כך תקנו אופניים חשמליות יד 2 בלי לצאת פראיירים

קניית כלי רכב משומש היא אופציה רווחת מאוד, שמאפשרת גם למי שהתקציב שלו צנוע ליהנות ממכונית או קטנוע – וגם מאופניים חשמליות: ככל שיש יותר אופניים עם מנוע כך גם מוצעות למכירה יותר אופניים חשמליות יד 2, ואם תתנהלו בחוכמה תוכלו לנצל את העובדה הזו ולזכות באופניים במצב טוב ובמחיר משתלם במיוחד.

על מה אסור לוותר בשום מצב?

נניח שחבר שלכם מספר שהוא קנה מכונית משומשת בלי לקחת אותה לבדיקה מקצועית. סביר להניח שתחשבו שהוא או ממש תמים או ממש פראייר, נכון? באופן דומה גם קנייה של האופניים החשמליות שנראות במצב הכי טוב ושהבעלים שלהם נראה לכם האדם האמין ביותר עלי אדמות בלי לקחת אותן לבדיקה מקצועית היא טעות, וטעות שאתם עלולים לשלם עליה ביוקר.

אל תצאו פראיירים: רק בדיקה מקצועית במרכז שירות רציני, שיש בו את כל הציוד הנדרש כדי לספק אבחנה מדויקת באמת לגבי מצב כל המערכות השונות באופניים החשמליות המשומשות, תבטיח קבלת החלטה מושכלת. כמובן שאין טעם לצפות שהאופניים החשמליות יד שנייה יהיו באותו מצב כמו אופניים מהניילונים, אבל כדי לדעת אם ההצעה שמוצעת לכם אכן משתלמת אי אפשר לבחון רק את המחיר של האופניים אלא חובה לדעת גם מה מצבם, והאם נדרשים תיקונים שונים או החלפת רכיבים מסוימים.

למה חשוב להיזהר מאופניים יד 2 עם סוללה בסוף דרכה?

לכל סוללה של אופניים חשמליות תוחלת חיים מוגבלת. ישנן כאלה שניתן להטעין אותן 500-700 פעמים וגם מהסוללות היותר איכותיות אין ברירה אלא להיפרד אחרי כ-1,500 הטענות לכל היותר. סוללה היא מרכיב יקר יחסית, כך שאם תצטרכו תוך זמן קצר לאבזר את האופניים המשומשות שקניתם בסוללה חדשה, זוהי תוספת משמעותית לעלות הקנייה וחשוב לקחת זאת בחשבון.

עוד כדאי לקחת בחשבון בהקשר זה שאם האופניים יד 2 שמוצעים לכם עמדו תקופה ארוכה יחסית (3-4 חודשים), ולא רק עמדו אלא גם לא טופלו נכון, הביצועים של הסוללה ייפגעו במידה בלתי מבוטלת. מבחינה זו כדאי לקנות אופניים חשמליות יד שנייה דרך חנות מקצועית, שיודעת לתחזק היטב את הסוללה גם כשלא נעשה שימוש באופניים עצמן.

צמיגים ופנסים

מרכיב נוסף שאסור להתפשר על האיכות שלו הוא הצמיגים. צמיגים שחוקים – ואפשר להבחין בכך בקלות כשמתבוננים על עומק החריצים – הם סכנה בטיחותית, כך שמן הסתם תצטרכו להחליף אותם תוך זמן קצר. במקרים כאלה, צריך להוסיף לעלות האופניים עצמם עוד 200-300 ש"ח (לפחות) ולקבל את ההחלטה על סמך המחיר האמיתי.

פנסים תקינים הם חובה עפ"י החוק (כמו גם פעמון ומחזירי אור). פנס שבור או כזה שלא עובד הוא נורת אזהרה: אמנם ניתן להחליף בקלות (בעלות של בין 50 ל-200 ש"ח) אבל מצד שני הוא אינדיקציה לאחזקה לקויה ורשלנית של האופניים באופן כללי.

למה לא לקנות אופניים שאתם לא יודעים מי הבעלים שלהן?

עיקר תשומת הלב בקניית אופניים חשמליות יד 2 הוא לא לצאת פראיירים אלא לשלם מחיר הוגן בהתאם למצב האמיתי של האופניים, אבל יש עוד פרט שחשוב לתת עליו את הדעת: מי הבעלים של האופניים שמוצעים לכם.

אם אתם קונים את האופניים המשומשות דרך חנות רצינית ומסודרת, אפשר להיות בטוחים שהכל חוקי. אם הקנייה היא מאדם פרטי, בקשו לראות קבלה שמעידה שהוא אכן הבעלים החוקיים ושלא מדובר בסחורה גנובה – אמנם ייתכן שעבור אופניים חשמליות גנובות תשלמו פחות, אבל כשאתם משתפים פעולה עם פשע, אתם מגדילים את הסיכוי שגם האופניים שלכם ייעלמו יום אחד, כך שבסופו של דבר אולי הרווחתם בטווח הקצר קצת כסף אבל בשורה התחתונה מדובר בהפסד לכולם.

No Image

תגובה אחת

  1. 5 במאי 2020

    רוצה אופניים

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות