אופניים וקורקינטים חשמליים מותרים לפי חוק

מה אומר החוק?

בשנת 2009, לפי בקשת משרד התחבורה, הוקם צוות מקצועי לצורך בחינת האפשרות להסדיר אופניים עם מנוע עזר לאור דרישה של הציבור להשתמש בכלי תחבורה מנועיים חליפיים בלתי מזהמים, וגם כדי לעקוב אחר ההתפתחויות בענף הרכב.

לפני התקנה אופניים עם מנוע עזר הוגדרו כאופנוע לכל דבר. מאחר והאופניים לא עמדו בתקנה לא ניתן היה לתת להם רישיון רכב ולכן השימוש באופניים עם מנוע עזר היה נחשב כעבירה על תקנות התעבורה אך זו לא נאכפה.

אופניים חשמליים:

החל מה-7/2/2010 ניתן לייבא לארץ אופניים עם מנוע עזר חשמלי. על פי התקנה החדשה ניתן לייבא אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 וואט שמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. הגיל המינימאלי של רוכב האופניים הוגבל ל-14 שנים.

האופניים צריכים לעמוד בדרישות התקן האירופי 15194 EN ובהוראות יישום התקן האירופי בישראל, העומדים לעיון הציבור באגף הרכב במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשעות העבודה של המשרד (בשל בעייתיות פרסום התקן באינטרנט ללא תשלום. הבעייתיות נובעת מזכויות יוצרים, קניין רוחני, והסכמים בין לאומיים).

קורקינטים חשמליים:

תגובת משרד התחבורה:

"שלום רב, באתר האינטרנט של משרד התחבורה יש נוהל בנושא יבוא אופניים חשמליות. הנושא הינו בתחום המעבדות המוסמכות. לנושא קורקינט חשמלי , ניתן לייבא קורקינט רק על פי הדרישות והנהלים של המשרד התחבורה: על פי הנהלים החדשים ניתן לייבא לארץ רק קורקינט חשמלי העונה על כל 3 התנאים הבאים: • משקלו המקסימאלי אינו עולה על 12 קילוגרם (כולל מנוע ומצבר) • מהירותו המקסימאלית היא 12 קמ"ש לכל היותר • בעל הספק מנוע שאינו עולה על 100 ואט .לידיעתכם: קורקינטים ממונעים חשמליים שאינם עונים על קריטריונים אלה ובכללם כל סוגי הקורקינטים המונעים על ידי בנזין לא יאושרו לייבוא לארץ. בברכה, נירית לוי"

ראש ענף (תוכניות עבודה, מעקב ודיווח) משרד התחבורה, אגף הרכב

טל': 03-5657285 פקס: 03-5657105

No Image

2 תגובות

  1. 28 במרץ 2013

    האם אפשר לנסוע בקורקינט בכבישים בינעירוניים עירוניים או רק במקומות אחרים

    השב
  2. 23 במאי 2013

    אבקש לשאול כמה מכס צריך לשלם עבו קורקינת חשמלי ?
    תודה מראש .

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות