ביקורת על קורקינטים חשמליים בכלל, ועל E-T WOW בפרט

הגשת שאלה

טוב, אז אחרי משהו כמו חודש על הקורקינט ו100 ק"מ של נסיעה הנה מגיעה הביקורת הלא מקצועית בעליל שלי, אבל אני מקווה שזה ייתן לאנשים שמעוניינים לקנות קורקינט חשמלי קצת כיוון.

– קודם כל, אם החלטתם שאתם מעוניינים לקנות קורקינט חשמלי השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם אתם מתכננים לעלות איתו לאוטובוס. מכיוון שידעתי שאני עומד לבצע מעברים באוטובוסים חיפשתי קורקינט שהוא מצד אחד קטן וקל מספיק כדי שלא יהיה סיוט להתנייד איתו באוטובוס ומצד שני מספיק חזק כדי לסחוב אותי עליו לאורך זמן ובעליות. במקרה הזה הET WOW עונה בדיוק על הצורך הזה. הוא "יחסית" קל ושוקל 10.7 ק"ג, והוא מתקפל יפה ככה שרוב הנהגים לא עשו לי צרות לגביו והוא יושב לי בנסיעה בין הרגלים. אם אתם לא מתכוונים לעלות על אוטובוס – תקנו קורקינט יותר מאסיבי. חד משמעית.

– צריך להבין שברגע שאתם קונים קורקינט בגודל כזה, ולא מהסדרות השוקלות 13-14 ק"ג ומעלה, אתם חשופים ללא מעט חסרונות. הראשון הוא שהגלגלים קטנים והנסיעה במדרכה, במיוחד של אבני אקרשטיין היא לא כיפית בכלל. הקורקינט "משתלב" בכל מיני מסלולים שנוצרים בין הלבנים וזה עושה את הנסיעה לא יציבה. גם בכביש המעמד של הקורקינט לא ברור. זה כלי מאד קטן והוא מגיע במישור ל30 קמ"ש בקלות, אבל בעליות הוא כבר נאבק ומגיע לחצי מזה בעליות הקשות. לא כיף לרכב עליו בכביש שבו צופרים לכם כל הזמן, ומצד שני הרכיבה בצד הכביש מסוכנת.

– צריך גם להכיר ביתרונות: הקורקינט מהיר, יחסית קל ונחשב אמין וטוב. יש לו מנגנון האצה די נוח, מן דוושה כזאת מהצד הימני של הכידון, ויש לו שני ברקסים – דוושה מצד שמאל של הכידון וברקס רגלי מאחורה. מהר מאד תגלו שבלתי אפשרי להשתמש בברקס הקדמי משתי סיבות: 1) הדוושה נלחצת באמצעות האגודל, והאגודל שלכם לא רגיש מספיק ברמה שהוא יכול לדפוק ברקס מתון ואלגנטי. 2) המעצור הזה הוא קדמי. לא מומלץ לאנשים שלא רוצים להתעופף באוויר.
לכן אני משתמש רק באחורי. לוקח איזה שבוע להתמקצע עליו ואז הוא עובד מצוין. החיסרון הגדול הוא שלוקח הרבה זמן לבצע עצירה. תחשבו על זה- במצב של נסיעה רגילה אתם נמצאים עם שתי רגליים על הפלטה, וכדי לבצע ברקס אתם צריכים להרים את הרגל האחורית וללחוץ על הדוושה. זה לוקח משהו כמו שניה, וזה הרבה מאד זמן כשרוצים לבצע עצירה פתאומית.

– שימו קסדה. בחיאת דינאק שימו קסדה. אני יודע שזה פוגע בחוויית הנסיעה, אין צורך לספר לי על זה, אבל הכלי הזה מסוכן מאד. באמת מאד. הוא כלי מקסים אבל הפוטנציאלים לתאונות הוא אדיר. אני באמת מתחנן בפניכם לשים קסדה. אל תהיו ילדים מפגרים שחושבים שכלום לא יקרה להם ותשמרו על הבטיחות שלכם. אתם מתכננים להישאר פה עוד כמה שנים על האדמה הזאת, אז תשמרו על עצמכם.

אם יש לכם עוד שאלות תשאלו פה בתגובות בכיף.

מאת yanir
בתאריך 06-09-2017
yanir

2 תשובות

  1. 7 בספטמבר 2017

    וואו אחי איזה השקעה! כל הכבוד (:.. אלך לבדוק את הקורקינט בזכות הסקירה שלך

    השב
  2. 5 במרץ 2018

    מוצר בעייתי לאחר שנה וחודש, הלך מצבר, בקר וצג סה"כ עלות 2200שח, וכמובן שזה לא ממש מענין את היבואן, לשיקולכם…

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות