אופניים חשמליות, זה ישנה לכם את החיים

הדרך הטובה ביותר להתוודע ליתרונות של האופניים החשמליות היא פשוט לרכב עליהן, או לשאול מי שכבר יש לו אופניים עם מנוע מה הוא חושב עליהן (סביר להניח שתקבלו הרצאה של חצי שעה לפחות עם המון תנועות ידיים נלהבות ועיניים נוצצות) – וגם אנחנו נשמח לספר לכם למה כדאי לעבור לאופניים חשמליות.

בגלל המחיר

אופניים חשמליות זולות בהרבה מאופנועים ומכוניות, גם מבחינת עלות הקנייה וגם מבחינת העלויות של השימוש בהן. הן אמנם יקרות יותר מאופניים בלי מנוע, אבל מצד שני כשבוחנים את יחס העלות-תועלת, ואת האפשרויות הנרחבות הרבה יותר של אופניים עם מנוע ביחס לאופניים נטולות כוח חשמלי, האופציה החשמלית היא המשתלמת ביותר.

החיסכון הכספי מורכב מדלק שלא צריך לקנות (וגם מי שלא נכנס לתחנת דלק ומביט בעגמומיות בספרות שרצות במהירות על צג המשאבה יודע עד כמה הוא יקר), מפרמיה שלא צריך לשלם כי אין חובת ביטוח (מוצר יקר מאוד גם עבור אופנועים זולים יחסית, ובוודאי שעבור מכוניות), מטסט שנתי שלא צריך לעבור ועל כן גם לא צריך לשלם עליו ועוד מרכיב בחיסכון ביחס למכוניות הוא התשלום עבור חניונים וחנייה שפתאום נראה מוזר אחרי שמתרגלים פשוט לנעול את האופניים בסמוך ליעד.

בנוסף, גם הטיפולים והתיקונים של האופניים בעלות המנוע גורמים להוצאה נמוכה משמעותית ביחס לטיפולים ותיקונים של מכוניות ואופנועים, ובסך הכל השיקול הכלכלי מטה את הכף חד-משמעית לטובת האופניים החשמליות.

בגלל שלא צריך רישיון כדי לרכב על אופניים חשמליות

מבחינת בני הנוער (מגיל 16 ומעלה) היעדר הצורך ברישיון מעניק נקודות זכות רבות נוספות לאופציה של אופניים חשמליות.

קודם כל, אם רישיון נהיגה למכונית ניתן לקבל רק בגיל 16 ו-9 חודשים, על אופניים חשמליות החוק מרשה לרכב כבר מגיל 16.

בנוסף, יכולים בני הנוער ליהנות מאופניים עם מנוע ולהגיע בקלות ובמהירות לכל מקום בסביבתם (ולא רק הקרובה) עוד לפני שלמדו לתיאוריה ועברו טסט (אם כי מומלץ בחום לשלוט בכל חוקי התעבורה, וכמובן לציית להם).

כמו כן מדובר בעוד חיסכון כספי, שהרי הוצאת רישיון נהיגה מחייבת השקעת סכום בלתי מבוטל, ולא כל בני הנוער יכולים לפרגן לעצמם הוצאה כזו (ואחר-כך לקנות גם קטנוע או מכונית).

יתרון אחר עבור הצעירים הוא העצמאות המוחלטת – אין צורך במלווה מבוגר כפי שנדרש כשנהג צעיר נוהג במכונית.

בגלל הממשק האופטימלי עם התחבורה הציבורית

אמנם טווח הנסיעה של אופניים חשמליות מוגבל לכמה עשרות קילומטרים, וגם המהירות שלהם מוגבלת ע"י החוק ל-25 קמ"ש, אבל גם כך אפשר להגיע איתם לכל יעד בארץ וליהנות בכל מקום מהנוחות של הרכיבה עליהם ומהיעדר המאמץ.

איך? בזכות הממשק האופטימלי עם התחבורה הציבורית, ברכבת ובאוטובוסים: לרכבת ישראל אפשר לעלות עם אופניים חשמליות מתקפלות מתי שתרצו, ועם דגמים שאינם מתקפלים ברוב שעות הפעילות, והאוטובוסים הבין עירוניים מחויבים אף הם לאפשר הובלה של אופניים חשמליות (בתא המטען).

בגלל הצמצום של זיהום האוויר

אנחנו מודאגים, ובצדק, מטרור ותאונות דרכים, אבל זיהום אוויר גורם להרבה יותר מקרי מוות בטרם עת, ועוד יותר חמור – להמון מחלות קשות (התקפי לב, שבץ מוחי, פגיעות בריאות ובדרכי הנשימה, סוגי סרטן שונים ועוד).

הנתונים קשים: בארץ, לפי מחקר של ארגון הבריאות העולמי, מתים בטרם עת כ-1,000 בני אדם עקב זיהום האוויר מדי שנה.

אופניים חשמליות מצמצמות משמעותית את זיהום האוויר: צריכת האנרגיה הכוללת שלהן (הן כתוצאה מהטענת הסוללה והן האנרגיה שכרוכה בייצור זוג אופניים כזה) היא פי 100 קטנה מצריכת האנרגיה הכוללת של מכונית עם מנוע בנזין, ולפי מחקר אחר, כל זוג של אופניים חשמליות מביא להפחתה דרסטית בצורך בדלק מזהם (למעלה מ -3,000 ליטר) – כך שרכיבה עליהן היא צעד חשוב ומשמעותי אל עבר עולם נקי יותר ובריא יותר.

והכי חשוב: בגלל הכיף

כל היתרונות הנ"ל חשובים ומשמעותיים, אבל יש סיבה אחת אפילו עוד יותר טובה לעבור לאופניים חשמליים – פשוט כיף להגיע איתם לכל מקום, בלי להזיע ובשיא הסטייל.

 

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות