Impossible – אפשר באמת לייצר אופניים חשמליים כל כך קטנים?

באחד השלבים של המהפכה הסלולרית היצרנים השונים השקיעו מאמצים רבים בפיתוח טלפונים ניידים ממש קטנים. בתחום האופניים החשמליים מסתמנת מגמה דומה, ואפשר להבין למה: אופניים עם מנוע שמתקפלים לממדים צנועים במיוחד ונכנסים לתוך תיק (תיק גב קטן ולא תיק נסיעות ענק…) ייהנו מן הסתם מביקוש נרחב מאוד בזכות נוחות השימוש בהם.

לא חסרות דוגמאות לדגמים של אופניים חשמליים קטנים שכבר מסתובבים בכבישים (אולי לא בארץ, אבל כן בעולם): למשל URB-E, שהמפתחים שלו מגדירים אותו כ"The world's most compact e-vehicle", עם גובה של 91 ס"מ ואורך ורוחב של 40 ס"מ אחרי הקיפול, או VELLO (שהממדים שלו הם 65*25*72 ס"מ).

אבל מבחינת בחור קנדי בשם הנרי קופר, זה לא מספיק קטן. קופר חלם על אופניים חשמליים עוד יותר קטנים, מתוך מודעות שמדובר במשימה שהיא אולי בלתי אפשרית הוא קרא לדגם שעליו עבד במשך 3 שנים Impossible, ועכשיו אפשר למצוא אותו ב-Indiegogo, להתרשם ממנו ישירות – ולהעריך אם האופניים הקומפקטיים במיוחד אכן יהפכו למציאות או שזה לא באמת אפשרי, וגם לנסות לדמיין את עצמכם על ה"בלתי אפשרי".

בגודל של דף A3

אחרי שמקפלים את האופניים – שנראים כמו זוג משקפיים ענקי שמתוכם נשלפים גלגלים, כידון וכיסא – הגובה שלהם הוא 44 ס"מ והרוחב 28 ס"מ, כלומר פחות או יותר דף A3 (או, אם תרצו, שני דפי A4 צמודים זה לזה). בכל מקרה, הם ממש קטנים ונכנסים לתיק גב סטנדרטי לגמרי וגם המשקל שלהם, 7 ק"ג, ידידותי מאוד למשתמש.

עם כל ההתלהבות מאופניים חשמליים קטנטנים שקל לעלות איתם לרכבת ולא צריך לדאוג לאמצעי אבטחה כי אפשר פשוט לקחת אותם בנוחות לכל מקום, כדאי שהם גם ייסעו מהר ולאורך זמן, וגם מבחינה זו ה-Impossible נשמעים לא רעים בכלל: עד 20 קמ"ש ו- 30 ק"מ בין הטענה להטענה. הממדים הצנועים והמשקל הקל לא מגבילים מאוד את כושר הנשיאה שלהם שהוא 100 ק"ג, ועוד כדאי לדעת שהאנשים שפיתחו את ה"בלתי אפשרי" מבטיחים שהם עמידים מאוד בזכות התכנון החדשני והמדויק והשימוש בחומרים מתקדמים כמו קרבון.

אופניים חשמליים מתקפלים impposible

באמת יהיה אפשר לרכב על ה"בלתי אפשרי"?

בנובמבר 2014 הוצגו ה-Impossible בקיקסטארטר. תוך חודש גויסו יותר מ-270,000 דולר קנדיים, בערך פי 5 מהיעד, אבל אז קופר ושותפיו למסע אל הפיכת הבלתי אפשרי לאפשרי גילו שהם טובים בהמצאות ופיתוח אופניים, אבל לא ממש מצטיינים בכלכלה: התמחור שהם קבעו לאופניים היה כזה שלא אפשר באמת לייצר את ה-Impossible והחברה נאלצה לבטל את הפרויקט.

במאי 2017, אחרי שנתיים שנוצלו גם לטובת שכלולים נוספים של האופניים, הם שוב הוצעו לקנייה באמצעות פרויקט מימון המונים, והפעם ב-Indiegogo. המחיר הוא 999$ ואפשר גם לבחור צבע (לבן, שחור, כחול כהה, אדום וגם בגוון סיבי פחמן). הבשורות הפחות טובות הן שהפעם ההיענות נמוכה, ונכון להיום, כחודש לאחר שהפרויקט עלה לאוויר, הוא הצליח לגייס פחות מ-9,000$ מתוך מאה אלף הדולר מבוקשים – כך שלא בטוח שבאמת אפשר יהיה לרכב על ה"בלתי אפשרי".

צוות מנהלי eWAY כותבים מכל הלב וחיים את תחום הכלים החשמליים בארץ, אנחנו על קורקינטים ואופניים חשמליים מעל 10 שנים ובדקנו מעל 100 כלי תחבורה חשמליים. אנחנו מתרגשים מכל כלי חדש שמגיע לארץ והולכים לבקר כל יצרן ישראלי שמיצר כלים במרתף או בסדנה שלו. אנחנו כאן בשבילכם :)

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים