שיפור חיי התושבים בבית שמש בזכות אופניים חשמליות

בית שמש עולה לכותרות לעתים קרובות בהקשרים שליליים, ובעיקר בגלל ההתנהלות האלימה של חלק מהחרדים שחיים בה, אבל כדאי לדעת שהעיר שנמצאת במרכז הגיאוגרפי של ישראל, בין תל אביב וירושלים ובין צפון ודרום, מתפתחת בקצב מואץ, וראשיה מנסים לשפר את חיי התושבים בשלל דרכים.

אחת הדרכים היא לסלול עוד נתיבים לרכיבה על אופניים ובפרט על אופניים חשמליות. בהקשר זה חשוב לציין שתושבים רבים בבית שמש נעזרים באופניים עם מנוע במקום במכונית, בעיקר בשל המחיר הנמוך של האופניים החשמליות ועלות התחזוקה האפסית ביחס לכלי רכב ממונעים אחרים – ועל כן הרחבת שבילי האופניים היא תרומה משמעותית לאיכות החיים בעיר.

סיבה נוספת לרצון של קברניטי בית שמש לעודד את השימוש באופניים החשמליות הוא השאיפה לשמור על איכות האוויר בעיר השוכנת בין שפלת החוף לבין הרי ירושלים והמוקפת נופים יפהפיים.

אגב, הטבע שסביב בית שמש מושך אליו המוני מטיילים בכל עונות השנה – ואם אתם גרים בעיר או מבקרים בה, אופניים חשמליות יכולות להוביל אתכם בקלות ובמהירות אל כמה מסלולים מתגמלים במיוחד.

אופניים חשמליים בית שמש

דוגמה אחת למסלול שכיף לעבור אותו עם אופניים עם מנוע הוא "בית שמש מערב" – סינגל מעגלי שנקודת המוצא שלו היא חניון עיינות דקלים (כחצי ק"מ דרומית לצומת בית שמש). אורך המסלול הוא 25 ק"מ והוא מוגדר כקל יחסית אם כי לא מתאים לרוכבים מתחילים. בין האטרקציות שמציע בית שמש מערב: מנזר בית גמאל ושלל מערות קבורה לאורך המסלול.

עוד מסלול שמתאים לאופניים חשמליות (שמותאמות לרכיבת שטח כמובן) הוא סינגל זכריה – מסלול ידידותי לרוכבים מיומנים שמתפתל בתוך יער ישעי וכולל גם 2 עליות (מתונות יחסית). אורכו של סינגל זכריה הוא כ-14 ק"מ, והוא כולל כמה נקודות תצפית אל נופים מרהיבי עין.

גם בפארק עדולם שמדרום לבית שמש ניתן למצוא סינגל מאתגר ומתגמל, ועוד אופציה היא להתחבר ליד בית שמש לשביל מים אל י-ם שמחבר את נמל תל אביב עם גן החיות התנ"כי בירושלים. הכניסה היא ליד מחצבות נשר וניתן כמובן לרכב בכיף גם אל הבירה וגם לעבר מישור החוף.

 

למציאות אופניים חשמליים בבית שמש:

חנויות אופניים חשמליים

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות