בת ים דואגת לבטיחות רוכבי האופניים חשמליים

אופניים חשמליים הם כלי רכב אידיאלי לבני נוער – חוסך כסף, חוסך זמן, חוסך את הצורך ברישיון או לבקש מההורים את המכונית, ולא פחות חשוב, קול. מצד שני, האופניים החשמליים עלולים להיות גם מקור לצרות ולפגיעות חמורות, ובמיוחד בידיים של בני הנוער שמטבעם הם חסרי ניסיון בכבישים. המפתח לשימוש מוצלח ובטוח הוא חינוך, ומשמח לגלות רשויות מקומיות שנרתמות לעזרת ההורים – למשל עיריית בת ים, שמקדמת ומעודדת רכיבה על אופניים ובאופן כללי משקיעה ביצירת תרבות אופניים בעיר המתפתחת.

סדנאות חווייתיות שמצליחות לשנות את התודעה

בני נוער נוטים להאמין ש”להם זה לא יקרה”, ולכן לא קל לשכנע אותם שבאופניים חשמליים טמונות גם סכנות, ובמיוחד אם לא מקפידים על הכללים ורוכבים תוך מודעות מלאה לסביבה בכל רגע ורגע.

כדי לשנות את התודעה יזם המטה העירוני לבטיחות בדרכים של עיריית בת ים סדנאות חווייתיות. הסדנאות הבלתי שגרתיות והאינטראקטיביות מצליחות בלא מעט לערער את הביטחון העצמי המופרז של בני ובנות הנוער, ולגרום להם לחשוב באמת על ההשלכות האפשריות של רכיבה לא זהירה על כלי חשמלי שנע במהירות של 25 קמ”ש.

אין צורך ברישיון – אבל חובה להכיר את החוקים והתקנות

אחד היתרונות של אופניים חשמליים לבני נוער הוא היעדר חובת הרישיון, אולם גם אם אין חובה ללמוד לתיאוריה, כן חשוב מאוד להכיר את כל התקנות והחוקים – גם אלה הכלליים וגם אלה שמתייחסים ספציפית לאופניים חשמליים: למשל האיסור לרכב על מדרכות, האיסור להרכיב אדם אחר, גיל המינימום לרכיבה שהועלה ב-2016 מ-14 ל-16 ועוד.

המטה העירוני לבטיחות בדרכים של עיריית בת ים מספק מענה גם לצורך זה, ולבתי הספר בעיר מגיעים שוטרי תנועה שמלמדים את כל החוקים החשובים ובנוסף מפרטים מהם גורמי הסיכון לתאונות דרכים (שימוש בסמארטפון תוך כדי רכיבה, עלייה על אופניים חשמליים אחרי שתיית אלכוהול או במצב של עייפות רבה, ועוד).

עוד כדאי לדעת שתוכניות ההדרכה מועברות גם לתלמידים הצעירים יותר, אלה שהחוק לא מתיר להם להתנייד בעזרת אופניים חשמליים, כשלכל שכבת גיל מועברים תכנים שמתאימים לילדים (למשל כאלה שרלוונטיים להולכי רגל, לנסיעה במכונית של ההורים וכו’).

גם תל אופן מצטרפת למהפכת התחבורה בבת ים

כאמור עיריית בת ים שואפת לפתח את תרבות הרכיבה על אופניים, כחלק ממגמת הקטנת השימוש במכוניות (שכוללת בין השאר הפעלת שאטלים נוחים). במהלך 2017 יוצבו ברחבי העיר 10 עמדות תל-אופן, שיציעו לתושבי בת ים ולכל מי שמגיע אליה להתנייד בקלות ובנוחות באמצעות אופניים. יש לקוות שבקרוב נמצא בתחנות אלה, שממוקמות בנקודות מרכזיות בעיר, גם אופניים חשמליים, וכמובן שגם בני הנוער וגם המבוגרים יותר ירכבו על כלי הרכב המהנה והיעיל בבטחה.

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות