מבצע אכיפה של משרד התחבורה על כלים חשמליים

האופניים החשמליים והקורקינטים עם המנוע מתרבים בזמן האחרון בקצב מסחרר, וגם נוסעים ממש מהר – ובכל זאת ישנם ישראלים שלא מסתפקים ביכולות של כלי הרכב החשמליים התקניים ומחפשים דגמים חזקים יותר שאינם חוקיים.

למרבה הצער יש גם מי שמספק את הביקוש, ומדובר בלא מעט חנויות לא מקצועיות שמשווקות ולפעמים גם מייצרות בעצמן אופניים וקורקינטים חשמליים שלא עומדים בתקן הישראלי. אחרי שלא מעט הולכי רגל ועוברי אורח כבר נפגעו עקב התנהלות לא אחראית של רוכבים על כלים חשמליים, התעוררות הרשויות, ומכון התקנים גיבש תקן מפורט ועדכני לגבי האופניים בעלי מנוע העזר (ת"י 15194, שפורסם רשמית בפברואר 2015).

electricscoter-from-china-0.7-jpg

גם משרד התחבורה מגביר את מאמצי האכיפה: לאחרונה השמידו אנשי המשרד עשרות כלי רכב חשמליים לא תקניים – אופניים חשמליים בעלי מנוע של יותר מ-250 וואט וקורקינטים חשמליים עם מנוע של יותר מ-100 וואט. רוב הכלים הוחרמו מבתי עסק שהתעלמו מהתקן והתקנות, ולאחר שבית המשפט אישר את השמדתם, בוצע המהלך.

עוד כדאי לדעת שמשרד התחבורה הצהיר כי בקרוב ייפתח מבצע אכיפה נרחב אף יותר, ובמסגרתו יוחרמו כלי רכב חשמליים לא תקניים לא רק מחנויות אלא גם מאנשים פרטיים, בכל רחבי הארץ.

על-מנת להימנע מעוגמת נפש והפסד של כמה אלפי שקלים מומלץ בחום לקנות אך ורק אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים שעומדים בתקן העדכני: לגבי קורקינטים חשמליים, החוק נכון להיום (סוף 2015) מתיר מנוע של עד 100 וואט, מהירות מקסימלית של 12 קמ"ש ומשקל עצמי של עד 12 ק"ג. עבור אופניים חשמליים הדגשים העיקריים הם מנוע עם הספק של עד 250 וואט, מצערת שמוגבלת ל-6 קמ"ש ומהירות מקסימלית של 25 קמ"ש – מספיק מהר כדי להגיע לכל מקום בעיר בקלילות ובנחת כך שאין צורך לעבור על החוק.

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות