יהיו ללא בולמי זעזועים בכלל, אפשר שיפצו על זה עם גוף מאד גמיש, קרשים מיוחדים שתורמים לגמישות או חופשים מתוכננים בחיבורים.
מידות מייצגות לקרשים יהיו אורך של סביבות 65-70 ס"מ ורוחב של 14-18 ס"מ.

כדי להגיע למשקלים הנמוכים נוכל למצוא חידושים באופן הטמעת הסוללה, בחלקם הסוללה תהיה מוסלקת במוט הכידון ובחלקם התאים יהיו מחולקים בצורה מעט שונה כדי להתאים לקרש דק במיוחד עם פרופיל מינימלי.

בקורקינטים הקלים במיוחד עלול גם להיות ויתור על אפשרויות בסיסיות כמו שינוי והתאמת גובה הכידון, איזון בחלוקת המשקל לאורך הכלי וכדומה.

קורקינטים חשמליים במשקל עד 14 ק"ג

מחירים מייצגים: 4,500 ש"ח – 8,500 ש"ח.

בקטגוריה הזו הקורקינטים יהיו שילוב של הטוב משני העולמות, גם קלים יחסית כדי להעלות אותם קומה או שתיים במדרגות וגם מספיק נוחים בנסיעה כדי לגמוע מסלול יומי של 5+ ק"מ לכל כיוון בנוחות גבוהה יחסית.

קרש העמידה יהיה כאן פחות מצומצם מהקטגוריה הקודמת ונוח יותר בהרבה. מידות מייצגות לקרשים יהיו אורכים של סביבות 70-80 ס"מ ורוחב של 17-25 ס"מ. אלו כבר גדלים שנוח לעמוד עליהם לזמן ממושך ולא צריך לנסוץ לפצח את תנוחת העמידה בכל נסיעה מחדש.

הטווחים כאן כבר יהיו ארוכים כמו באופניים החשמליים שבמשקלים הגבוהים בהרבה, 20 ו 30 ק"מ לא יהיו זרים לקטגוריה.

בקורקינטים בקטגוריה הזו כבר נוכל לנסוע במהירויות של עד 25 קמ"ש בסביבות מה שהתקן מתיר, חלקם אף עוברים בקצת. נוכל לראות בלמי דיסק בגלגל האחורי או אפילו בלמים בשני הגלגלים, בלמים איכותיים יותר שעוצרים מהר יותר מהקורקינטים הקטנים ומתאימים למהירויות הגבוהות יותר כאן.

הגלגלים האופיניים לקטגוריה הזו נעים בין 8" – 10" והגדולים ביותר יגיעו ל 12" שזו כבר חפיפה עם הקטגוריה הבאה.
גלגלים בגודל 10" כבר מציעים גם בלי בולמי זעזועים נסיעה נוחה מאד וכזאת שלא תצריך מכם להקדיש תשומת לב רבה לסדקים קטנים במדרכה או אבנים קטנות בדרך. חלקם יאפשרו גם כושר נסיעה שיאפשר הרכבה של אדם שני (בהתאם לחוק) או התקנת כיסא.

מבחינת בולמי זעזועים, היות והגלגלים גדולים יותר בולמי זעזועים לא יהיו חובה לטובת נוחות הנסיעה אבל חלק מהדגמים יציגו בולמים בסיסיים, בולמים הם בין הרכיבים שהכי משפיעים על משקל הכלי אז הסיכוי לבולם זעזועים בקורקינטים חשמליים עד 14 ק"ג נמוך יחסית.

האביזרים בקורקינטים האלו יכללו מגני בוץ, פנס אחד לפחות כסטנדרט ואפשרות מבורכת מאד לשינוי גובה הכידון, זה אחד הדברים שהכי משפיעים על נוחות הנסיעה בזמן עמידה, ועלול להיות חסר מאד לחלק מהרוכבים.

קורקינטים עד 30 ק"ג

מחירים מייצגים: 7,500 ש"ח (ליד 2) – 17,500 ש"ח.

המשקלים יכולים להגיע לסביבות ה 25 ק"ג, אלו כבר קורקינטים יציבים מאד, נוחים מאד לנסיעה וגמיעת מרחקים ארוכים +. גודל קרש העמידה ברוב המקרים יעבור את 100 הסנטימטרים מהקטגוריה הקודמת והרוחב יגיע ל30 ס"מ בלי להתבייש.

הגלגלים השכיחים כאן יהיו 10" – 14", קרש גדול וגלגלים גדולים, ביחד עם בסיס גלגלים ארוך ב כ 20 ס"מ (חשובים מאד) מהקטגוריה של קורקינטים עד 14 ק"ג כבר מביאים את הכלים האלה להרגיש קרוב יותר לקטנועים קטנים.

המרחב הרב בבסיס הכלי והעובדה שהמשקל כאן לא משחק תפקיד מרכזי מאפשר גם שימוש בסוללות גדולות מאד, סוללו שמפנקות אותנו ב 25 ק"מ ומעלה להטענה, זה כבר טווח על הכיפאק שמאפשר ניידות חופשית בלי לחשוב פעמיים.

הבלמים בקטגוריה יהיו בלמי דיסק בשני הגלגלים, דיסקים גדולים של 14 מ"מ בלי בעיה, לרוב יהיה מדובר במכלולים איכותיים יותר כי המשקל של הכלי משפיע ישירות על כושר ומרחק העצירה, במיוחד במהירויות גבוהות מהרגיל.

בולמי הזעזועים בכלים הכבדים יהיו בולמים מסיביים, לפעמים אפילו נראה בולמי זעזועים אחוריים וזנבות גמישים. היות והמשקל הוא לא אילוץ יהיו בשימוש בולמים מורכבים כמעט בסטייל של קטנועים קלים, גם בולמים עם קפיצים גסים וכדומה.

באביזרים יהיו פינוקים כמו פנסים שעובדים על מערכת החשמל המרכזית ושקעים לטענת סמארטפונים, פנסים עם בקרה מהצג שעל הכידון וכדומה. מנגנוני הקיפול יהיו סופר מאסיביים, קיפול הכלים האלו לוקח יותר זמן ופחות נוח מהקורקינטים בקטגוריות הקודמות היות והמתכננים הניחו שקיפולם יהיה משהו שפחות נעשה בשימוש היום יומי. שימו לב שחלקם לא יכנסו למעלית תל אביבית סטנדרטית כי האורכים הכוללים יכולים להגיע גם ל 120 ס"מ, בקיפול במצב מאונך כמובן שלא תהיה בעיה להכניס לכל מעלית.

 

זהו חברים, אם פספסנו משהו או מצאתם חוסר דיוק בכתבה תנו סימן, נשמח לשמוע את דעתכם על החלוקה שלנו ואיך הייתם מחלקים את הקורקינטים החשמליים אחרת.

דני שקד

דני

נוסע רק על כלים חשמליים כבר 10 שנים ומתרגש כמו ילד בן 5 בכל פעם שעולה על כלי חשמלי חדש :) בעל תשוקה יוצאת דופן לנסות ולהכיר כל כלי חדש שיוצא.

4 תגובות

  1. 28 במרץ 2017

    מאמר סבבה עושה סדר בכמה דברים אבל לא דיברתם על כסאות שגם אפשר להשים על קורקינט.

    השב
    • 30 במרץ 2017

      שלום מומחה(:

      איזה מידע אתה מרגיש שחסר לך לגבי מושבים לקורקינט?

      שתהיה לך המשך דרך חשמלית בטוחה ומהנה!
      מערכת eway

      השב
  2. 2 באפריל 2018

    קורקינטים עם גלגלים 8" ובלי בולמי זעזועים יהיו נוחים לנסיעה או שכל משטח שהוא לא כמו שביל מיוחד לאופניים זה כבר בעיה?

    השב
  3. 15 ביולי 2019

    בקטגוריה הכבדה- יש דגמים מומלצים?
    מתלבט בין ox לאיגל ג'וניור או דגם אחר שאני לא מודע אליו בכלל

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות