כנופיית גנבי אופניים חשמליים מסתובבת בחולון

אמנם כל הזמן מפותחים אמצעי הגנה מתקדמים ומשוכללים יותר עבור אופניים חשמליים – למשל התנעה באמצעות טביעת אצבע בלבד או נעילה של הגלגל הקדמי בעזרת אפליקציה – אבל גם כך עדיין לא מעט זוגות נגנבים מדי שנה, ומי שסובל מכך אפילו יותר מהרגיל בתקופה האחרונה הם תושבי חולון, כמו גם מי שמגיע לעיר עם אופניים עם מנוע.

לפי העדויות, שמגובות בתיעודים של מצלמות אבטחה ממקומות שונים בעיר, מדובר בכנופיה מאורגנת ולמרבה הצער יעילה מאוד: 3 אנשים שמגיעים יחד, ככל הנראה בדייהטסו בצבע לבן, מאתרים זוג אופניים שניתן לגנוב ואז נכנסים לפעולה – אחד מהם מתצפת על-מנת לוודא שהשטח פנוי, השני פורץ את המנעול (פעולה שנמשכת זמן קצר מאוד ברוב המקרים) והשלישי נשאר ברכב כדי שבמידת הצורך כל חברי הכנופיה יוכלו להימלט מהמקום במהירות. בדרך זו כבר נגנבו כמה וכמה זוגות אופניים חשמליים ברחבי חולון, כשבין השאר התרחשו מקרים שכאלה במרכז המסחרי נאות רחל, ברחוב סוקולוב, ברחוב מונטיפיורי וכאמור בעוד מקומות בעיר.

המשטרה בתמונה

משטרת חולון מודעת למכת הגניבות של האופניים החשמליים בעיר, ובהתאם הגבירה את הערנות לרוכבי אופניים שנראים חשודים.

באחד הערבים אף נתפס (ע"י מתנדבי יחידת האופניים של המשטרה) אדם שרכב על אופניים חשמליים ועורר את חשדם של המתנדבים. בבדיקה התגלה שהוא נושא עליו כלי פריצה, ובנוסף לא היה ברשותו מפתח לאופניים, כך שהוא הועבר לחקירה – ויש לקוות שגם שאר גנבי האופניים שפועלים בעיר ייתפסו בקרוב.

רכב משטרתי

מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשמור על האופניים החשמליים שלנו?

גם אם המשטרה פועלת על-מנת לתפוס את חברי הכנופיה, וגם אם היא משקיעה מאמצים של ממש לצמצם את מכת הגניבות של האופניים החשמליים באופן כללי, חשוב לזכור שאין מספיק שוטרים כדי לכסות כל רחוב ורחוב בחולון בכל נקודת זמן (וכמובן שגם בערים אחרות המצב דומה, ומשטרת ישראל לא יכולה למנוע לחלוטין גניבה של אופניים יקרי ערך).

בהתאם חשוב מאוד שכל בעל אופניים חשמליים שיקרים לליבו (ולכיסו) יתנהל באחריות, ובפרט יקפיד על הפעולות הבאות וזאת כדי לצמצם את הסיכון להיעלמות האופניים.

  1. לצמצם ככל האפשר את השארת האופניים החשמליים במרחב הציבורי (ואגב, אופניים חשמליים מתקפלים מהווים כמובן יתרון מבחינה זו, שכן קל יותר לקחת אותם לכל מקום).
  2. כשמשאירים אופניים ברחוב, לעשות זאת במקום מואר היטב.
  3. כדאי גם שהמקום שבו משאירים את האופניים יהיה מרכזי, ובפרט שתהיה בו תנועה רבה ככל האפשר של אנשים בשעות שבהן האופניים נמצאות שם.
  4. הנעילה של האופניים החשמליים צריכה להיות לעמוד חשמל, עמוד טלפון והכי טוב – מתקנים ייעודיים לכך של העירייה. עמודי תמרורים ושילוט קל יחסית לפרק, ולכן נעילה אליהם אינה אפקטיבית.
  5. החלק של האופניים שאותו נועלים צריך להיות זה הגדול ביותר והמסיבי ביותר של השלדה.
  6. למעשה, רצוי להשתמש בשני מנעולים, כך שלגנבים תהיה פחות מוטיבציה להתעסק עם האופניים שלכם והם יחפשו טרף קל יותר.
  7. המנעול חייב להיות איכותי – מנעול פרסה בעל עובי של לפחות 20 מ"מ.

אמצעים נוספים יקלו על זיהוי האופניים במידה ונגנבו. בהקשר זה כדאי לדעת שישנם לא מעט מקרים שבהם המשטרה מצליחה לאתר אופניים חשמליים גנובים וכמובן מחזירה אותם לבעליהם החוקיים על-סמך אמצעי זיהוי מתאימים:

  1. חריטה של מספר השלדה במספר מקומות כך שהזיהוי שלהם יהיה ברור ומידי.
  2. צילומים של האופניים שלכם, מכמה זוויות ובאופן ברור.

למרות כל הנ"ל, אין שום הגנה שמספקת ביטחון של 100% שהאופניים החשמליים לא ייגנבו או שהם יוחזרו לכם. אם האופניים שלכם יקרי ערך במיוחד, כדאי לשקול ביטוח – שאמנם לא יפצה על עוגמת הנפש, אבל לפחות ימנע נזק כלכלי משמעותי.

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

תגובה אחת

  1. 22 במאי 2018

    לי זה הזוג השני שנגנב, אתמול ב- לפנות בוקר 20/5/2018 נגנבו אופני שמשון שהיו קשורים בשרשרת עבה.. הגשתי תלונה למשטרה.. המשטרה צריכה לעשות יותר ולנסות לתפוס את הפושעים האלה. כמו שחוקרים מקרה רצח…..

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות