שווה להיות רוכבי אופניים חשמליים באשדוד!

מספר התושבים באשדוד זינק מבערך 100,000 בתחילת שנות ה-90 לרבע מיליון בסוף 2016, ובאופן כללי העיר צמחה בצורה מרשימה חוץ מבתחום אחד: התשתיות התחבורתיות נשארו מיושנות ולא מספקות, ותושבי אשדוד התקשו להתנייד בה בנוחות ובמהירות.

למה לאשדודים כדאי לעבור לאופניים חשמליים כבר עכשיו?

עפ"י לוח הזמנים של התכנית, סלילת שבילי האופניים תסתיים רק לקראת קיץ 2018 – אבל מאחר שהעבודות למימוש REWAY כבר מתבצעות במרץ, ובאופן טבעי בגלל שמדובר בעבודות רחבות היקף נוצרים פקקים רבים בכל רחבי העיר, מומלץ לעבור כבר עכשיו לאופניים חשמליים – בדיוק כפי שבגוש דן האופניים עם המנוע מבטיחים לבעליהם הגעה בזמן לכל מקום גם במהלך החפירות של הרכבת הקלה.

מה יקרה כשיושלמו העבודות באשדוד?

תכנית REWAY היא מודל שגיבש משרד התחבורה כדי לספק לערים מודרניות פתרונות תחבורה מתקדמים, ידידותיים לסביבה ויעילים במיוחד. למודל 3 מרכיבים עיקריים:

  1. שיפור משמעותי של התחבורה הציבורית – אוטובוסים גדולים יותר בתדירות גבוהה יותר, נתיבים בלעדיים לתחבורה ציבורית עם עדיפות בצמתים, תחנות חדשות ומשוכללות, ועוד.
  2. שבילי הליכה שלאורכם יינטעו עצים כך שהם יהיו ידידותיים להולכי הרגל.
  3. שבילי אופניים בהיקף נרחב כך שבעלי אופניים חשמליים (וגם כאלה ללא מנוע) יוכלו להשתמש בהם בנוחות מבלי לרדת לכביש או לעלות על המדרכות. בסך הכל ייסללו 23 ק"מ של שבילים שיחברו את הרובעים השונים בעיר עם אזורי התעסוקה והמרכזים העירוניים.

פארק לאופניים

כדאי לזכור שאופניים חשמליים, ובפרט הדגמים המתקפלים, יוצרים ממשק נוח מאוד עם אוטובוסים ומאפשרים הגעה מהירה ויעילה מאוד לכל יעד, ומן הסתם כך יהיה גם באשדוד כשתסתיימנה העבודות – עוד סיבה טובה לתושבי העיר להצטייד באופניים עם מנוע.

במשרד התחבורה מאמינים שכשיהיה קל יותר להתנייד באשדוד באמצעות אוטובוסים, אופניים וברגל – החל ממאי 2018 אם העבודות יתנהלו עפ"י התכנית – יפחת במידה ניכרת השימוש במכוניות, וכך תשתפר איכות האוויר בעיר, הפקקים יצטמצמו ואולי אפילו ייעלמו והמרקם העירוני כולו ישתדרג.

אחרי אשדוד – עוד ערים ייהנו מ-REWAY?

בעיריית אשדוד מתגאים, ובצדק, בכך שהעיר נבחרה ע"י משרד התחבורה להשקת המודל החדש של תחבורה אורבנית מתקדמת מתוך 18 ערים שביקשו לקחת חלק במהפכה. יש לקוות שהעבודות באשדוד יסתיימו בזמן, יובילו לתוצאות המקוות – ושמשרד התחבורה ישכפל את השינוי גם לערים אחרות ברחבי הארץ, כך שגם בהן תהיה תחבורה ציבורית איכותית ומספיק שבילים לטובת רוכבי האופניים הרגילים והחשמליים.

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות