ScootMatic: חצי אופניים חצי קורקינט, מלא פוטנציאל

המפתחים של ה-ScootMatic הגדירו אותו כ"חדשני ביותר בכל הזמנים" בקטגוריית כלי הרכב שהם שילוב בין אופניים לקורקינט. אולי כמו כל הורים גאים הם קצת מגזימים, יכול להיות שבאופן כללי אין הרבה חצי-אופניים-חצי-קורקינט כך שהתואר שהוצמד לסקוטמטיק לא מי יודע מה רלוונטי – אבל בכל מקרה כדאי להכיר אותו.

כדאי להכיר אותו בעיקר כי הוא מיוחד, וכלי רכב שהוא גם חשמלי וגם יוצא דופן תמיד מתקבל בברכה ומעשיר את העולם הזה שלא מפסיק להתפתח, וגם כי המפרט הטכני שלו בהחלט נשמע מרשים.

מתקפל בשנייה, מגיע ל-45 קמ"ש

מי שפיתחה את ה-ScootMatic היא SONT) Seen on Screen TV), והמטרה שלה הייתה כלי רכב שיהיה קל אבל חזק, ידידותי למשתמשים וגם לסביבה, שקט אבל בולט לעין בזכות היופי וכמובן מהנה.

התוצאה: מנוע Brushless תוצרת גרמניה עם הספק של 500 וואט, טווח נסיעה של כ-45 ק"מ, מהירות מקסימלית של 25 קמ"ש, משקל קל למדי (כ-18 ק"ג) בזכות עיצוב מדויק ושלדה שבנויה מאלומיניום שמשמש גם את תעשיית המטוסים, כושר נשיאה מקסימלי של קרוב ל-120 ק"ג, סוללת ליתיום שבנויה מתאים של סמסונג (8.8 אמפר-שעה, זמן הטענה בין 3 ל-5 שעות), בלמי דיסק הידראוליים (גם קדמי וגם אחורי), גיר עם 4 הילוכים שמאפשרים בין השאר טיפוס קליל גם בעליות, מתלה קדמי ואחורי, פנס לד קדמי, מנגנון אזעקה שאנשי SONT מגדירים כ"כמו של מכונית", התנעה ללא מפתח, מטען USB, מסך לד עם תצוגה ברורה, רמקולים איכותיים עם חיבור בלוטות והגנה בפני מים, מעמד לסמארטפונים שמתאים לכל הדגמים הפופולאריים ועוד.

עוד כדאי להחמיא לסקוטמטיק על הממדים הצנועים אחרי הקיפול, שלדברי האחים סמי וג'ורג' ג'רג'ור שפיתחו את הכלי נמשך שנייה אחת בלבד: אורך 120 ס"מ, גובה 55 ס"מ, רוחב 24 ס"מ.

 

 

מראה של אופניים (מיוחדים ויפים), פונקציונליות של קורקינט

אחת המטרות של SONT הייתה כאמור כלי רכב יפה – ואם הייתה תחרות יופי של אופניים חשמליים אכן יש סבירות גבוהה שהסקוטמטיק היה זוכה בתואר כמו "נערת החן" או "אהוב הקהל" בזכות העיצוב המודרני, הקווים הנקיים, האסתטיקה המינימליסטית וגם המראה הייחודי דמוי האות K.

העיצוב מייצר לא רק לוק כובש לבבות אלא גם יכולת תמרון טובה, כך לפחות מספרים אלה שזכו לרכב עליו. נכון לעכשיו לא ברור אם ה-ScootMatic, שהוצג במסגרת פרויקט מימון המונים באינדיגוגו, אכן ייהפך למוצר שכל אחד יכול לרכוש, אבל גם ככה הפוטנציאל של השילוב בין אופניים לקורקינט מן הסתם יוביל לפיתוח כלים דומים.

 

 

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות