קורקינט חשמלי למבוגרים

עבור אנשים רבים קורקינט היה תמיד הכלי החביב שאפשר לילדים להרגיש כמו גדולים (גם אם במקרים רבים הוא היה שוכב במחסן בין יום כיפור אחד לשני…) – אבל עבור לא מעט אחרים קורקינט חשמלי הוא היום כלי רכב כיפי במיוחד שמאפשר למבוגרים להרגיש כמו ילדים מצד אחד, ומצד שני להגיע בקלות, בנוחות וגם במהירות לכל מקום שירצו.

הכוונה היא כמובן לקורקינט חשמלי, שאמנם אינו פופולרי כמו האופניים החשמליים, אבל התפוצה שלו הולכת וגדלה, וכדאי גם לכם להכיר אותו. הדרך הכי טובה היא להגיע לחנות שמתמחה במכירת קורקינטים חשמליים למבוגרים ולבצע סיבוב ניסיון על דגמים שמתאימים לכם, ועוד קודם לכן תוכלו לקרוא כאן על הפרמטרים העיקריים לבחירת קורקינט ממונע.

g3-במצב נהיגה - קורקינט חשמלי למבוגרים

 

המנוע

התקן למנועים בארץ הוא 250W, בכל הקורקינטים כיום אפשר למצוא רק מנועים ציריים, כלומר מנועי Hub כחלק מהגלגל. ככלל אצבע מנוע אחורי נחשב בטיחותי יותר מקדמי היות וכאשר אנחנו רוכבים על הקירקינט, משקל גופנו ברובו מופעל על החלק האחורי ולכן האחיזה בגלגל האחורי טובה יותר ותורמת לבטיחות. עוד המלצה היא להעדיף תמיד מנועי ברשלס (ללא מברשת), למרות שהם יקרים יותר, שכן הם מייצרים פחות רעש והם יותר יעילים. באופן כללי כדאי לבצע סיבוב ניסיון כדי להתרשם ישירות מכמה שקט הקורקינט החשמלי, יש לכך תרומה משמעותית להנאה מהרכיבה עליו.

* נקודה מעניינת, דווקא הקורקינט הראשון שהצליח בארץ מבחינה מסחרית היה הטרקר (באנגלית Trekker) והוא הציג מנוע חיצוני, כזה שחובר באמצעות שרשרת גומי מחוזקת מתכת לגלגל שיניים על הגלגל האחורי וכך פעלה מערכת ההנעה.

סוללה

כמו באופניים חשמליים, גם סוללות עבור קורקינט חשמלי מגיעות בד"כ עם 3 דרגות מתח: 24 וולט, 36 וולט ו-48 וולט, ונתון חשוב נוסף הוא קיבולת האנרגיה שלהן, שנמדדת באמפר-שעה, נעה בין 5Ah ל-16Ah וקובעת מה יהיה טווח הנסיעה המקסימלי (בדרך כלל עד 20-30 ק"מ אבל יש גם סוללות שמאפשרות רכיבה של עד 40 ק"מ בין הטענה להטענה).

מומלץ בחום לוודא שהסוללה היא של יצרן מוכר (פנסוניק, סמסונג וכו')  גם סוללות בסיסיות יכולות לעשות עבודה טובה, חשוב לבדוק שיש עליהן אחריות גם כן ושהן לא מוחרגות במסגרת האחריות על הכלי, המינימום הוא אחריות מסודרת לשנה, כדי שנדע שגם היבואן/חנות מאמינים שיש כאן סוללה עם אורך החיים שלה ארוך..

 

סוללות לאופניים חשמליים

משקל

ברוב המקרים המשקל של קורקינט חשמלי נמצא בטווח שבין 10 ל-20 ק"ג. מומלץ לבחור דגם קל מספיק כך שתוכלו להרים אותו ולתמרן במידת הצורך תוך כדי נשיאתו בלי קושי, זאת כמובן בהתאם לצרכים שלכם ולאופי השימוש שאתם מתכננים לאחר הרכישה.

מבחינת גובה הכידון בקורקינט חשמלי למבוגרים, הגובה האופטימלי של הכידון הוא קצת מעל גובה הפופיק (בערך 1.10 מ'). כידון נמוך מדי הופך את הרכיבה על הקורקינט החשמלי ללא נוחה ובמידה מסוימת אפילו מסוכנת כי מרכז הכובד משתנה כאשר אנחנו נשענים קדימה וזה גם מאד לא נוח לגב כאשר רוכבים עם גב מקופף. רוחב הכידון האופטימלי של קורקינט למבוגרים הוא 40 – 60 ס"מ (פלוס מינוס כמה ס"מ).

 

 

בלמים

קיימים דגמים עם בלם אחד בלבד (בד"כ אחורי) וישנם כלים עם 2 בלמים. בנוסף ישנם סוגים שונים של בלמים לקורקינט חשמלי למבוגרים:

  • בלם V, כבר פחות בשימוש, בד"כ נמצא על כלים עם גלגלים גדולים מ 12".
  • בלם דיסק, רוב הכלים מציגים בלמי דיסק כיום, אם רק אחורי או גם וגם, ישנם מספר סוגי בלמי דיסק, הידראולי ודיסק רגיל, על זה כבר נרחיב במאמר אחר 🙂 ככל שהקורקינט קל וקטן, הוא יציג פחות מערכות בלמים או מערכות בסיסיות יותר.
  • בלם חיכוך, תמיד אחורי ובד"כ נמצא בקורקינטים קטנים וקלים, בלמי חיכוך מאפשרים חיסכון במשקל ביות והם רק כוללים את הפלסטיקה ורפידת החיכוך, אין חלקים נעים ואין מכלולים מסובכים.
  • בלם תוף, זהו בלם מעט מורכב, כבר לא בשימוש בדגמים החדשים של השנים האחרונות.
  • בלם מגנטי/בלימת מנוע, אחד הרכיבים החשובים ביותר של המנוע החשמלי הם מגנטים חזקים שמאפשרים למנוע להניע את הכלי, בשילוב מסוים ניתן להשתמש במגנטים האלה באופן הפוך ובכך להאט את הנסיעה, בלימה באמצעות המנוע נוחה יחסית להורדת מהירות בזמן נסיעה אך פחות נכונה לבלימות מהירות או בלימות חירום, מעניין לראות שבלימה באמצעות פעילות הפוכה של המנוע היא בלימה מאד חסכונית וללא בלאי בניגוד לשאר הבלמים.

כדי להבטיח בלימה מיטבית בכל מצב האופציה הטובה ביותר (אם משקל הכלי מאפשר) היא 2 בלמי דיסק רק שימו לב שמומלץ תמיד לבלום עם שניהם לסירוגין ולא מומלץ באותו הזמן עם שני הבלמים כי זה יכול להכניס את הכלי למצב של נעילת גלגלים ולעודד החלקה לא רצויה.

 

magnumImax-S1-2-collor בכמה צבעים

האם כדאי להעדיף קורקינט חשמלי מתקפל?

ברוב הדגמים של הקורקינטים החשמליים המוצעים בארץ ניתן לקפל את הכידון אחורה לכיוון הגוף.
דגמים מתקפלים וקטנים אידיאליים למי שרוצה לקחת איתו את הקורקינט ברכבת, להכניס אותו לתא מטען של מכונית או לאחסן אותו בבית בלי להקדיש לכך יותר מדי מקום.

אם אתם מתכננים להרים את הקורקינט גרם מדרגות אחד או שניים לא חובה לקפלו, אך שימו לב שאם תרצו להכניס את הקורקינט לתחבורה ציבורית כגון רכבת, אוטובוס או להעלות אותו כמה קומות בכל יום אנחנו ממליצים לוודא שהקיפול נוח ולא מסורבל. יש לוודא שכאשר הקורקינט החשמלי מקופל אכן נוח להרים אותו ביד ומרכז הכובד ממורכז יחסית.

 

MII2 ברכבת

מה קובעות התקנות בנושא קורקינטים חשמליים?

בחודש מרץ 2016 אושרו (למעשה בפעם הראשונה) התקנות הרלוונטיות לגבי שימוש בקורקינט חשמלי למבוגרים (עד אז החוק התייחס רק לקורקינטים לילדים).

עפ"י תקנות אלה המהירות המקסימלית של קורקינט עם מנוע היא 25 קמ"ש, ההספק של המנוע לא יעלה על 250 וואט והמשקל של כלי הרכב מוגבל לעד 30 ק"ג.

הגבלה נוספת היא גיל הרוכבים – מ-16 ומעלה.

התקן השני הוא 12 על 12, כלומר עד 12 ק"ג ועד 12 קמ"ש.

כמו כן חובה לחבוש קסדה וכן אפוד זוהר בשעות הלילה.

כמה זה עולה לנו?

לא הרבה וחשוב להשוות מול האלטרנטיביות (רכב,אופנוע או אופניים חשמליים).

אמנם כדי לקנות קורקינט חשמלי צריך להיפרד מכמה אלפי שקלים – לא יותר מ-6,000-5,000 ש"ח – אבל כמו אופניים חשמליים כדאי להסתכל גם על החיסכון ביחס לשימוש באופנוע או מכונית (דלק, ביטוח, חנייה, טיפולים ועוד), על הזריזות שלו, על כמה כיף לרכב על קורקינט עם מנוע, האפשרות להכיר מקומות חדשים בעיר, להגיע ממקום למקום בכמה דקות ולחסוך מהחיים שלנו פקקים וכאבי ראש דומים.

ואם אנחנו כבר מבוגרים אז גם התחושה של להיות שוב ילד הינה יקרת ערך במיוחד.

תוכלו למצוא כאן את הכלים המובילים היום בארץ

ספרו לנו בתגובות על מה אתם נוסעים ושלחו לנו תמונות…

No Image

2 תגובות

  1. 15 בנובמבר 2017

    שלום, אתם מוכרים גם ג'ייקובס יד 2? או יודעים איפה אפשר לחפש כזה? וכמה בערך צריך לעלות משומש במצב טוב? תודה

    2. האם ניתן להרכיב עליו ילדה בת 4?

    השב
    • 16 בנובמבר 2017

      אין אצלנו באתר את הדגם הזה. לא מומלץ מבחינת בטיחות להרכיב ילדים באף קורקינט חשמלי.
      לגבי מציאת דגם משומש את מוזמנת לפרסם או לחפש אצלנו בלוח יד 2:
      https://www.eway.co.il/second-hand/

      השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות