ערים על הרים: אופניים חשמליות למי שגר בחיפה וירושלים

בזמן שתל אביב נחשבת גן עדן לרוכבי אופניים חשמליות, שתי הערים הגדולות האחרות בארץ, ירושלים וחיפה, נחשבות פחות ידידותיות לכלי הרכב החדשני והפופולרי – גם בגלל המבנה הגיאוגרפי שלהן שגורם לריבוי עליות וירידות, וגם בגלל שהן מציעות מעט שבילים ייעודיים לרוכבי אופניים.

יחד עם זאת היתרונות הרבים של האופניים החשמליות מטים את הכף לטובתם גם כנגד שני החסרונות המשמעותיים הנ"ל, כך שגם אם אתם גרים בחיפה או בירושלים (או בישובים אחרים על הר כזה או אחר), בהחלט כדאי לשקול רכישת אופניים עם מנוע.

דגשים חשובים לקניית אופניים חשמליות להתמודדות עם עליות

כשרוכבים על אופניים חשמליות במישור, גם מנועים של דגמים זולים ופשוטים יחסית מפתחים די בקלות מהירות של 25 קמ"ש ויובילו אתכם אל היעד בנוחות וללא מאמץ (לא שלכם ולא של האופניים). לעומת זאת כשאופניים עם מנוע נתקלות בעליות, ובפרט כאלה תלולות יחסית (ובהקשר זה כדאי לזכור שגם חיפה וגם ירושלים משופעות בעליות חדות למדי), נדרשת עוצמה של ממש כדי לצלוח את העלייה במהירות סבירה.

בהתאם מומלץ בחום לקנות רק דגם איכותי של יצרן מוכר עם סוללה של 48 וולט. גם מבחינת קיבולת האנרגיה של הסוללה, שנמדדת באמפר-שעה, יש להעדיף אופניים שמציגות נתון גבוה ככל האפשר. עוד המלצה היא להעדיף אופניים חדשות ולוותר על האופציה של אופניים יד 2 (שעשויה להיות משתלמת מאוד במקרים אחרים), וזאת מהסיבה הפשוטה שכשקונים אופניים משומשות לא תמיד ידועה לנו האיכות, וכדי לטפס אל האזורים הגבוהים בחיפה או בירושלים נדרשת איכות מקסימלית (יחד עם זאת ניתן לשקול קניית אופניים חשמליות יד שנייה בחנות רצינית, שאנשי המקצוע בה יוכלו להתאים עבורם ועבור הצרכים שלכם דגם חזק מספיק ובמצב מצוין).

בפרט חשוב ליישם את העצות הנ"ל אם מתעתדים לרכב על האופניים החשמליות מדי יום – אופניים פשוטות, שלא לדבר על כאלה נחותות, פשוט לא יעמדו בעומס, ומצד שני, בהשקעה לא גבוהה מדי, תוכלו להצטייד בזוג אופניים חזק שמהווה את הפתרון התחבורתי המשתלם ביותר שיש כיום.

גם בחיפה ובירושלים מתפתחת התרבות הדו-גלגלית

מעבר להתמודדות עם העליות (שכאמור מחייבות הצטיידות באופניים חשמליות חזקות ואיכותיות ללא פשרות) והירידות (שחובה לרכב בהן בזהירות מרבית!), נדרשת כאמור התמודדות גם עם מיעוט שבילי האופניים בחיפה ובירושלים.

הבשורות הטובות הן שבשתי הערים מתפתחת תרבות רכיבה על אופניים ובפרט חשמליות, וגם היקף ההשקעה בתשתיות מתאימות נמצא במגמת עלייה. כך למשל בחיפה מתוכנן שביל שאפתני במיוחד שיוביל מהעיר לאורך קו החוף ועד קיסריה (באורך כולל של 42 ק"מ), וגם בתוך העיר עצמה מתכננת הרשות המקומית לסלול עוד שבילים בהיקף נרחב. בירושלים תוכלו בין השאר לטייל בפארק ירושלים (שעתיד לכלול מסלול אופניים באורך של כ-40 ק"מ אשר יתפתל בין מלחה, עמק רפאים, עמק מוצא, עמק הארזים, נחל צופים ומסביב לעיר העתיקה), וגם מרכז עיר דוד מפעיל למשל סיורי אופניים חשמליות באזור הכל כך ייחודי ומרתק שמשלב היסטוריה עשירה עם מבט אל העתיד.

למציאת חנויות אופניים חשמליות בהר שלכם (:

חנויות אופניים חשמליים

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות