מה עדיף סוללה מוסלקת או נשלפת לאופניים חשמליים?

קניית אופניים חשמליים מחייבת כמה וכמה החלטות: קוטר הצמיגים (קטנים וזריזים או גדולים ועמידים), מתקפלים או לא? האם הסוללה מתאימה לצרכים שלי? כמה כוח היא מספקת? איזה סוג היא? מה העצמה שלה? (36 וולט או 48 וולט). עוד החלטה שלפעמים מהווה שיקול אצל חלק מהרוכבים היא- האם להעדיף סוללה נשלפת או מוסלקת בתוך השלדה.

כדאי לציין שרוב הדגמים של האופניים החשמליים מגיעים עם סוללה נשלפת, בעיקר משיקולים כלכליים, כך שלמי שרוצה ליהנות מיתרונות ההסלקה צפוי חיפוש מורכב יותר אחרי הדגם האידיאלי עבורם. מצד שני, כדאי בכל מקרה לקחת בחשבון שלשתי האופציות יש גם יתרונות וגם חסרונות, להיות מודע לכולם ולהחליט על סמך הידע הנ"ל.

היתרונות של סוללות מוסלקות

סוללה מוטמנת בשלדה מבטיחה איזון טוב יותר לאופניים, ובמיוחד כמובן אם מדובר על דגם שתוכנן בקפידה. הסיבה לכך היא שסוללה נשלפת גורמת למרכז הכובד להיות מעט מוטה אחורה, ואילו המוסלקת יוצרת מרכז כובד מדויק. עוד יתרון משמעותי של סוללות מוסלקות הוא האסתטיקה המשופרת של האופניים, בלי חוטי חשמל ושאר מרכיבים חשופים שלא לצורך. הטמנת הסוללה בשלדה גם מגנה עליה טוב יותר מפני מים וכן מפני שריפות או גניבות, ובנוסף צורת אחסון זו מאפשרת שימוש בסוללות חזקות במיוחד.

היתרונות של סוללות נשלפות

אופניים חשמליים עם סוללה נשלפת חסינים יותר בפני גנבים – כל מה שצריך לעשות אחרי שיורדים מהאופניים (וכמובן קושרים אותם בעזרת מנעול חזק למקום בטוח) הוא לשלוף בקלילות את הסוללה ולקחת אותה איתנו. מצד שני, למי שמתאפיין בפזירות דעת ועלול לשכוח את הסוללה על האופניים אולי כדאי בכל זאת להעדיף את האופציה המוסלקת…

עוד יתרון של הקונספט הנשלף הוא שהשלדה לא מגבילה את גודל הסוללה. אמנם כאמור גם סוללות מוסלקות יכולות להיות גדולות מאוד אבל הדבר מחייב גם שלדה מסיבית במיוחד וסביר להניח שהדבר יבוא לידי ביטוי במחיר האופניים.

היתרון השלישי של הסוללות הנשלפות הוא למעשה החיסרון של הסוללות המוסלקות: ישנם יחסית מעט דגמי אופניים חשמליים עם סוללה מוטמנת בשלדה, כך שחופש הבחירה שלנו פחות רחב.

koben אופניים חשמליים שנעשו מאהבה

דגמים מובילים עם סוללה מוטמנת בשלדה

כאמור רוב זוגות האופניים החשמליים מגיעים עם סוללה נשלפת, אבל גם כך ישנם כמה וכמה דגמים מתקדמים עם סוללה מוטמנת בשלדה, וביניהם מתבלטים אופני אנדורו וקולט של גרין בייק, אופניי ZI של איזיבייק ו Rainbow Hawk מבית רוזן את מינץ.

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות