URB-E: כלי הרכב המושלם לשילוב עם תחבורה ציבורית

במבט ראשון הוא נראה קצת מוזר, ואם העיניים שלכם נמשכו אל התמונה סביר להניח שגם התגובה שלכם היא משהו כמו "מה זה?"

 

urb-e אופניים חשמליות

 

התשובה של האנשים שפיתחו את ה-URB-E היא "The world's most compact e-vehicle", וכשמתעמקים מעט בכלי הרכב הקטן והבאמת נוח לנשיאה, מגלים שהוא פתרון יעיל מאוד לנסיעה שמשלבת תחבורה ציבורית ורכיבה זריזה בתוך מרחבים אורבניים צפופים.

למה חשוב לפתור את בעיית ה"מייל האחרון" ואיך URB-E עושה זאת?

החברה שמייצרת את ה-URB-E (שאין לו שם בעברית, ואולי כדאי לקרוא לו יורבי) הוקמה ב-2011 כדי למצוא פתרון לבעיית "המייל האחרון": בעולם שקיימת בו כבר מודעות גבוהה למדי לנזקי זיהום האוויר, ובמרחבים אורבניים צפופים עם כבישים עמוסים ומעט מאוד חנייה, תחבורה ציבורית היא בחירה כמעט מתבקשת (ובמיוחד אם היא יעילה, והלוואי שבישראל נלמד ממקומות אחרים בעולם שכבר מספקים תחבורה ציבורית איכותית).

אבל גם תחבורה ציבורית מוצלחת לא תמיד מביאה אותנו אל היעד שלנו, ולכן אחרי שאנחנו יורדים מהרכבת או מהאוטובוס עדיין נשאר לנו מרחק מסוים לעבור – וזהו "המייל האחרון" שגורם לאנשים רבים לוותר על תחבורה ציבורית ולהישאר עם מכוניות מזהמות.

הפתרון שהגו אנשי URB-E הוא כלי רכב חשמלי קטן ומתקפל, שנוח לנסוע אותו גם ברכבת או אוטובוס, ואפילו בשעות העומס, ואז לעבור את המייל האחרון, וגם מרחקים גדולים יותר, בזריזות ובקלות וכך להגיע ליעד הסופי במהירות, ללא מאמץ ובדרך ידידותית במיוחד לסביבה.

 

urb-e לנסיעה ברכבת

הוא אולי נראה כמו אופניים לילדים, אבל הביצועים שלו בהחלט מרשימים

היורבי הוצג לעולם כבר ב-2014, גם ב-CES (התערוכה המובילה בעולם בתחום החדשנות, הטכנולוגיה והגאדג'טים) וגם במסגרת פרויקט מימון המונים באינדיגוגו. בשני המקרים התגובה הייתה נלהבת: ב-CES הוא זכה במקום הראשון בקטגוריה "כלי רכב לשימוש אישי", ובאינדיגוגו הצליחה החברה, שממוקמת בפסדינה קליפורניה, לגייס כ-318,000$, יותר מכפליים מהסכום שביקשה.

ההתלהבות נבעה לא רק מההתאמה המושלמת של יורבי לנסיעה שמשלבת תחבורה ציבורית עם רכיבה זריזה ברחובות הערים, אלא גם מהביצועים שלו.

למרות המשקל הקל והמראה שמזכיר אופניים או קורקינט לילדים, הדגמים השונים של URB-E שקיימים כיום מציגים מפרט טכני מרשים: דגמי ה-SPORT וה-SPORT GT מגיעים למהירות של כ-22 קמ"ש, ושני הדגמים החזקים יותר, PRO ו-PRO GT, שמצוידים במנוע 350 וואט, מאפשרים לרכב במהירות של כ-29 קמ"ש.

הסוללה בכל הדגמים השונים היא ליתיום-יון עם 35-36 וולט, וטווח הנסיעה הוא כ-25 ק"מ בדגמי הספורט וכ-32 ק"מ בדגמי הפרו.

המשקל הקל – 13.5 ק"ג בשני דגמי ה-SPORT, כ-15.5 ק"ג בשני דגמי ה-PRO – מושג בזכות שימוש באלומיניום ועיצוב חסכוני.

 

urb-e בבית קפה

קיפול ופתיחה מהירים במיוחד

בתור כלי רכב שתוכנן במיוחד כדי שניתן יהיה לנסוע איתו בקלות ובנוחות בתחבורה ציבורית, הושם דגש רב על פתיחה וקיפול מהירים במיוחד – שתי הפעולות אינטואיטיביות לגמרי, נמשכות בדיוק שנייה אחת ובמצב מקופל האורך והרוחב של כלי הרכב הוא 40 ס"מ בלבד.

 

urb-e במצב מקופל

 

מתכנני היורבי הבינו שכלי רכב חשמלי שמיועד לקהל אורבני חייב להיות כיפי וטרנדי, ובהתאם השקיעו תשומת לב גם במראה יוצא הדופן שלו (ואגב, אם יש לכם בקבוק בירה ואין לכם דרך לפתוח אותו, העיצוב הייחודי של ה-URB-E הופך אותו גם לסוג של פותחן…)

 

 

urb-e כלי חשמלי

 

אפליקציה ייעודית ותושבת לסמארטפון

ל-URB-E יש גם אפליקציה ייעודית שמציגה את מצב הסוללה ומהירות הרכיבה, ומסייעת לתפעל את הניווט ואת המוזיקה כדי להבטיח מקסימום הנאה בכל רכיבה.

בנוסף מצוידים הדגמים השונים בתושבת עבור הסמארטפונים, כולל חיבור USB כך שהרוכבים יגיעו ליעד לא רק במהירות ובכיף אלא גם עם סוללה מלאה בטלפון הסלולרי.

 

urb-e עם חיבור usb

 

מחיר

כשהיורבי הוצג באינדיגוגו, הציעו המפתחים שלו 2 רמות מחיר – 1,599$ לכלי רכב שמיוצרים בפסדינה, ו-799$ בלבד לאותו כלי רכב אבל כשהוא מיוצר בסין.

לאחר שפרויקט מימון ההמונים נסגר, החליטו בחברה שכל הפריטים השונים ייוצרו אך ורק בקליפורניה, וזאת כדי לתמוך בכלכלה המקומית וגם על-מנת להבטיח איכות מקסימלית.

גם כך הדגם הבסיסי, ה-SPORT, מוצע במחיר סביר של 899$. הדגמים האחרים יקרים יותר: ה-SPORT GT עולה 1099$, ה-PRO מחירו 1699$ ומי שרוצה את ה-PRO GT ייאלץ להיפרד מ-1999$.

 

urb-e בנסיעה בפארק

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות