המעבר לאופניים חשמליים

העירוניים שבינינו מחפשים כבר זמן מה תחליף נוח ויעיל לכלי הרכב המשמשים אותנו היום, בין אם מדובר ברכב פרטי, קטנוע או אוטובוס. חלקינו מתוך מחשבה על חיסכון כלכלי וחלקינו מתוך מודעות לאיכות הסביבה. הפתרון המתבקש הינו האופניים הישנות והטובות, אבל לאלו מאיתנו המחפשים כלי תחבורה מהיר יותר, הפתרון של אופניים חשמליים הוא הפתרון האידיאלי.

למה לשים לב לפני הרכישה?

  • סוג הפדלים בהתאם לאופן השימוש- בסוגים מסוימים של אופניים חשמליות השימוש בפדלים נעשה רק כאשר המנוע כבוי, וזאת למטרות חירום למקרה בו נגמרת הסוללה במהלך הנסיעה. ואילו בדגמים אחרים השימוש העיקרי הוא דווקא בפדלים כאשר המנוע מיועד לעזרה לרוכב או למקרי חירום.
  • הכוונה היא לצמצם את הביקורים במוסך, לכן בדקו שהמנוע אותו אתם רוכשים עומד בבדיקות של מכון התקנים הישראלי והאירופאי.
  • סוג הסוללה- הסוללה המומלץ ביותר היום היא סוללת ליתיום. הסוללה מוכחת כאמינה מאוד, בעלת אורך חיים ארוך (3-4 שנים) ומשקל נמוך. סוללת עופרת חומצה לעומת זאת, אומנם זולה יותר אך בעלת אורך חיים נמוך (שנה בלבד) ולכן לא אפקטיבית לשימוש באופניים חשמליים.
  • שלדת האופניים- שימו לב ששלדת האופניים אינה עשויה מפלדה שכן היא מחלידה מהר וכבדה. טיטניום הינו החומר הקל ביותר אך בשל מחירו הגבוה רוב האופניים היום מיוצרים מאלומיניום.
  • מעקב אחר החוק הנוגע לרכיבה על אופניים חשמליות- לפני הקנייה כנסו לאתר משרד התחבורה ושאלו על החוק בנוגע לרכיבה זו. החוק חדש יחסית ועשוי להשתנות מעת לעת לכן יש להמשיך ולעקוב אחר שינויים וחקיקה חדשה. אם אתם מתכננים לרכב במדינה אחרת בדקו בעוד מועד את הרגולציה במקום שכן היא משתנה בין מדינה למדינה.
  • עשו נסיעת מבחן לפני הרכישה. ההספק המירבי המותר היום בחוק הוא 250 וואט. בעלי משקל מעל 80-85 ק"ג כנראה ירגישו שהעוצמה לא מספיקה להם ואולי יעדיפו מנוע שרשרת המאפשר לרוכב לנצל טוב יותר את המנוע על ידי שימוש בהילוכים.

לשדרג או לקנות אופניים חשמליות?

לאחר שכבר החלטנו על המעבר לאופניים חשמליות עומדת בפנינו השאלה האם להפוך את האופניים הקיימות לחשמליות או פשוט לקנות אופניים חשמליות מתקפלות חדשות?

למרות החיסכון הכספי בשדרוג האופניים הרגילות לחשמליות על ידי התקנת מנוע חשמלי, יש לקחת בחשבון שלמנוע משקל לא מבוטל ויכול להיות שיכביד עליכם אם יתחשק לכם לפדל. לכן לאוהבי הנסיעה הספורטיבית או האתגרית, מומלץ לקנות זוג חדש לשימוש יום יומי וחסכון בזמן. ואת הזוג הישן השאירו לטיולים וכושר.

יתרון נוסף בקניית אופניים שיועדו להיות חשמליים הוא שאתם מקבלים מוצר שתוכנן במיוחד לעמידה בעומסים ובלחץ של מנוע חשמלי.

יתרון בריאותי בשימוש באופניים חשמליות

הסטיגמה המיידית המתלווה לאופניים חשמליות היא של כלי תחבורה ל "עצלנים" אך למעשה, סטיגמה זו אינה מוצדקת. אופניים חשמליות נחשבת היום כשיטה הטובה ביותר לכניסה מדורגת לכושר מכיוון שבזמן הרכיבה השריר מקבל מנוחות קצרצרות, וכך נמנע כאב רנדומאלי בשריר, ונפח השריר גדל. לרוכבים בשטח, המאמץ הגופני במהלך הטיול בשטח מצטמצם והרוכב יכול ליהנות מרכיבה ארוכה יותר עם פחות הפסקות מנוחה. בנוסף, המנוע החשמלי מקל על סחיבת המשקל בתיק הגב.

שתהיה נסיעה נעימה ובטוחה.

צוות האתר

צוות

האיש הטכני שבונה את כל הפיצרים המיוחדים שביקשתם בפורום או שפשוט עושים את eWay לכל כך מיוחד. בתהליך של בנייה מתמדת ושיפור אין סופי, הוספת מידע ויכולות וכל מה שיעזור להפוך את eWay לקהילה מעולה עבור חובבי אופניים וקורקינטים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות