Chop-E: האופניים שיחזירו אתכם לילדות

אופניים חשמליים מעבירים אותנו בנוחות ובמהירות מנקודה א' לנקודה ב',  למשל מהבית לעבודה ובחזרה, אבל מה תגידו על אופניים שיחזירו אתכם לילדות, ועוד בלי שתצטרכו ללכת לבית ספר ולהכין שיעורי בית?

הכיף שבלהיות ילד זו בדיוק התחושה שמייצר Chop-E, ועם כל המבטים המתפעלים מכל עבר מן הסתם מי שרוכב על האופניים הייחודיים מרגיש כמו מלך הכיתה.

 

 

אהבה ממבט ראשון

אפשר לכתוב הרבה מילים על המראה של ה-Chop-E, שעוצבו בהשראת אופני צ'ופר, ועל תנוחת הישיבה הנמוכה והנינוחה, שמאפשרת להתבונן אל העולם מגובה העיניים של ילד ובעצם מתוך הווייה ילדותית (במובן הכיפי שלה) – אבל למה להרבות במילים כשמבט אחד באופניים מעורר מיד את התחושה של "איך אפשר שלא להתאהב בהם?"

 

 

מבחינת הביצועים ממש לא אופני ילדים

שיהיה ברור: אמנם ה-Chop-E יחזיר אתכם לילדות, אבל מבחינת הביצועים ממש לא מדובר על אופני ילדים.

למעשה, לאופניים האלה אין בכלל פדלים, כלומר אי אפשר לדווש איתם, ומבחינה זו הם בעצם יותר אופנוע מאשר אופניים. כך או כך, המנוע של צ'ופי הוא בעל הספק של 1000 וואט, הסוללה היא סוללת ליתיום-ברזל (LiFePo4) עם 48 וולט ו-20 אמפר-שעה, טווח הנסיעה המקסימלי הוא 55 ק"מ ומהירות הרכיבה באופניים מגיעה ל-35 קמ"ש.

בנוסף מבטיחים האנשים שפיתחו את ה-Chop-E עלות רכיבה כמעט אפסית: 625 ק"מ ביורו אחד (הנתון כמובן רלוונטי לאירופה, אבל מן הסתם גם במקומות אחרים ברחבי העולם צריכת החשמל של צ'ופי נמוכה במיוחד).

האורך הכולל של האופניים הוא 2 מטר, והם מגיעים עם גלגל קדמי בקוטר 20 אינץ' וגלגל אחורי בקוטר 18 אינץ'. המשקל של Chop-E הוא כ-65 ק"ג.

 

 

לא מתאים לכל אחד

מבוגרים רבים מצהירים שהם רוצים לחזור להיות ילדים, אבל לא לכל אחד מתאימים אופניים נמוכים שמייצרים זווית רכיבה לא שגרתית – ואולי זו הסיבה שפרויקט הקיקסטרטר שבו הוצג ה-Chop-E לא זכה להצלחה (גויסו רק 15,000$ כשהיעד עמד על 100,000$).

סיבה אפשרית נוספת לכישלון היא המחיר הגבוה של הצ'ופי – 4,499$, אבל עושה רושם שהחברה האסטונית ממש לא מרימה ידיים אלא ממשיכה לנסות להפוך את האופניים הייחודיים למוצר להמונים , כחלק מכך שדרגה מחדש את הדגם עם עיצוב חדש ובוגר יותר .

 

 

גם הקרן לפיתוח אזורי אירופי שותפה במימון הפרויקט – שלפי האתר של Chop-E נולד בראשון לאפריל אבל הוא ממש לא בדיחה – ומן הסתם ככל שעולם האופניים החשמליים יצמח ויתרחב, ועוד ועוד אנשים יעברו לכלי הרכב הקל והמהנה, יהיה בו גם יותר מקום גם לדגמים כמו צ'ופי.

 

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות