איך לשמור על האופניים החשמליות מפני גניבה

אופניים חשמליות מעלימות שורה ארוכה של דאגות: אין צורך לדאוג אם במקום שאליו אנחנו רוצים להגיע תהיה חנייה, אין צורך לדאוג אם יהיו פקקים בדרך, אין צורך לעקוב אחרי מחירי הדלק ולמהר לתדלק לפני עוד עליית מחירים, אין צורך לממן ביטוח יקר וגם ממי שמעדיף את האופציה של תחבורה ציבורית נחסכות דאגות רבות (האוטובוס יגיע בזמן? יעצור בתחנה או ידלג עליה? יהיה בו מקום לעמוד או שאפילו זה לא?)

אבל מצד שני, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהאופניים החשמליות גם מייצרות דאגה, ואפילו משמעותית: איך להגן עליהן מפני גנבים.

יש מנעול שאי אפשר לפרוץ?

פילוסופים אוהבים להשתעשע בשאלה האם אלוהים מסוגל לברוא אבן שאפילו הוא עצמו לא יוכל להרים – עושה רושם שלהמציא מנעול לאופניים שאף אחד לא יוכל לפרוץ זה אתגר עוד יותר משמעותי.

המצב הוא כזה: גנב חדור מוטיבציה ומצויד בכלים הנכונים (והלא מאוד יקרים או כבדים, כך שאין בעיה להסתובב איתם גם ברחוב) יצליח לפצח כל מנעול, וזה אפילו לא ייקח לו יותר מדי זמן. מצד שני, אין סיבה להתייאש: גם אם הגנב יכול לפרוץ את המנעול של האופניים החשמליות שלכם, אפשר להפחית את המוטיבציה שלו לעשות את זה, וזו כבר לא משימה בלתי אפשרית.

וזה בעצם המפתח לשמירה על האופניים (ולא רק החשמליות): מנעול איכותי ונעילה מתוכננת היטב יגרמו לגנבים לחפש אופניים אחרות, ואתם תמצאו את האופניים שלכם במקום שבו השארתם אותן, בשלמותן וכשהן מוכנות לעוד רכיבה קלילה ומהנה.

skunklock on e bike

איך לנעול נכון אופניים חשמליות

נעילה אפקטיבית של אופניים חשמליות כוללת 3 מרכיבים: מנעול חזק באמת, נעילה של המרכיבים הנכונים באופניים ומיקום שיתרום גם הוא להרתעה של אלה שלא מאמינים בדיבר השמיני.

מנעול חזק: המנעולים המומלצים ביותר הם מנעולי פרסה, וכדאי לבחור באלה שהעובי שלהם הוא לפחות 12 מ"מ – אמנם גם אותם ניתן לפצח באמצעות כלי פריצה מתאימים, אבל ככל שהמנעול עבה יותר כך יש סיכוי טוב יותר שהגנב יחפש טרף קל יותר.

איך לנעול: חשוב מאוד לנעול את כל המרכיבים של האופניים. בכל מקרה אחר הגנב הנחוש יכול פשוט לנתק חלק אחד (למשל את הגלגל הקדמי) ולהיעלם עם שאר האופניים. אופציה מומלצת היא לנעול את הגלגל האחורי ביחד עם השלדה בעזרת מנעול פרסה חזק, ולהעביר כבל דרך הגלגל הקדמי והכיסא, כך שכל החלקים יהיו מאובטחים. טיפ נוסף הוא להשאיר כמה שפחות רווח בין המנעול לבין האופניים, כדי שלגנב יהיה קשה להכניס למרווח את כלי הפריצה שלו.

איפה לנעול: מומלץ להעדיף מקומות מוארים ומרכזיים, כלומר כאלה שעוברים בהם בני אדם רבים יחסית. מיקום שהוא מול פתח של חנות או ליד עמדה של מאבטח הוא טוב במיוחד. עוד חשוב לזכור לנעול את האופניים אל עצם שמקובע לקרקע ואי אפשר להזיז אותו (וגם לא להרים את המנעול מעליו).

 

2 גנבים ישראלים עם שיטות מתוחכמות

 

להשאיר כמה שפחות מהאופניים ברחוב

עוד המלצה שכדאי ליישם אם אתם רוצים להפחית את המוטיבציה של הגנבים לקחת דווקא את האופניים שלכם היא להשאיר כמה שפחות חלקים מהאופניים ברחוב.

את הסוללה כמובן שחובה לפרק ואף פעם לא להשאיר עם האופניים. את הכיסא בדרך כלל גם כן קל לפרק ולקחת אתכם, ואם תתאמנו מספיק זמן סביר להניח שתגיעו למיומנות גבוהה גם בפירוק הגלגל הקדמי ותצליחו לעשות זאת בפרק זמן קצר מאוד (כדאי כמובן להתאמן גם בהרכבה מהירה שלו…) – קרוב לוודאי שאופניים בלי כיסא וגלגל נראות פחות אטרקטיביות ועל כן הסיכוי שייגנבו קטן יותר.

להשאיר כמה שפחות זמן את האופניים ברחוב

אפילו נעילה מושקעת עלולה שלא להספיק מול גנב חובב אתגרים או חדור מוטיבציה במיוחד, ולכן מומלץ גם להשתדל פשוט לא להשאיר את האופניים ברחוב. מבחינה זו, אופניים חשמליות מתקפלות וקלות משקל הן יתרון של ממש.

טכנולוגיות יצירתיות

המאבק במכת הגניבות של האופניים החשמליות כולל גם שימוש בטכנולוגיות שונות: למשל השבתת המנוע דרך אפליקציה או איתור המיקום המדויק של אופניים שנגנבו באמצעות GPS (בדרך זו לא תוכלו למנוע את הגניבה, אבל אם משטרת ישראל תשתף אתכם פעולה תוכלו להחזיר לידיכם את האופניים).

עוד פתרון, יצירתי במיוחד, הוא מנעול  שהומצא ע"י יזמים בחול,שברגע שמנסים לפרוץ אותו מפיץ סביבו חומר כימי רב עוצמה שיגרום לגנב להקיא ומן הסתם להשאיר לכם את האופניים החשמליות שלכם.

 

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות