קורקינט חשמלי: יתרונות מול חסרונות

הקורקינטים החשמליים הם חלק מהמגמה הכוללת של מעבר לכלי רכב חשמליים קלים, יעילים וזולים, אם כי הם עדיין לא חלק מהמיינסטרים והפופולריות שלהם פחותה מזו של האופניים החשמליים. מצד שני, ביותר ויותר ערים אפשר לראות עוד ועוד קורקינטים עם מנוע חשמלי צנוע אבל אפקטיבי, וכדאי להיות מודעים ליתרונות ולחסרונות של כלי הרכב הזה.

יתרונות בנסיעה על קורקינטים החשמליים

ביחס למכונית, קורקינט חשמלי נהנה משני יתרונות משמעותיים – לא נתקעים איתו בפקקים ואין צורך לחפש חנייה. בהתאם, גם אם המהירות של כלי הרכב הזה מוגבלת (ע"י החוק בישראל) ל-25 קמ"ש, כשבוחנים את המהירות בפועל בתוך הערים הקורקינט החשמלי מתגלה כלא פחות זריז ובוודאי פחות מתסכל מהמכונית.

ביחס לקטנועים ואופנועים, הקורקינטים החשמליים נהנים מיתרון משמעותי אחר (שתקף גם ביחס למכונית): אין צורך ברישיון נהיגה כדי לרכב עליהם – כך שכל בני ובנות ה-16 ומעלה יכולים להגיע בעזרתם ליעד בקלות ובזריזות.

כמו כן אין חובת ביטוח לקורקינט החשמלי וגם לא צריך רישוי עבורו, כך שההוצאות סביבו נמוכות מאוד, מה גם שאין צורך בדלק יקר. כשמצרפים לכך את המחיר הנמוך יחסית של הקורקינטים החשמליים, כמה אלפי שקלים בלבד, מקבלים חיסכון משמעותי – ועוד סיבה טובה לשקול קניית קורקינט שכזה.

בנוסף, הקורקינט החשמלי הוא כלי רכב ידידותי הרבה יותר לסביבה ביחס לכל כלי רכב מונע בבנזין (כולל קורקינטים עם מנוע כזה). אמנם נדרשת הטענת הסוללה, כלומר כרוך בכך ייצור חשמל שמטבעו מזהם את הסביבה במידה מסוימת, אולם מחקרים רבים הוכיחו שכלי הרכב החשמליים, ובפרט הקורקינטים והאופניים, מזהמים את האוויר הרבה פחות ממנועי הבנזין.

כשמשווים קורקינטים חשמליים לאופניים חשמליים, כל היתרונות הנ"ל כמובן לא תקפים, שכן הם מאפיינים גם את האופניים בעלי המנוע החשמלי – אבל גם ביחס אליהם יש לקורקינט שני יתרונות בלתי מבוטלים: ברוב המקרים הם קלים יותר ובהתאם פשוט יותר לקחת אותם לכל מקום (וכך הם פחות חשופים לגניבות), וקל יותר להימנע מתאונות בזכות האפשרות לרדת מהקורקינט בפשטות ובמהירות.

חסרונותיו של הקורקינט החשמלי ככלי תחבורה

אחד החסרונות העיקריים של הקורקינט החשמלי הוא טווח הנסיעה המוגבל, בוודאי ביחס למכוניות וקטנועים, אבל בדרך כלל גם ביחס לאופניים חשמליים. מצד שני, גם בקורקינטים חשמליים עם טווח נסיעה קטן יחסית של 15-20 ק"מ, זהו חיסרון שאפשר להתמודד איתו, שכן ברוב המקרים יש לנו גישה לשקע חשמלי ולהטענה מחדש של הסוללה במהלך היום, כך שאפשר יהיה לרכב על הקורקינט לכל מקום שאנחנו רוצים להגיע אליו.

חיסרון נוסף הוא המהירות המוגבלת, גם טכנולוגית ובעיקר ע"י החוק בארץ שמתיר רכיבה במהירות של לא יותר מ-25 קמ"ש. בהתאם גם אפשרויות השימוש בקורקינטים הן פחות נרחבות ביחס למכוניות ולאופנועים שאיתם אפשר להגיע לכל מקום.

עוד חיסרון שנהוג לייחס לקורקינטים החשמליים הוא הקושי למכור אותם אם רוצים לעבור לכלי רכב אחר או לדגם אחר של קורקינט חשמלי. מצד שני, ככל ששוק כלי הרכב החשמליים בארץ מתפתח, והוא מתפתח בצעדי ענק, מתפתח גם שוק הקורקינטים יד 2 יתפתח וקל יותר למכור קורקינטים חשמליים משומשים.

המסקנה: אם אתם מחפשים כלי רכב לשימוש בתוך העיר שיהיה גם זול, גם ידידותי לסביבה וגם כזה שקל לקחת אותו אתכם לכל מקום, קורקינט חשמלי הוא בהחלט אופציה שכדאי לפחות לשקול את קנייתו.

 

 

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות