העם דורש אופניים חשמליות גם בבאר שבע!

טוב, אולי לא כל העם, אבל פעילי "מגמה ירוקה" באוניברסיטת בן גוריון פועלים במרץ למען מה שב-2017 כבר אמור להיות מובן מאליו: שבילים לרוכבי אופניים.

למה באר שבע זקוקה לשבילי אופניים?

באר שבע היא העיר השמינית בארץ מבחינת גודל האוכלוסייה כמו גם מרכז עסקי, כלכלי ותרבותי לאזור כולו. בירת הנגב היא מעוז היי-טק בהתהוות, ביתן של אחת האוניברסיטאות המובילות בארץ והאלופה הגאה של ליגת העל בכדורגל ובאופן כללי היא נהנית במאה ה-21 מהתפתחות מואצת – אבל התשתיות התחבורתיות שלה נשארו מאחור, ובפרט הכבישים המובילים אל האוניברסיטה עמוסים ברכבים וכמעט לא מאפשרים לסטודנטים ולסטודנטיות שהגיעו אל העיר לרכב על אופניים בדרך לקמפוס.

כמובן שלא רק בסביבת אוניברסיטת בן גוריון נדרשים יותר שבילי אופניים, שהרי בימינו אין שום דרך להבטיח התניידות יעילה ונוחה בעיר בסדר הגודל של באר שבע מבלי לאפשר רכיבה נוחה ובטוחה על אופניים.

לזכותו של רוביק דנילוביץ', ראש העיר של באר שבע מאז 2008, ייאמר שהוא מודע לצורך בשבילים לרוכבי אופניים, כך שכל תושבי באר שבע והאורחים שמגיעים אליה עם אופניים חשמליות ואחרות יוכלו להתנייד בעזרתם בנחת בבטחה. דנילוביץ' גם מבין ששבילים שכאלה יהוו תמריץ לעוד באר שבעים לעבור מכלי רכב מזהמים לאופניים עם מנוע צנוע שמספק מהירות סבירה ונוחות מרבית מבלי לפגוע באיכות האוויר בעיר.

יחד עם זאת למרות התדמית החיובית של ראש העיר הצעיר, והפעלתנות הנמרצת שלו באופן כללי, באר שבע עדיין מפגרת מאחור בכל הקשור לתשתיות לרכיבה על אופניים ויש לקוות שאנשי מגמה ירוקה יסחפו באר שבעים רבים נוספים למאבק ושהוא יוכתר בהצלחה.

לפחות הטבע שסביב באר שבע מתאים לטיולי אופניים

עד שבאר שבע תיישר קו עם ערים דוגמת תל אביב ותספק לרוכבי האופניים שבילים בטוחים ונוחים אפשר להתנחם בטיולי אופניים סביב העיר.

האופציות הרבות יחסית של טיול אופניים בבאר שבע ובסביבתה מבטיחות שכל אחד וכל אחת יכולים למצוא מסלול אופטימלי, בין אם המטרה היא טיול אופניים משפחתי ובין אם מדובר על רוכבי שטח מיומנים שזקוקים לאתגרים של ממש.

בין האפשרויות: מסלול מעגלי באורך 37 ק"מ שנקודת המוצא שלו היא תחנת הדלק בכניסה הצפונית לעיר (ואשר עובר בין השאר באנדרטת חטיבת הנגב, גבעת הולנד, נחל כובשים, פארק חצרים, באר לאה ובאר אברהם); הסינגל הכחול שגם הוא יוצא מתחנת הדלק שמצפון לבאר שבע ואורכו כ-12-14 ק"מ (מסלול קל יחסית שכולל את נחל כובשים ואם תרצו גם את באר עשן); פארק נחל באר שבע; ועוד.

עוד מסלול אופניים מרכזי באזור הוא שביל האופניים ע"ש שניאור חשין ז"ל – שביל האופניים הסלול הארוך ביותר בארץ (60 ק"מ), מפארק נחל באר שבע דרך מועצת נאות חובב ועד לקריית ההדרכה (בעיר הבה"דים הקורמת עור וגידים), פארק גולדה וניצנה. שביל זה הוא מיזם משותף של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, מועצה אזורית רמת נגב, קק"ל, משרד הביטחון, משרד התיירות, מועצת נאות חובב ועיריית באר שבע, והוא נועד לאפשר התניידות נוחה לחיילים הרבים שיגיעו לאזור בעקבות עיר הבה"דים, וכן למשוך לאזור תיירים ומבקרים על גבי אופניים – השביל ע"ש שניאור חשין ז"ל, שנהרג כשרכב על אופניו, הוא גם דוגמה מצוינת לכך שהגיע הזמן לרשת את גם באר שבע עצמה בשבילים לאופניים.

מי עומד מאחורי המאבק למען עוד שבילי אופניים בבאר שבע?

ארגון "מגמה ירוקה", שעומד מאחורי המאבק למען עוד שבילי אופניים בבאר שבע, הוא אחד הארגונים הסביבתיים החשובים בארץ. הארגון מסתמך על מתנדבים ומתנדבות, בעיקר סטודנטים אבל לא רק, ודוגל באקטיביזם משמעותי כדי להשיג את מטרותיו – שמבוססות על הרעיון של צדק לכולם (הן צדק חברתי והן צדק סביבתי). בפרט פועלים אנשי "מגמה ירוקה" למען תחבורה בת קיימא ויעילה לכולם, למען צמצום זיהום האוויר, למען תכנון אורבני יעיל, למען חקלאות מקיימת ולטובת שימוש מושכל במשאבי טבע לתועלת כל האזרחים (בין השאר הוביל "מגמה ירוקה" את המאבק במתווה הגז עליו חתמה ממשלת ישראל).

אגב, המוטו של "מגמה ירוקה" הוא "אין מציאות שאי אפשר לשנות" – סיבה טובה נוספת לאופטימיות לגבי המאבק לסלילת שבילים לאופניים בבאר שבע, עיר שהיא בעצמה דוגמה לחזון מרחיק לכת, אותו חזון של דוד בן גוריון שהוביל ליישוב המדבר, ואם הצלחנו להפריח את השממה, מהם עוד כמה שבילים לרוכבי אופניים?

 

למציאת חנויות אופניים חשמליות בבאר שבע:

חנויות אופניים חשמליים

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות