בשורות טובות לרוכבי האופניים החשמליות במרכז: מחלף חדש שמחבר בין ת”א, פ”ת, בני ברק ור”ג

לאופניים החשמליות יתרונות רבים ומוכרים, אבל גם חיסרון אחד: הרכיבה עליהן מוגבלת לשבילי אופניים, שהופכים נפוצים יותר ויותר אבל גם כך ההיקף שלהם עדיין לא רחב מספיק, ולכבישים – שכידוע לכולנו התנועה בהם לא תמיד זורמת וגם לגביהם יש מקום לשיפור. אמנם רוכבי האופניים כמובן לא נתקעים בפקקים, אולם שדרוג התשתיות בהחלט רלוונטי גם עבור קבוצה זו שהופכת גדולה יותר מיום ליום.

מחלף "אם המושבות" שנחנך ב-2011 לאחר שנות עבודה רבות, ואשר מחבר בין תל אביב, פתח תקווה, רמת גן ובני ברק ובאופן כללי משפר את זרימת התנועה באזור, הוא דוגמה מצוינת לחשיבות ההשקעה בתשתיות, ולכך שגם רוכבי אופניים חשמליות נהנים מכך.

כבישים איכותיים הם תענוג גם עבור אופניים חשמליות

פתיחת המחלף החדש קיצרה משמעותית את זמני ההגעה של נהגי המכוניות באזור ת"א, פ"ת, בני ברק ור"ג – ושיפרה במידה ניכרת גם את מצבם של רוכבי האופניים, ובפרט רוכבי האופניים החשמליות: עד לפתיחת "אם המושבות" רוכבי אופניים שרצו להגיע מפ"ת לרמת החייל, קרית עתידים, צפון ת"א, אזור קניון איילון, פארק הירקון ויעדים רבים נוספים נדרשו לבצע סיבוב גדול יחסית דרך ציר ז'בוטינסקי, או לחילופין לרכב על האופניים דרך חולות ושבילים לא סלולים, דבר שהגדיל את הסכנה לפנצ'רים. הכביש החדש שמוביל אל המחלף, והמחלף עצמו, מאפשרים כעת לרוכבי האופניים החשמליות לרכב בנחת על נתיבי אספלט משובח על כל המשתמע מכך.

השקעה של 190 מיליון ש"ח, הקלה על העומס בציר ז'בוטינסקי

מחלף אם המושבות נפתח כאמור ב-2011, לאחר שנים רבות של עבודה מאומצת ובהשקעה כוללת של קרוב 190 מיליון ש"ח. הוא מאפשר לכלי רכב להגיע במהירות מהאזורים הצפוניים של פתח תקווה אל מרכז העסקים המתהווה בצפון בני ברק, אל אזור קניון איילון ואל קרית עתידים בצפון מזרח תל אביב. בנוסף לגישה הנוחה לאזורים שונים ברמת גן, פתח תקווה ובני ברק, מקנה המחלף גישה טובה יותר אל כביש 4, הן צפונה והן דרומה, ובעיקר מפחית את העומס מציר ז'בוטינסקי העמוס (שהפך עמוס עוד יותר מאז שהחלו העבודות על הרכבת התחתית שנוסעת לכל אורכו).

במרכז המחלף גשר שאורכו 240 מטר והוא מתנשא מעל כביש 4. הגשר נבנה בשיטת הזיז המאוזן, שנחשבת למתקדמת במיוחד. היזם של המחלף החדש היא חברת נתיבי איילון, התכנון הופקד בידי משרד קדמור מהנדסים, הקבלן המבצע היה סולל בונה תשתיות ואילו הקבלן הראשי מאחורי סיפור ההצלחה, שכאמור מהווה בשורה של ממש גם לרוכבי אופניים חשמליות, הוא א.י.ל סלע בע"מ.

 

למציאות אופניים חשמליים בהרים הנ"ל"

חנויות אופניים חשמליים

No Image

השאירו תגובה

אנו מעריכים סודיות, ולא חולקים את המידע האישי שלך עם צדדים שלישיים

תפריט נגישות