אופניים חשמליים שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת והתביישת לשאול על אופניים חשמליים. אם לא מצאת את התשובה שחיפשת שלח לנו מייל ונעשה את מירב המאמצים לחזור אליך עם תשובה מקצועית

מה זה אופניים חשמליים ואיך זה עובד?

אופניים חשמליים הם אופניים עם מנוע עזר חשמלי. המנוע משתמש בסוללה (הנטענת בשקע ביתי) כמקור כוח. המנוע הנפוץ ביותר הוא מנוע המורכב בתוך הגלגל (Hub Motor). ניתן לפדל בדיוק כמו באופניים רגילים ולהיעזר במנוע במידת הצורך. האופניים החשמליים נמכרים כמוצר מוגמר, אפשרות נוספת היא לרכוש ערכת הסבה (קיט) ולהרכיב על האופניים הרגילים.

מה אומר החוק?

בשנת 2010 נכנסה תקנה המתירה שימוש באופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 ואט ושמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. הגיל המינימאלי של הרוכב מוגבל ל-14 שנים. אין צורך ברישיון נהיגה או ברישיון רכב.

מהי המהירות המקסימאלית שאליה ניתן להגיע עם אופניים חשמליים?

המהירות המקסימאלית תלויה במספר גורמים. ללא פידול החוק מתיר עד 25 קמ"ש ברגע שהאופניים מגיעות למהירות זו המנוע מפסיק את פעולתו. רוב הדגמים, בעזרת פידול, יכולים להגיע עד 32 קמ"ש בממוצע והדגמים הישנים יותר עם המצערת מסוגלים גם למהירויות קרובות ל 45 קמ"ש (תלוי במשקל הרוכב ובתנאי הדרך)

מהו טווח הנסיעה לטעינה אחת?

תלוי בכמה מאמץ פיסי משקיע הרוכב, הספק הסוללה (נמדד באמפר לשעה Ah), תנאי השטח ומשקל הרוכב. כך למשל, אם הספק הסוללה גבוה ואין עליות רבות במסלול טווח הנסיעה יגדל. לרוב טווח הנסיעה המקסימאלי נע בין 15 ל-35 ק"מ לטעינה ללא פידול.

כמה עולה להטעין את הסוללה?

עלות טעינת סוללה מלאה עומדת על 40 אגורות פחות או יותר, בסוללות החדישות אפילו פחות. בנוסף, כמעט ואין עלויות שוטפות נוספות כמו ביטוח ודלק.

האם אפשר לרכב בגשם?

מומלץ לוודא אצל היצרן האם הדגם הספציפי מוגן מפני רטיבות. רוב הדגמים תוכננו לעמוד בגשם קל. לשימוש יומיומי בכל תנאי מזג אויר מומלץ לרכוש דגם שכל הרכיבים החשמליים נמצאים בתוך השלדה או מוגנים מפני רטיבות.

ערכת הסבה (קיט) כן או לא?

ערכת הסבה מומלצת בעיקר לרוכבים עם משקל גבוה. לרוב אופניים חשמליים מגיעים עם הגבלת משקל מהיצרן. רוכבים בעלי משקל גבוה יכולים לרכוש אופניים רגילים המתאימים להם ולהרכיב לבד את המנוע החשמלי. מכיוון שהיצרנים מחויבים בהגבלת מהירות לפי חוק, מי שמחפש ביצועים גבוהים יותר של האופניים לצורך נסיעה בתנאי שטח קשים או לצורך אימון יפיק תועלת רבה מערכת ההסבה עם מומנט וכוח גבוהים יותר. החסרונות בערכת הסבה: מצריך יותר עבודה עצמית בהרכבת הערכה והרכיבים החשמליים חשופים ולכן לאופניים לא יהיה מראה נקי.

No Image

3 תגובות

  1. 23 במאי 2013

    מה עלות המכס ביבוא קורקינט

    השב
  2. 8 ביולי 2013

    מה עדיף בסוללות ? מלבנית או פנאסוניק

    השב
  3. 5 ביוני 2014

    אני מעוניין לרכוש קיט להרכבה עצמית של גלגל קידמי עם הספק של 380W-400W כולל סוללה מתאימה לצורך רכיבה משולבת לעזרה בעליות בלבד.
    אני רוכב על אופני שטח SHWIN-405 ובגלל גילי 76 היום עלי להעזר "קצת" במנוע אשמח לקבל הצעתכם ועזרתכם
    אולי יספיק מנוע קטן יותר שיוזיל את ההוצאה?

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות