הדו קרב הגדול: אופניים חשמליות VS קורקינט חשמלי

טוב, אז כבר הבנתם שמכונית היא לא כלי רכב מתאים להתניידות עירונית, שהרי גם עלות השימוש בה גבוהה (בגלל מחירי הדלק), גם מהירות הנסיעה בפועל נמוכה (בגלל הפקקים), גם קשה להגיע איתה ליעד האמיתי (בגלל שאין חנייה) ובנוסף היא מזהמת את הסביבה. קטנועים פותרים חלק מהבעיות הנ"ל אבל עדיין זקוקים לביטוח יקר מאוד וגם טיפולים שעלולים להיות לא זולים, ועל תחבורה ציבורית בישראל עדיף לא להרחיב.

בקיצור, אתם בעניין של כלי רכב חשמלי זריז, קל וזול, או כפי שהוא נקרא באנגלית, LEV (ראשי תיבות של Light Electric Vehicle) – ובעצם כל מה שנשאר לכם כדי לרכב בכיף מכל מקום לכל יעד שתרצו הוא רק לבחור בין אופניים חשמליות לבין קורקינט חשמלי.

חשוב להדגיש: אין בחירה "נכונה", שכן גם לאופניים החשמליות וגם לקורקינט החשמלי שלל יתרונות, מה גם שישנם לא מעט קווי דמיון ביניהם (ובעיקר העובדה ששני סוגי ה-LEV-ים הם כיפיים מאוד). גם לטעם האישי ולהעדפות של כל אחד משקל נכבד בהחלטה – אבל בכל זאת כדאי לקרוא מהם היתרונות של האופניים ומהן נקודות החוזקה של הקורקינט, ולהיעזר גם במידע הזה בדרך לבחירה האופטימלית עבורכם.

רוצים לשלב הגעה מהירה וקלילה לכל יעד עם פעילות גופנית?

אם מבחינתכם התניידות היא גם דרך מהנה לבצע פעילות גופנית, מומלץ לבחור באופניים חשמליות. האופניים בעלות המנוע מאפשרות לכם לבחור בכל נקודת זמן בין דיווש לבין ניצול המנוע, ואפילו בין דיווש נינוח לבין דיווש נמרץ, כך שבכל מקרה יש לכם שליטה על רמת הפעילות הגופנית ומידת המאמץ.

בדרך כלל יש אתכם מטען רב יחסית?

לאופניים החשמליות יתרון על פני הקורקינטים החשמליים גם מבחינת היכולת לשאת בעזרתם מטענים שונים, ובפרט כשמדובר על פריטים רבים יחסית או כאלה שהמשקל שלהם משמעותי (יש אפילו דגם של אופניים, FEDDZ שמו, שמגיע עם מעין תא מטען בנפח של יותר מ-20 ליטר, אם כי המחיר שלו הוא כ-30,000 ש"ח…)

מצד שני, גם כשבוחרים בקורקינט עם מנוע ישנם פתרונות שמאפשרים למשל לצאת למסע שופינג ולחזור הביתה עם כל הקניות בנוחות, ובכל מקרה כדאי כמובן לקחת בחשבון גם את השיקולים האחרים.

יש לכם כבר אופניים?

אם יש לכם כבר אופניים, סביר להניח שאופניים חשמליות הן ה-LEV המתאים לכם, גם כי מן הסתם אתם אוהבים לרכב על אופניים וגם כי בעזרת ערכת הסבה או פתרונות חדשניים כמו Electron תוכלו להפוך בקלות את האופניים לחשמליות.

באופן כללי העובדה שרובנו מורגלים עוד מהילדות לאופניים מהווה יתרון לגרסה החשמלית שלהן בדו קרב הגדול מול הקורקינט, שהרי להרגלים יש כוח רב עלינו (יותר מכפי שהיינו רוצים להודות…). מצד שני ישנם קורקינטים עם מושב, שמטשטשים את ההבדל בינם לבין האופניים, ואפילו דגמים כמו Scootmatic שהם מעין חצי אופניים חצי קורקינט.

הכבישים בסביבה שלכם לא להיט?

גם עם האופניים החשמליות וגם עם הקורקינט החשמלי הרכיבה מוגבלת לכבישים ולשבילים ייעודיים (ואמנם נסללים עוד ועוד כאלה ביותר ויותר ערים, אם כי עדיין יש מקום לשיפור ולשבילים נוספים).

אם הכבישים שעליהם אתם צפויים לרכב הם לא להיט, ובארץ כבישים רבים מתאפיינים ברמת תחזוקה ירודה שיוצרת מהמורות, בורות וכו', כדאי לדעת שברוב המקרים הצמיגים של האופניים יהיו עמידים יותר ביחס לצמיגים של הקורקינטים, ועל כן יחזיקו מעמד זמן רב יותר וגם יספקו חוויית רכיבה נינוחה יותר.

היתרונות של הקורקינט החשמלי

כאמור לאופניים החשמליות מספר יתרונות משמעותיים במסגרת הדו-קרב, אבל הקורקינט בהחלט לא נכנע בלי מאבק ומציג שתי נקודות חוזקה משמעותיות: קודם כל, ברוב המקרים המשקל שלו נמוך יותר ולכן גם קל יותר לקחת אותו אתכם לכל מקום (ולמזער את הסיכון לגניבה), ושנית, אם מישהו או משהו מפתיעים אתכם תוך כדי רכיבה, קל יותר להימנע מתאונה כשאתם על קורקינט (פשוט יורדים ממנו, פעולה שהיא מסובכת יותר עם אופניים).

מה ההבדלים מבחינת החוק?

התקנות העדכניות לגבי אופניים חשמליות וקורקינטים חשמליים דומות: עם שני סוגי כלי הרכב אסור לרכב על מדרכות, בשניהם המהירות המקסימלית היא 25 קמ"ש, המנוע מופעל באמצעותה של מצערת יד וישנה חובת התקנת פנס, פעמון ומחזירי אור. מכנה משותף נוסף הוא שהם מיועדים לבני 16 ומעלה.

הבדל משמעותי הוא חובת חבישת קסדה – באופניים החובה חלה רק על בני ובנות 16-18 ועל המבוגרים יותר בדרכים בין עירוניות, ואילו כשרוכבים על קורקינט חובה להשתמש בקסדה בכל מקרה. חובה נוספת שרלוונטית רק לגבי רוכבי הקורקינטים היא לבישת אפוד זוהר בתנאי ראות לקויים, אם כי כדאי לזכור שתמיד כדאי לנקוט באמצעי הגנה כשרוכבים על LEV גם אם החוק לא מחייב זאת.

No Image

3 תגובות

  1. 8 בפברואר 2018

    מה מומלץ ביותר לא הבנתי

    השב
  2. 1 במאי 2018

    למה יש חובת קסדה בכל גיל ברכיבה על קורקינט לעומת חובה רק בגילאים הצעירים באפניים? זה מפני שתאונה עם קורקינט נמצאה ככקטלנית או מסוכנת יותר?

    השב
  3. 20 בפברואר 2019

    אז אופניים חשמליים מאפשרים לכם לשלב כושר גופני ואף להמשיך לנסוע גם ללא סוללה, על פדלים, וגם יכולת העמסה גבוהה, אני למשל התקנתי ארגז אחורי של 46 ליטר, ממש נפח מטורף, וגם היה 52 ליטר אבל זה היה גדול מדי לטעמי אז לא קניתי. לדעתי אופניים גם נוחות יותר מקורקינט כי יש להם גלגלים גדולים ואם יש בור בכביש, אם קורקינט זה יותר מסוכן.
    יתרון נוסף שאפשר על אופניים להרכיב ילדים עם כיסאות יעודיים, בקיצור מתאים למי שי מעלית גדולה או בית קרקע

    הקורקינט מאידך קל משקל ונייד יותר מאופניים
    וזה היתרון החזק שלו

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות