העלאת קורקינטים ואופניים חשמליים לטיסה

אופניים חשמליים וגם קורקינטים עם מנוע הם במקרים רבים הרבה יותר מ"רק" כלי רכב נוח ומתקדם, ובהתאם ישנו עניין הולך וגובר באפשרויות השונות של העלאת כלים חשמליים לטיסה – שכן באופן טבעי בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים שטסים ליעד כזה או אחר כדי להישאר בו לפרק זמן ממושך יחסית, ירצו לקחת איתם את הכלי שלהם וליהנות ממנו גם בחו"ל.

במרבית המקרים אין מניעה להטיס גם את האופניים או הקורקינט, אם כי מן הסתם יש לכך עלות בדמות תוספת למחיר הטיסה. מומלץ במקביל לשקול גם את האופציה של מכירת האופניים או הקורקינט ורכישת דגם דומה (או שונה, למי שאוהב לגוון) כשמגיעים ליעד, ובכל מקרה כדאי מאוד לוודא שהכלי החשמלי שברשותכם מתאים גם לתקן העדכני במדינה שאליה אתם רוצים לקחת אותו.

מהי המדיניות של אל על לגבי העלאת אופניים חשמליים למטוס?

המדיניות של אל על לגבי העלאת אופניים חשמליים (וגם קורקינטים חשמליים) מחייבת את פירוק הדוושות והכידון, הפרדת אחד הגלגלים מגוף האופניים וכן את אריזתם בקופסה, ארגז או תיק ייעודיים. בנוסף יש חשיבות למשקל האופניים והמידות שלהם – אם המשקל של הכלי החשמלי שלכם הוא עד 50 ק"ג, וסכום המידות שלו אחרי הפירוק, הקיפול והאריזה הוא עד 277 ס"מ, התשלום הוא 70$ כשמדובר על טיסה ליעד באירופה, ו-150$ עבור טיסות למזרח הרחוק או ליבשת אמריקה.

בכל מקרה יש ליידע מראש את אל על ולקבל אישור להעלאת האופניים החשמליים למטוס, וכמו כן כדאי לוודא שניתן להעלות סוללות מהסוג שיש לכם. עוד כדאי לקחת בחשבון שישנם כמובן הבדלים בין חברות התעופה השונות, ועל כן באופן טבעי מומלץ לוודא מהם הכללים המעודכנים בחברה שאיתה בחרתם לטוס (או במספר חברות תעופה, אם עוד לא החלטתם עם מי לטוס – ובאמת כדאי להשוות את האופציות גם מבחינת האפשרות להעלות כלים חשמליים לטיסה).

מטוס ממריא עם אופניים חשמליים

המלצות נוספת לגבי הובלת אופניים חשמליים בטיסה

על-מנת שהאופניים החשמליים שלכם יגיעו בשלום ובבטחה ליעד, מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:

* לפרק את הגלגל הקדמי. אם הוא מכיל בלם דיסק, חשוב להניח ספייסר בין הרפידות במקום הדיסק.

* לפרק את הדוושות (או לקפל אותן, אם הדגם מאפשר את זה).

* להוציא אוויר משני הצמיגים – הסיבה לכך היא שהפרשי לחצי האוויר במהלך הטיסה עלולים לגרום לפיצוץ של צמיגי אופניים, וחשוב להגן עליהם.

* לרפד היטב את הקרטון או הארגז שבתוכו יונחו האופניים.

* על הצד החיצוני של הארגז או הקרטון לכתוב בצורה בולטת במיוחד את שמכם ואת מספר הטלפון שלכם, ואם אתם יודעים באיזו כתובת תשהו בחו"ל, גם אותה.

טיסה עם כלים חשמליים

בדיקות נוספות שכדאי לבצע לפני שטסים עם כלים חשמליים לחו"ל

אם הקורקינט החשמלי שלכם או האופניים החשמליים שלכם לא עומדים בתקן הרלוונטי במדינה שאליה תגיעו, מוטב לא לקחת אותם אתכם – אין טעם להשקיע זמן, כסף ומאמץ רק כדי שבסופו של דבר שוטר מקומי יוריד אתכם מהכביש או משביל האופניים, או אפילו יחרים לכם את הכלי החשמלי.

חשוב להדגיש שלא קל למצוא מידע אודות החוקים והתקנות בכל מקום בעולם. הדרך הטובה ביותר היא להסתייע במכרים שלכם (חברים, משפחה, מעסיק עתידי וכו') שחיים שם ויכולים לברר עבורכם. בכל מקרה כדאי גם לשקול את האופציה של מכירת האופניים או הקורקינט וקניית כלי חשמלי חדש בחו"ל – הזדמנות טובה להשתדרג מכל הבחינות.

No Image

3 תגובות

  1. 2 במרץ 2018

    יש לבצע רישום במכס כאשר יוצאים מהארץ . במידה ולא נרשם ביציאה יש סיכוי שהוא לא יוכל להכנס חזרה לישראל.
    לגבי סוללה: חברה רצינית לא תאפשר הטסה עם הסוללה. הכרחי לברר מראש לפני הטיסה. מי שטס לסין או יוצא מסין אין סיכוי להטיס עם סוללה
    ניר

    השב
    • 26 במאי 2019

      היי ניר
      תודה על התגובה. האם ניתן לשלוח אופנים חשמליים עם סוללה בדרך אחרת ולא עם הטיסה שלנו?

      השב
  2. 28 בספטמבר 2020

    שלום
    אני מבקשת לדעת האם אפשר לשלוח אופניים חשמליות קל אופן סוללה 48 ללונדון.
    אני לא טסה איתם.
    רק לשלוח.
    תודה.

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות