חלום האופניים החשמליות ברמת גן סוף סוף הולך ומתממש

בשנים האחרונות קיבלה תל אביב מחמאות רבות על היותה מובילה וחדשנית בתחומים רבים, וגם בכל הנוגע לאופניים חשמליות העיר נחשבת לידידותית במיוחד למי שכבר עבר להשתמש בפתרון התחבורה המתקדם. השכנות של תל אביב מנסות לחקות אותה, לפחות בחלק מהדברים, ובמיוחד בכל הנוגע להרחבת השימוש באופניים – מהלך שהוא אינטרס של כל התושבים.

כך למשל גבעתיים ורמת גן הצטרפו לפרויקט תל אופן, כך שגם תושבי ערים אלה יכולים לשכור אופניים (נכון למאי 2017 רק כאלה שאינן חשמליות) בקלות ובנוחות, ועוד דרך שבה מנסים קברניטי רמת גן לפעול כדי לעודד המרת נסיעות במכוניות מזהמות ברכיבה על אופניים ידידותיים לסביבה היא סלילת שבילי אופניים.

ב-2008 הבטיחו, ב-2014 לא קיימו

כמו חלומות רבים אחרים, גם הדרך למימוש החלום על רכיבה בכיף על גבי אופניים חשמליות ואחרות ברחבי רמת גן וממנה אל שכנותיה ארוכה – אם כי עושה רושם שכבר אפשר לראות את האור בקצה המנהרה (או שביל האופניים במקרה הזה…)

מסתבר שכבר ב-2008 אישרה עיריית רמת גן תוכנית כוללת להרחבת היקף שבילי האופניים בעיר, כך שהם ישקפו את הצורך ההולך וגובר בפתרון תחבורה נוח, יעיל, קליל ולא מזהם, ובפרט במציאות שבה עורקי התחבורה העיקריים של העיר (ז'בוטינסקי, הירדן, אבא הלל, ארלוזורוב ועוד) נסתמים לעתים קרובות. בין השאר כללה התוכנית שביל אופניים שיחבר את קניון איילון ואזור העסקים שהתפתח סביבו עם אזור הבורסה שגם הוא מהווה מוקד מרכזי בעיר – שביל אופניים שהיה אמור להיות גם חלק ממסלול רחב יותר שמחבר את פתח תקווה עם תל אביב ומעודד יוממות בעזרת אופניים חשמליות ואחרות.

ב-2014 החלו עבודות שיפוץ לאורכו של רחוב אבא הלל – אבל השביל שהובטח לרוכבי האופניים נעלם כלא היה. משרד התחבורה החליט לבטל אותו, בטענה שמדובר בציר תנועה שמוטל עליו עומס כבד עקב העבודות לחפירת הרכבת התחתית בציר ז'בוטינסקי הסמוך, עיריית רמת גן לא נאבקה בהחלטה – ואחד האלמנטים המרכזיים בחלום על אלפי רמת גנים ותושבי ערים סמוכות שיוצאים מהמכוניות ועוברים לאופניים החשמליות ובכך גם מפחיתים את זיהום האוויר וגם מצמצמים משמעותית את הפקקים נעלם.

העתיד בכל זאת שייך לאופניים

למרות התסכול המובן, הרמת גנים יכולים להיות אופטימיים: בשנת 2015 הכריז אותו משרד תחבורה על תוכנית כוללת ושאפתנית למדי לרישות גוש דן כולו ב"אוטוסטרדות אופניים" – נתיבים רחבים (3 מטר) כולל עמדות מנוחה ושתייה ואפילו גשרים שיסייעו לחצות צירי תנועה עמוסים, והכל באורך כולל של כ-150 ק"מ.

רמת גן, כאחת הערים המרכזיות של גוש דן, תזכה אף היא בהתאם לתוכנית זו לתוספת משמעותית של שבילים לרוכבי אופניים, כולל ברחוב אבא הלל – למעשה מדובר על קטע ממסלול ארוך יותר שמתחיל כבר באזור התעשייה סגולה ועובר דרך מחלף אם המושבות, קניון איילון ואזור התעשייה המתפתח של בני ברק אל עבר מתחם הבורסה.

בחלקה הדרומי של רמת גן ייסלל שביל אופניים שיחבר את כביש 4 וגבעת שמואל עם דרך השלום בתל אביב, וזאת דרך רחוב אלוף שדה, ויש לקוות שגם בתוך רמת גן יוקצו שטחים לטובת רוכבי אופניים חשמליות – כך שהחלום על עיר נקייה ומתקדמת יהפוך למציאות מלבבת.

 

למציאות אופניים חשמליים ברמת גן:

חנויות אופניים חשמליים

איילה קאופמן

איילה

איילה התאהבה בכלי תחבורה חשמליים מהרגע הראשון שניסתה, החיוך מהנסיעה הראשונה על הקורקינט החשמלי שלה עדיין לא יורד מהפנים. בעלת רצון ותשוקה בלתי נגמרים להכרת דגמים חשמליים חדשים ויצרנים מעניינים.

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות