מה מרוויחות חברות שמעודדות הגעה לעבודה עם אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי?

לכאורה למעסיקים לא משנה איך העובדים מגיעים לעבודה, העיקר שיתייצבו בזמן – אבל במאה ה-21, ובמיוחד בחברות המתקדמות, כדאי להקדיש תשומת לב גם לנושא הזה ובפרט מומלץ להפוך את המשרד לידידותי לרוכבי האופניים (החשמליים וה"רגילים") וגם כלי רכב חשמליים אישיים אחרים דוגמת הקורקינט הממונע, ממספר סיבות.

הצורך בחנייה פוחת ונעלם

חברה שמפרגנת למי שמגיע לעבודה עם אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, ולא רק מפרגנת אלא גם מעודדת את מי שעוד לא מנצל את היתרונות של כלי הרכב החשמליים האישיים לעשות זאת, נהנית קודם כל מצמצום ההוצאות על חנייה – ככל שיותר עובדים יגיעו עם אופניים או קורקינט שתופסים הרבה פחות מקום ממכונית, כך שטח החנייה הנדרש יהיה קטן יותר.

גם במקומות עבודה שלא מספקים לעובדים חנייה כדאי לנקוט בגישה הידידותית לרוכבים: כשמגיעים למשרד עם קורקינט או אופניים אי אפשר להשתמש בתירוץ של "40 דקות אני מחפש חנייה" וגם ה"תמיד פקוק אבל היום זה כבר באמת היה השיא" יוצא מהלקסיקון, ובאופן כללי ישנם הרבה הרבה פחות איחורים.

תדמית חיובית

אינטל חיפה, אינטל קרית גת, גוגל ישראל, מיקרוסופט הרצליה, מיקרוסופט חיפה, SAP רעננה, קבוצת ריינהולד כהן ואפלייד מטריאלס רחובות הם רק חלק מהמשרדים שמספקים לרוכבי האופניים את מה שהם זקוקים לו כדי להגיע לעבודה בקלילות וביעילות – המכנה המשותף בין כל אותן חברות מתבלט מיד לעין: מדובר בחברות מתקדמות שלא רק מייצרות מוצרים בעלי ערך מוסף אמיתי לעולם אלא גם מייחסות משקל לסביבה כשהן מתכננות את המשרדים ואת תנאי העבודה לעובדים.

גם לעסק שלכם תיווצר מידית תדמית חיובית אם חלק משמעותי מהעובדים יגיע למשרד עם אופניים או קורקינטים חשמליים שהרי מדובר בכלי הרכב הנכונים ביותר שיש היום.

 

2 נשים מול אופניים חשמליות מחייכות אחת לשניה

עובדים מרוצים הם עובדים פרודוקטיביים

עובדים שהיום שלהם התחיל בהזדחלות בפקקים שלא נגמרים או בהמתנה מייאשת לאוטובוס (רק כדי לגלות שהוא מתפקע מנוסעים ובכלל לא עוצר בתחנה) הם עובדים שלוקח להם לא מעט זמן להיפטר מהמרמור ולהצליח להביא לידי ביטוי מלא את כל היכולות שלהם. עובדים שרכבו בנחת על אופניים חשמליים או על קורקינט חשמלי ודילגו בקלילות על הפקקים מגיעים לא רק בדיוק בזמן אלא גם עם מצב רוח מרומם, וכבר הוכח באינספור מחקרים שעובדים מרוצים הם עובדים פרודוקטיביים.

תרומה משמעותית למאמץ לצמצם את הפגיעה בסביבה

אמנם יש כאלה שעדיין מכחישים את זה, אבל החיים המודרניים במדינות המפותחות גובים מחיר כבד מאוד מכדור הארץ, ובפרט עושות זאת המכוניות הפרטיות (גם אם אתם מקפידים על נסיעות משותפות). האחריות לצמצם את הפגיעה בסביבה כך שגם הילדים שלנו והילדים שלהם יוכלו לחיות בכדור הארץ ברווחה ובנחת היא של כולנו – ועסק שמעודד את העובדים להמיר כלי רכב פולטי זיהום משמעותי בכלי רכב שלא מזהמים את האוויר ובאופן כללי מתאפיינים ביעילות אנרגטית גבוהה מאוד ממלא את חלקו במאמץ המשותף.

איך הופכים את המשרד לידידותי לרוכבי האופניים והקורקינטים?

בקלות ובפשטות. כל מה שצריך לעשות זה להקצות שטח מאובטח להשארת האופניים והקורקינטים בבוקר – וכאמור מדובר בשטח מצומצם בשיעור ניכר ביחס לשטח הנדרש לחניית מכוניות – ולהתקין מספר מקלחות (בהתאם לגודל המשרד ומספר העובדים). אמנם כשרוכבים על אופניים חשמליים או על קורקינט חשמלי כמעט ולא מזיעים, ובכל זאת עפ"י מחקרים שונים זהו אחד החסמים המשמעותיים בפני הגעה לעבודה על כלי רכב מתקדם, וממילא ההשקעה הנדרשת בהתקנת אותם מקלחונים נמוכה, ואפילו מזערית ביחס לתועלת שהעסק מפיק מהמעבר של העובדים לאופניים.

מקלחת במשרד לעובדים בעלי אופניים חשמליים

צעד חשוב נוסף הוא הגברת המודעות ליתרונות הרבים של האופניים ובפרט אלה החשמליים כמו גם הקורקינטים בעלי המנוע.

איך להגביר את המודעות לכדאיות השינוי בתפישה?

חברות שרוצות לעודד כמה שיותר עובדים להגיע לעבודה עם כלי רכב חשמליים אישיים (או אופניים "רגילים") יכולות להיעזר ב"ישראל בשביל אופניים", עמותה שפועלת בשלל דרכים לקידום תרבות התחבורה באמצעות אופניים ובין השאר מייעצת לחברות וגם לעובדים.

אמנם העמותה לא מתמקדת בהכרח בכלי הרכב החשמליים האישיים, אבל בסופו של דבר כל היתרונות הנ"ל תקפים גם כשהעובדים מגיעים עם אופניים בלי מנוע וגם כשהם עושים זאת עם אופניים בעלי מנוע. מצד שני, אולי באמת הגיע הזמן שיקום גוף דומה שיתמרץ בעיקר עידוד רכיבה על אופניים חשמליים ויפעל כדי להסיר את המכשולים הספציפיים שניצבים בפני רוכבי אופניים כאלה, ואז – לאחר קונפליקט בלתי נמנע בין שני הגופים, שהרי ישנה יריבות מסוימת גם אם סמויה בין רוכבי אופניים רגילים לבין בעלי האופניים החשמליים – ייווצר גם שיתוף פעולה, ועוד ועוד חברות ומשרדים יהפכו ידידותיים לכלל הרוכבים ולסביבה.

משרד מרווח עם מקום לאופניים חשמליים

מי יכול להגיע לעבודה באופניים?

כולם.

גם עם אופניים בלי מנוע אפשר לעבור בקלות יחסית מרחקים של 5-10 ק"מ, וכשמדובר על אופניים חשמליים, טווח הנסיעה מתארך לכדי 20-25 ק"מ ואפילו יותר. בנוסף ישנה האופציה של שילוב בין אופניים חשמליים מתקפלים (או קורקינט מתקפל) לבין רכבת, כך למעשה רק במקרים מועטים מאוד נדרשת מכונית כדי להגיע לעבודה.

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות