קורקינטים ,אופניים חשמליים ותחבורה ציבורית – כל המידע שחשוב להכיר

עם השינויים המדהימים בהרגלי התחבורה בשנים האחרונות והמעבר של המון בעלי כלי רכב לשימוש באופניים חשמליים, גם הרשויות הבינו שמדובר ביתרון גדול והחלו לאפשר לרוכבים להכניס את הכלים החשמליים לאוטובוסים ורכבות.

אלו ההנחיות וההגבלות:

רכבת ישראל

רכבת ישראל תומכת באופן מלא בהעלאתם של כלים חשמליים בכל הקווים. כמובן שחל איסור מוחלט לרכב עליהם בתוך תחנת הרכבת, ומן הסתם גם בתוך הרכבת ☺ כמו כן  במקרה של אופניים חובה לעגן את האופניים לנקודות המיועדות לכך כדי שלא יהוו מפגע בטיחותי. בנוסף חשוב לדעת כי רכבת ישראל מפרידה בין כלים חשמליים רגילים לבין אלו המתקפלים. למעשה, הרכבת מעמידה קרון מיוחד לטובת אופניים חשמליים (מכל סוג) ובמידה וקרון זה מלא, אין לעלות אלא לחכות לרכבת הבאה.

אופניים רגילים שאינם מתקפלים ניתנים להעלאה ברכבת בימים ראשון עד חמישי מהשעה 9:00 בבוקר ועד 15:00 ולאחר מכן מהשעה 19:00 עד השעה 6:00 בבוקר, בימי שישי לאורך כל שעות היום ובשבת חל איסור על כך.

כאשר מדובר באופניים חשמליים מתקפלים, רכבת ישראל אמורה להעלות את הרוכבים ואופניהם לאורך כל שעות הפעילות והקווים ללא הגבלה, כל עוד באותו קרון שהוקצה לכך יש מקום פנוי ולא יותר מ 5 זוגות אופניים בקרון. חשוב לציין כי הנחיות אלו תקפות לכל סוגי האופניים באשר הם (רגילים או חשמליים) אך במידה והסדרן או איש הביטחון חושד כי מדובר בכלי רכב ממונע (למשל, אופניים אשר בהם בוצעו שינויים שאינם חוקיים ומוגזמים), אזי ניתנת בידו הלגיטימציה שלא לאפשר את העלאת הרוכב.

אוטובוסים

ניתן לעלות עם אופניים וקורקינ חשמליים לאוטובוסים עירוניים ובין עירוניים וע"פ חוק! החוק מפריד בין אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים ע"פ הקריטריונים להלן :

  • אוטובוסים בין-עירוניים : אוטובוסים בין-עירוניים מציעים תא מטען גדול לטובת הנוסעים כאשר הנהגים מונחים שלא לאפשר להעלות חפצים גדולים מדי למתחם הישיבה. הדבר נכון לגבי עגלות תינוקות וגם לגבי אופניים. את האופניים יש להכניס לתא המטען של האוטובוס. ברור ש יש העדפה לאופניים חשמליים מתקפלים מפאת הנוחות.
  • אוטובוסים עירוניים : אוטובוסים עירוניים אינם כוללים תאי מטען ולכן חל איסור לעלות עם אופניים חשמליים שאינם מתקפלים למרחב היושבים. הסיבות לכך רבות וכוללות אספקטים של בטיחות, היעדר מקום פנוי והאפשרות לפגיעה ברכושם של נוסעים אחרים באוטובוס. הנהג כן מחוייב לאפשר לרוכב לעלות במידה והוא קיפל את אופניו והכניסם לתוך תיק נשיאה. במידה והאופניים מקופלים לחלוטין אך לרוכב אין תיק נשיאה, יהיה רשאי הנהג להיענות בחיוב או לסרב ע"פ שיקול דעתו.
  • הרכבת הקלה – חל איסור להכניס למתחם הנסיעה אופניים חשמליים שאינם מתקפלים. אופניים חשמליים מתקפלים מותרים בכל שעות הפעילות ואין הכרח לקפלם לתוך תיק.

כמו שכבר הבנתם, החוק בהחלט מתיר את העלייה עם האופניים החשמליים אל רכבי התחבורה הציבורית בישראל (עם מגבלות מזעריות כמובן). נצלו את העניין לטובתכם ותמקסמו את יכולת ההתניידות שלכם אפילו עוד יותר.

No Image

2 תגובות

  1. 17 במרץ 2019

    אני מצטער להודיע שהחוק הזה הוא "בולשיט" ואני אסביר..
    א. יש" עליהום" על רוכבי האופניים.
    מה שעושה את שיקול הדעת של נהגי האוטובוס שלילית על אופנים חשמליים.
    ב. החוק אומר שיש לנהג שיקול דעת אם להעלות את הרוכב או לא..ואני אסביר..אם הנהג חרדי ויש רוכב חרדי אז הוא יעלה אותו ואם הנהג ערבי והרוכב חרדי אז הוא לא יעלה אותו.ואם הנהג שמאלני הוא לא יעלה רוכב עם חולצה מודפסת ביבי ..כי אף רוכב לא מעלה אופניים עם כחסוי

    השב
  2. 17 במרץ 2019

    תיק נשיאה..הבדיחה שאף אחד לא שמע עליה….
    אז ככה מיום ביצוע חהחוק הדיבילי הזה..
    נהגים יחליטו מה שבירצונם.. אין לך תיק נשיאה ..אבל אני לא אוהב את הזקן שלך..החוצה…
    אין לך תיק נשיאה אבל אתה ואני מאותו כפר יאללה תעלה.. אין לך תיק נשיאה אבל אני ממהר יאללה רוכב אופניים עוף לי מהעיניים
    גברת את עם האופניים החשמליים בואי תעלי..אני יעזור לך..תיראו איזה נהג נחמד.. כל זה בזכות תיק נשיאה..
    ועכשו ברצינות..מי ראה בכלל תיק נשיאה של אופניים חשמליים ?

    השב

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות