נתניה מתחדשת בפארק אופניים מושקע – אבל לא לבעלי אופניים חשמליים

עיריית נתניה השלימה את השלב הראשון של הקמת פארק אופניים רחב ידיים ועתיר אפשרויות. בעירייה מתגאים, ובצדק, בפרויקט המושקע, שהוא הראשון מסוגו בארץ – אולם נכון לעכשיו רוכבי האופניים החשמליים לא מורשים להיכנס אל הפארק.

הסיבה להפרדה בין אופניים חשמליים לאופניים "רגילים" אינה ברורה: ניסינו לברר עם המוקד העירוני של עיריית נתניה מדוע הוצב בכניסה לפארק שלט שמבהיר כי הרכיבה על אופניים בעלי מנוע אסורה, והתשובה שקיבלנו הייתה "כי זה מה שרשום בשלט". עוד ציינו במוקד כי האיסור חל הן על אופניים חשמליים והן על קורקינט חשמלי, ותקף לכל האזורים והשבילים ברחבי הפארק.

45 דונם, שלל מסלולים ותשתיות מסודרות

החדשות הטובות הן שפארק האופניים – אשר ממוקם בלב חורשת אקליפטוסים שמספקים הן נוף מלבב והן צל חשוב – מסמן מגמה מבורכת, ויש לקוות כי רשויות מקומיות נוספות יחקו את עיריית נתניה ויקימו אף הן מתחמים ייעודיים לרכיבה על אופניים.

עם השלמת השלב הראשון, משתרע הפארק על שטח של כ-45 דונם, ויש בו תשתיות מסודרות הכוללות מים, חשמל, תאורה, גידור וניקוז. הוא ממוקם לצד כביש 57 (הכביש שמחבר את נתניה עם צומת בית ליד), הגישה אליו נוחה מאוד וכבר עכשיו תוכלו ליהנות בו ממסלול קריטריום וממסלול BMX.

בעיריית נתניה מתגאים, ובצדק, במסלול הקריטריום שהוא הראשון מסוגו בארץ. זהו מסלול רכיבת כביש מקצועי ברוחב של 4 מ', והוא מאפשר לבעלי אופניים לרכב גם בשעות היום וגם בשעות הלילה לאורך 1.6 ק"מ כשהם בשטח סטרילי ועל כן גם בטוח לחלוטין מבחינתם.

גם מסלול ה-BMX הוא נכון לעכשיו היחיד במינו בישראל. הוא מיועד הן למבוגרים והן לילדים, כשבני ובנות ה-8 ומטה נדרשים להגיע בליווי של מבוגר. קסדה, מגיני ברכיים ומגיני מרפקים הינם חובה, וכדאי לזכור שהחל 2008 רכיבה על אופני BMX הינה ענף אולימפי, ומי יודע, אולי הפארק החדש בנתניה יניב לישראל מדליה באחת האולימפיאדות הקרובות.

בקרוב: מרכז רכיבה מקצועי ושלל פעילויות עממיות

לכשיושלם פיתוח הפארק, הוא יציע עוד שלל אופציות לבעלי האופניים, כולל מסלולי רכיבת שטח, סינגלים ומסלולים אקסטרימיים באופיים.

בנוסף צפויים להתקיים בפארק האופניים בנתניה אימוני רכיבה, הן לקבוצות והן לבודדים, הדרכות לרוכבים בכל הרמות וכל הסגנונות, תחרויות שונות, השתלמויות בטיחות וגם פעילויות עממיות בקנה מידה נרחב שבהן ישתתפו תושבי נתניה לצד אורחים מחוצה לה. בפארק גם יוקם מרכז רכיבה שיכלול משרדים, עמדת עזרה ראשונה, מלתחות, חנויות למכירת ולהשכרת אופניים וציוד נלווה, בית קפה וגם מועדון רוכבים. עוד בתכנון: שימוש במקום כבסיס ליציאה לטיולי שטח וטיולי כביש בכל רחבי הארץ.

עוד כדאי לציין כי גם במקומות נוספים בנתניה נסללו שבילים המתאימים לרוכבי אופניים, ובפרט כדאי לנצל את המסלול שלאורך הטיילת (מכיכר העצמאות ועד שמורת האירוסים ופארק השלולית, ואפשר גם להמשיך לאורך המצוק היפהפה עד ליקום), את השביל שמקיף את אגם שלולית החורף המפורסמת של העיר ואת שביל אילנות שבקריית השרון.

האם יימצא פתרון להפרדה בין רוכבי אופניים חשמליים לבעלי אופניים רגילים?

רוכבי אופניים חשמליים נתקלים לעתים קרובות ביחס שלילי – גם מצד הולכי רגל (בגלל אותם רוכבים חסרי אחריות שעולים על מדרכות ומסכנים את עצמם ואת סביבתם), גם מצד נהגי מכוניות (שלא תמיד טורחים להתחשב בבעלי האופניים שנאלצים לרכב גם בכבישים) ולפעמים גם מצד רוכבי אופניים רגילים.

ההפרדה בכניסה לפארק האופניים החדש והמבטיח של נתניה עלולה ללבות את הסכסוך הסמוי בין רוכבי אופניים רגילים לחשמליים, ויש לקוות כי יימצא פיתרון שיאפשר לכולם ליהנות מכל היתרונות של הפארק – ושבאופן כללי בעלי אופניים מכל הסוגים ישכילו לרכב אלה לצד אלה תוך התחשבות הדדית, התמקדות לא בהבדלים אלא במכנה המשותף בין האופציה הרגילה לחשמלית וחיבור טבעי המבוסס על אהבה לכלי הרכב הדו-גלגלי.

חנויות אופניים חשמליים

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות