אופניים חשמליים – נתיב שכולו חוויה

כמעט מדי חודש נולדת המצאה חדשה, שביום מן הימים, לא נבין איך הצלחנו לחיות בלעדיה. אז נכון, שוק האופניים החשמליים בישראל עדיין מכיל (על פי הערכות) קצת למעלה מ-100 אלף לקוחות מרוצים "בלבד", אבל אם נתייחס לעובדה שרק לפני כשנה אושר השימוש בהן בישראל באופן רשמי וחוקי, הרי שהמסקנה בלתי נמנעת – בעוד מספר שנים הם יהפכו לכלי תחבורה אורבני מרכזי. וכשמוצר חדש מכיל אינספור יתרונות, לצד חסרונות ספורים בלבד וזניחים למדיי, לא מפתיעה העובדה שהוא כל כך מצליח. מהם אותם יתרונות אתם שואלים? ובכן, הנה רשימה חלקית ביותר של הסיבות שגורמות לאלפי אנשים לצחוק כל הדרך מעבר לפקק…

אופניים חשמליים – מכל הסיבות שבעולם

  • פחות פקקים, יותר זמן – קבלו חידה מתמטית: שני אנשים יוצאים מדיזינגוף לנגב חומוס בנמל יפו. האחד יצא במאזדה שרכש ב-60 תשלומים, חברו באופניים חשמליים קומפקטיים. היום: שישי. השעה: 2 בצהריים. כל עם ישראל עסוק בקניות ובילויים. מי יגיע קודם? ובכן, בואו נאמר שכשאדון אופניים חשמליים כבר ינגב את האצבעות מהבקלוואות, הבטן של מר מאזדה תמשיך לקרקר. מדוע? פקקים, רבותיי, פקקים! וממש לא רק בתל אביב. בימינו, כמעט כל מרכז עיר גדולה מזמינה אתכם לזחול כל הדרך לרמזור הקצר מדי. וזה עוד כשהיינו עדינים איתכם והזכרנו אך ורק את צהרי שישי ולא את פקקי הבוקר הקבועים של ימי החול. נסיעה באופניים חשמליים תחסוך לכם זמן, והרבה. באחריות!
  • העולם שייך לצעירים – שלום לכם, דור העתיד של ישראל. גם אם היום אינכם מבינים מדוע בגיל שבו רובכם כבר התחלתם להתגלח, עדיין אינכם רשאים להוציא רישיון נהיגה, בעתיד הרחוק תבינו. אלא שאופניים חשמליים פותחים צוהר להתניידות מהירה גם לבני ה-16  שביניכם. אכן, רבותי, גם אתם תוכלו להגיע לבית הספר ולמגרש המשחקים במהירות של סוסיתא משופצת. אומנם בנסיעה על המדרכה בלבד (אלא אם עברתם את גיל ה- 16 ואז גם כבישי ישראל פרושים עבורכם) אבל אין ספק כי זהו עניין משמעותי למאות אלפי תלמידים שמכלים את זמנם באוטובוסים בדרכם אל / מעוד יום לימודים פורה.
  • יש לי כסף, יש לי – כל אדם שהחזיק באמתחתו בעבר רכב / אופנוע, יודע שהוצאת הרכישה הראשונית היא זניחה לעומת ההוצאות השוטפות על דלק, ביטוחים ורכבים אחרים ששיפשפתם בחנייה. אז זהו, שכשאתם מחזיקים אופניים חשמליים, ההוצאה, תאמינו או לא, היא חד פעמית. 3,000 ₪ ומעלה על רכישה של אופניים חדשים (כמחצית המחיר בממוצע לאופניים בני שנה ויותר), וזהו. בזה נגמר עניין ההוצאה הכספית. לא "שלום, מדברים מחברת הביטוח", לא "לבדוק לך שמן / מים?", רק להטעין את הסוללה החשמלית (בעלות חשמל זניחה ביותר,  1-2 ₪ להטענה), ולצאת לדרך. תחשבי על זה, אימא יקרה. רק המוניות לבית הספר בבקרים שהנער לא יצליח להתעורר מהשעון המעורר, יעלו לך יותר.
  • חניון אישי בבית – על מצוקת החנייה בישראל מיותר להרחיב. אלא אם בחרתם להתגורר בין פרות חולמניות ברמת הגולן או גמלים אדישים באזור הנגב, הרי שלפחות פעמיים ביום, אתם נושאים תפילה אל היושב במרומים בבקשה למצוא חנייה (ואם אפשר פחות מעשרים דקות הליכה מהבית, דיינו). ובכן, תשכחו את כל מה שידעתם! כל מה שצריך זה לרכוש  אופניים חשמליים קומפקטיים וקלים שניתנים לנשיאה, קיפול ופירוק. מעלים הביתה / מורידים למחסן / קושרים במקלט. מה זה משנה? העיקר שלא צריך לעשות מנוי לסלופארק…
  • פתאום זה כיף לעשות סידורים-.שיטוט עירוני יכול להיות סיוט של ממש (ברכב), מעייף במיוחד (ברגל), או עונג צרוף (עם אופניים חשמליים!). כעת תוכלו לשוטט באמת בין החנויות והשווקים, עם הריחות, הצבעים, הטעמים והחוויה המושלמת, ולא רק לחלוף על פניהם בעייפות.
  • גם בין ערים – אמנם אופניים חשמליים נחשבים לכלי תחבורה אורבני, אם כי באמצעות היותם קטנים (ובדגמים רבים – ניתנים לקיפול), ניתן להתנייד איתם גם בין הערים, באמצעות אמצעי התחבורה השונים (רכבת, אוטובוס, רכב פרטי וכו'). אין ספק כי זהו הפתרון המושלם לא רק עבור סטודנטים ותלמידים אלא גם לאלה מכם שרוצים לשכוח מפקקי הבוקר המייאשים בדרכם לעבודה מחוץ לעיר.
  • לא מתחשבים בגנבים – בניגוד לאופניים רגילים, דגמים רבים של אופניים חשמליים ניתנים כאמור לקיפול, כך שאין צורך להשאיר את האופניים לחסדי הגנבים. מכניסים למעלית הבניין או המשרד, מעלים הביתה או לעבודה ואומרים להם לילה טוב לפני השינה.
  • נפש בריאה בגוף בריא–  תארו לכם את הסיטואציה הבאה, אתם קמים בבוקר חצי שעה מאוחר יותר (ככה זה כשחוסכים את כל הפקקים), מתארגנים ברוגע ושלווה (יש לכם את כל הזמן שבעולם) בדרך לעוד אימון ספורטיבי לפני העבודה. תוכלו לדווש את דרכיכם בהנאה ולהפעיל את המנוע רק כאשר יתחשק לכם. אז מי אמר שבאורך החיים המודרני לא ניתן להכניס שעת אימון קבועה ולשמור על אורך חיים בריא ושפוי? פשוט תענוג!
  • ותודה מכדור הארץ – לשמחתכם, לא נרחיב על הנזקים שפליטת העשן ממאות אלפי הרכבים בישראל גורמת לכדור הארץ. אם הגעתם עד לכאן, אתם לבטח מבינים שאם אימא אדמה הייתה יכולה לדבר, היא הייתה אומרת "תודה" גדולה למייצרי האופניים החשמליים – כלי התחבורה הידידותי ביותר לסביבה. פחות פחמן עולה לאוויר, השימוש בדלק יורד וכולנו נושמים אוויר נקי יותר!
  • למישהו יש מטען לאייפון? – ונסיים בגילוי מרעיש: דעו לכם כי מצברי האופניים החשמליים (בדגמים מסוימים), יכולים לשמש כמטענים ניידים לכל דבר, בזכות עוצמתם וחיבור ה-USB שלהם. כולם ירצו להיות חברים שלכם בזכות ה"מטען האנושי"…

עשרות רשתות, חנויות, יבואנים ואתרים בישראל מוכרים אופניים חשמליים מסוגים שונים. מחירי הדגמים הזולים, כביכול, נעים סביב 3,000 – 3,500 ₪ ויעשו עבודה ויעשו עבודה סבירה לשנה + בנסיעות עירוניות קלות וקצרות. עבור דגמים משוכללים יותר, תאלצו לשלם החל מ 30% יותר, בסביבות 4,500 ₪ תוכלו כבר לרכוש דגם איכותי מאד שיחזיק למספר שנים.. מרבית הדגמים נמכרים עם אחריות על המנוע, (אל תקנו לפני שקראתם את המאמר הבא עם טיפים לרכישה) הבלמים והמצבר של כמספר חודשים עד שנה. ממבט ראשון העלות אומנם נראית לכם כגבוהה יחסית, אבל שווה כל שקל ושקל, לא רק מבחינה כספית אלא בעיקר פיזית ונפשית. דיווש נעים!

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות