קורקינט חשמלי יד 2- זה באמת משתלם?

העולם זקוק לפתרונות תחבורה מתקדמים – גם כדי לצמצם את זיהום האוויר, גם בגלל מצוקת החנייה במרחבים האורבניים וגם בגלל הפקקים ההולכים ומתארכים – וקורקינט חשמלי הוא בהחלט כלי רכב שמספק פתרון יעיל ומהנה.

ככל שגדל מגוון הקורקינטים החשמליים וצצים עוד ועוד דגמים חדישים, כך מתפתח באופן טבעי גם שוק הקורקינטים החשמליים יד 2, ונשאלת השאלה האם באמת משתלם לקנות קורקינט חשמלי משומש או שמא עדיף לרכוש אך ורק קורקינט חדש.

היתרונות של קורקינט חשמלי יד שנייה

היתרון העיקרי של קניית קורקינט חשמלי יד 2 הוא כמובן המחיר – אמנם גם קורקינטים חשמליים חדשים אינם יקרים מאוד, ובוודאי שלא ביחס לכלי רכב אחרים כמו מכוניות או קטנועים, ובכל מקרה עלות התחזוקה של קורקינט עם מנוע היא נמוכה מאד (אין צורך בביטוח, אין צורך ברישוי, אין צורך לקנות דלק יקר, הטיפולים השוטפים זולים ובעצם ההוצאה העיקרית היא על צריכת החשמל הלא מאוד משמעותית בזמן הטענת הסוללה) – אולם למי שרוצה ליהנות מהדרך הכי כיפית להתנייד בעיר והתקציב שלו מוגבל, קורקינט יד שנייה הוא בהחלט פתרון מומלץ.

עוד יתרון של קורקינטים חשמליים יד שנייה שכדאי לקחת בחשבון הוא שהם פחות קורצים לגנבים (אם כי בכל זאת רצוי להצטייד במנעול איכותי במיוחד), ואם עתידו של כדור הארץ חשוב לכם, רכישת דגם משומש היא קיימות במיטבה שהרי אחד העקרונות הבסיסיים שלה הוא להמשיך להשתמש במוצרים שעדיין ממלאים את ייעודם המקורי.

קורקינט חשמלי יד 2

מה חובה לבדוק כשקונים קורקינט חשמלי יד 2

כל קניית קורקינט חשמלי מחייבת בחינה יסודית של המרכיבים השונים של כלי הרכב המתקדם, ובפרט כך הדבר כשמדובר על קורקינטים חשמליים יד 2 שבהם ייתכן שחלק מהמערכות כבר אינן תקינות לחלוטין.

ראשית, יש לוודא מהו גילה של הסוללה ומהו טווח הנסיעה שהיא מאפשרת. ככל שהסוללה הוטענה מחדש פעמים רבות יותר, כך עלול להתקצר מרחק הרכיבה המקסימלי על הקורקינט, ובנוסף ייתכן שתוחלת החיים של הסוללה כבר אינה ארוכה.

מסך תצוגה של סקוטאיר s1

עוד פריט שחשוב מאוד לוודא שהוא תקין לחלוטין הוא הצמיגים של הקורקינט. צמיגים בלויים או משופשפים לא מספקים שיכוך זעזועים ועל כן פוגמים במידה ניכרת בהנאה מהרכיבה, ובנוסף מגבירים את הסיכון לאובדן שליטה בקורקינט ולנפילה מיותרת.

כמו כן רצוי לעבור על הכידון והשלדה ולוודא שאין בהם פגמים, סדקים, מקומות שבהם הם מעוקמים – כל אלה הם אינדיקציה לתאונות ו/או לתחזוקה רשלנית. כמובן שמוטלת עליכם האחריות גם לוודא שמדובר בקורקינט שעומד בכל התקנים הרלוונטיים, שכן רכיבה על כלי רכב חשמלי לא תקני מסכנת אתכם, מסכנת את הסביבה ועלולה לסבך אתכם גם עם המשטרה.

לוגו סקוטאיר על דגם s1

 

שימו לב! אם ישנם בקורקינט המשומש רכיבים שאינם תקינים או שמתקרבים לסוף דרכם, מן הסתם תצטרכו להחליף אותם תוך זמן קצר ולכל היותר מספר חודשים. עלות ההחלפה והתיקונים, ובפרט אם נדרשת גם רכישת סוללת חדשה, עלולה להסתכם בכמה מאות שקלים ואפילו 1000-2000 ש"ח.. התוצאה: גם הוצאה כספית משמעותית שלא לצורך וגם עוגמת נפש של ממש, בעיקר בגלל ההבנה שבסכום הזה ניתן כבר היה לקנות קורקינט חשמלי חדש.

מה עוד כדאי לבחון לפני שקונים קורקינט יד שנייה?

לאחר שווידאתם כי כלי הרכב החשמלי המוצע לכם הוא במצב תקין לחלוטין, ישנם עוד 2 דברים שכדאי לבחון: ראשית, משך תקופת האחריות והיקפה (באופן טבעי אחריות ניתנת רק ע"י חנות, וזהו יתרון משמעותי לקניית כלי רכב חשמלי משומש בדרך זו ולא אצל אדם פרטי), ושנית, הפער בין מחיר הקורקינט החשמלי המשומש לבין מחירו של כלי זהה חדש (ואם אין קורקינט זהה לגמרי, דגם בעל מאפיינים דומים מבחינת הביצועים, המשקל, קלות הקיפול וכו').

אם הפער בין המחירים אינו מאוד משמעותי, בהחלט מומלץ להשקיע מעט יותר ולקנות דגם חדש, שיספק לכם תמורה גבוהה יותר ויחס עלות תועלת משתלם יותר.

No Image

תגובה אחת

  1. 3 באוקטובר 2021

    נהנתי מהעצות

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות