נסיעה באופניים חשמליות מהירות

נכון לעכשיו אפשר לראות אותן בעיקר ביו-טיוב או באתרים מיוחדים, על הכבישים בארץ אסור לעבור עם אופניים ממונעות את ה-25 קמ"ש – אבל החוק הרי משתנה כל הזמן, כך שבהחלט ייתכן שמתישהו בעתיד, נוכל כולנו ליהנות מרכיבה על אופניים חשמליות מהירות. כמה מהירות? כבר היום ישנם דגמים שמגיעים, ודי בקלות, ל- 80 קמ"ש ואפילו יותר.

נסיעה באופניים חשמליות מהירות

נסיעה באופניים חשמליות מהירות

לעקוף אופנועים בסטייל עם אופניים חשמליות מהירות 

אופניים חשמליות שעוקפות בנחת אופנועים או מכוניות זה משהו ישים כבר היום מבחינת טכנולוגיה וחומרים, ובעצם המגבלה היחידה היא החוק. חלק מהדגמים מוצעים למכירה לציבור הרחב (במקומות שבהם הגבלת המהירות מאפשרת זאת, כמובן) ויש גם כאלה שחובבי רכיבה מהירה ועוצמתית בנו בעצמם.

לדוגמה, דגם מיוחד שבנה בעל חנות האופניים Carbonfiber Electricycles שבלוס אנג'לס, ושאינו מוצע למכירה, אבל גם ככה כדאי לראות אותו בפעולה ולהתרשם מהיכולות שלו – יכולות שמושגות בזכות 2 מנועי 1,000 וואט (אחד בכל גלגל), מומנט גבוה שכמעט אינו משתנה לאורך כל רמות הסל"ד, סוללת ליתיום של 72 וולט ומשקל של 36 ק"ג (לא מאוד גבוה, ובטח שלא ביחס למהירות המקסימלית של 80 קמ"ש ולטווח הנסיעה של 60 ק"מ).

עוד דוגמה היא אופניים שנראים כמו הכלאה בין דאון היל לאופנוע שטח קטן, עם מנוע 4 פעימות בנפח של 50 עד 125 סמ"ק. את האופניים האלה מייצרת חברה בשם Motoped, שמציעה למכירה את כל הרכיבים בנפרד והרוכבים הם אלה שבונים את האופניים החשמליות המהירות.

דגמים נוספים שמככבים ברשימות אופניים חשמליות מהירות שמתפרסמות מעת לעת הם ה-B52 של חברת Stealth, עם מנוע 5200 וואט, מהירות מקסימלית של 80 קמ"ש ועיצוב מרהיב שמהווה השראה (שלא לומר מקור להעתקה…) ליצרנים רבים, ה-H52 של Stealth שגם הוא מאפשר רכיבה ב-80 קמ"ש, ה-F37 של אותה חברה שמגיע "רק" ל-60 קמ"ש, NYX X14 שמגיעות ל-96 קמ"ש (!)

והדגם החדש של HPC Revolution X שהושק ב-2017, ושניתן לצפות ביו-טיוב בתחרות בינו לבין אלפא רומיאו 4C ברחובות לוס אנג'לס.

מהיר ועצבני

אופניים חשמליים עם מנוע 8,000, כןןןן 8,000 וואט, קבלו:

חייבים להודות: רבים מרוכבי האופניים החשמליות היו שמחים לפתח מהירויות של 60, 80 ו-90 קמ"ש. מהירויות גבוהות מאפשרות להרחיב את טווח הנסיעה כולל לצאת מהעיר למקומות מרוחקים יחסית. אם למשל ה- NYX X14 היו חוקיות בארץ אפשר היה להגיע מנתניה לתל אביב ב-20 דקות קלילות ומהנות, בלי להיתקע בפקקים ובלי לחפש חנייה (שבדרך כלל פשוט אין…)

חוצמזה, אופניים חשמליות מהירות הן גם אדרנלין, והרבה, ואנחנו הרי רוצים ליהנות מהחיים.

מצד שני ולמרבה הצער אי אפשר להימנע מהצד השני, גם אם כדרכו של צד שני הוא די מעצבן, החוק בארץ מגביל את המנוע ל-250 וואט ואת המהירות המקסימלית ל-25 קמ"ש. בנוסף, גם המשטרה וגם הרשויות באופן כללי מייחסות יותר ויותר חשיבות לאכיפת חוקי התנועה בקרב בעלי אופניים חשמליות, וכבר היו לא מעט מקרים של דגמים לא תקניים שהוחרמו – חוויה שהיא תמיד לא נעימה, ובטח שלא כדאי לסכן אופניים של עשרות אלפי שקלים (כפי שעולות אופניים חשמליות מהירות מאוד).

איך בכל זאת אפשר ליהנות מרכיבה על אופניים במהירות של אופנוע? אפשרות אחת היא לעבור לאלסקה, שבה אין הגבלת מהירות (אבל כן צריך רישיון כדי לרכב על אופניים עם מנוע). אפשרות שנייה היא לזכור שעד לפני כמה שנים גם האופציה של רכיבה על אופניים ב-25 קמ"ש בלי להתאמץ לא הייתה קיימת, כך שמן הסתם בעתיד נוכל לרכב מהר יותר, וכל מה שנשאר לנו זה לחכות בסבלנות (ובינתיים לרכב במהירות אבל בזהירות, כדי שנגיע ליום הזה בשלום).

ותזכרו תמיד להקפיד על כללי הזהירות והבטיחות, לנסוע כמו שצריך, קסדה + בזהירות.

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות