“סיירת אופניים חשמליות” באשקלון

אופניים חשמליות הן כלי רכב עם המון פוטנציאל, ועבור בני נוער מדובר בכלל בפתרון תחבורה מעולה: זול, זריז, מעניק עצמאות מלאה ולא פחות חשוב, כיפי. יתרון נוסף הוא שאין צורך ברישיון נהיגה כדי ליהנות מכל היתרונות של האופניים החשמליות – אבל היתרון הזה הוא במובן מסוים גם חיסרון, שכן לא כל הצעירים יודעים כיצד להתנהג נכון בכבישים, ועל כן הם עלולים להיפגע בעצמם או לפגוע באחרים.

התחליף הטוב ביותר לחוקים ותקנות הוא חינוך, ובעיריית אשקלון החליטו לקחת אחריות ולסייע לבני הנוער למצות את הפוטנציאל של אופניים עם מנוע מבלי לסכן את עצמם ואת סביבתם.

מי שהופקד על העזרה לדור הבא הוא המטה העירוני לבטיחות בדרכים, והפעילויות השונות מתבצעות במסגרת בתי הספר התיכוניים. בין השאר לומדים התיכוניסטים והתיכוניסטיות את החוקים הרלוונטיים לרכיבה על אופניים חשמליות (ובפרט מגבלת הגיל, 16 ומעלה, האיסור לעלות על מדרכות והחובה לאחוז בכידון בשתי ידיים כך ששימוש בסלולרי אפשרי רק עם דיבורית), מבינים אילו מצבים עלולים להסתיים באסון וכיצד להימנע מהם, ובאופן כללי מפנימים את העובדה שאופניים חשמליות הן כלי רכב רב עוצמה שפגיעתו עלולה להיות חמורה ובלתי הפיכה.

בנוסף להעלאת המודעות, שיש לקוות שתוביל להרגלים נכונים בקרב בני הנוער, עוד צעד חשוב של המטה העירוני לבטיחות דרכים באשקלון הוא הקמת "סיירת אופניים חשמליות" – קבוצת אזרחים שתסייע בהסברה (בתנועות הנוער, בבתי הספר ועוד) וכן תאתר מפגעים בטיחותיים במטרה להבטיח את שלום בני הנוער ושאר אנשי אשקלון.

רכב משטרתי

 

למציאות אופניים חשמליים בראשון באשקלון:

חנויות אופניים חשמליים

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות